Västvärlen är i fritt fall.
Demokrati og yttrandefrihet är på riktigt hotad.
Vägen till helvetet är kantad av goda intentioner.
Demokratin och yttrandefriheten är inte hotad i Europa, den är i praktiken avskaffad.
Europas politiker gör allt de kan för att nå till den nivån Kina, Nordkorea och Ryssland ligger på.
"Flashbacknivån"? Hela det här forumet kom till för att erbjuda yttrandefrihetssäkrad diskussion. Trump må vara en idiot, men varför ska en EU-kommissionär sitta och bestämma om jag har rätt att lyssna på hans idiotiska uttalanden?
Skrämmande utveckling och tyvärr allt för många som omfamnar den bara för att "rätt" röster blir tystade för tillfället.
Det är också hjärntvätten och propagandan från MSM som gjort att du uppfattar Trump som en idiot, de har lyckats med sitt narrativ.
Flashbacknivån är inte den allmänt vedertagna och varför ska deras jönserier till varje pris skyddas av yttrandefrihet.
Det var bättre förr.
Det är just yttranden som avviker från det som inte är allmänt vedertagna som behöver skyddas av yttrandefriheten. Yttranden som går helt i linje med maktens åsikter behöver aldrig skyddas.
"Elon Musk ska intervju Donald Trump på X i natt.
Då skriver EU ett varningsbrev till X-ägaren och påminner honom om hans skyldighet att förhindra ”skadlig innehåll”.
Musk reagerar med en ilsken meme med texten: ”Take a big step back and literally fuck your own face!”
Det är just yttranden som avviker från det som inte är allmänt vedertagna som behöver skyddas av yttrandefriheten. Yttranden som går helt i linje med maktens åsikter behöver aldrig skyddas.
Lite kul att folk använder ordet yttrandefrihet när musk bannar alla som inte håller med honom...
Moget så det förslår. Musk har sannerligen talets gåva. Riktigt briljant!
Nu kommer Musk äntligen bli tagen på allvar av etablissemanget!
OBS! SATIR!!! OBS!
Avsikten var givetvis att rikta sig till kreti och pleti, men jag tror ändå att det är kontraproduktivt att uttrycka sig så plumpt,
för han vill säkert bli tagen seriöst, även på hög nivå.
Nej, jag tar inte EUs parti i denna fråga. Jag tycker också att tilltaget är otroligt skitnödigt. Diktaturfasoner.
Borde ha uttryckt det från början.
.. och det är därför du jobbar med det du gör och väntar på lönen den 25:re var månad.. och Musk är en driven entreprenör som genom sitt hårda arbete, intelligens och RÄTT beslut lyckats ta sig till toppen som en av världens rikaste och mäktigaste män.
Med ovan i beaktning.. tror du att du är i position att tillrättavisa hur han borde uttryckt sig?
Moget så det förslår. Musk har sannerligen talets gåva. Riktigt briljant!
Nu kommer Musk äntligen bli tagen på allvar av etablissemanget!
OBS! SATIR!!! OBS!
Avsikten var givetvis att rikta sig till kreti och pleti, men jag tror ändå att det är kontraproduktivt att uttrycka sig så plumpt,
för han vill säkert bli tagen seriöst, även på hög nivå.
Nej, jag tar inte EUs parti i denna fråga. Jag tycker också att tilltaget är otroligt skitnödigt. Diktaturfasoner.
Borde ha uttryckt det från början.
Jag tror inte Musk bryr sig ett skit vad ”etablissemanget” tycker om honom.
Hangar sagt tidigare att den som försöker utpressa eller påverka honom med makt eller pengar kan gå och knulla sig själv. Han har så det räcker.. Han tänker inte bocka åt ngt håll.
Jag har konflikts känslor för Musk.
Den här gången är jag helt på hans sida, men när han först hjälpte Ukraina och sen hotade att ta bort hjälpen med gratissatelliten plus dunkade Putin i ryggen tyckte jag att hans agerande var moraliskt tvivelaktigt.
Vem i heja fridens namn kom på den bisarra idén om att skriva brevet? 🤔🙃
Ganska uppenbart att han inte bryr sig om yttrandefrihet per se, utan endast för de som tycker som honom.
Ja självklart så bannas konton som uppges vara andra personer än de är.
Du ska inte kunna låtsas vara en känd politiker och sprida uttalanden i dennes namn förstås.
Du ljög alltså när du sa att han bannar de som inte håller med honom.
Senast redigerad av ZenFinancier 2024-08-14 kl. 16:44.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!