Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-14, 19:08
Medlem
sebastian_s avatar
Titta på den här listan. Har ni någonsin sett ett mer fantasilöst och tråkigt år?
https://www.metacritic.com/browse/ga.../current-year/

Det enda multiplattformspelet som är bra och intressant är Tekken 8

Nintendo ligger i koma inför Switch 2

Xbox släpper inte heller några spel men de saknar ursäkter.

Playstation släppte Ronin som var en besvikelse, särskilt grafikmässigt. Och Stellar blade som tyvärr inte verkar vara något speciellt. Astro bot som kommer om en månad verkar ganska kul, men jag tar inte ut något i förskott

Vilka andra år kan konkurrera med 2024 som det sämsta året någonsin?
Citera
2024-08-14, 19:26
Medlem
det är väl bra? dom flesta som spelar har spelat tillräckligt. dags att göra nåt annat. ta en paus på 10-15 år eller nåt. det skulle ni må bra av.
Citera
2024-08-14, 19:28
Medlem
Att Nintendo har paus är som förväntat.

Att alla tre av de stora fightingspelserierns kom med nytt spel inom ett år tid är mycket ovanligt men trevligt för mig som gillar olika delar i alla tre.

Spelen som kommer ut i ny version varje höst, ebland med siffra på slutet lär åter dyka upp men inga revolutionerande påståenden där så vitt jag förstått.

De största spelutgivarns har insett att det börjar bli mycket dyrt att satsa på nytt IP med fullpriskänsla så blir tilltagande försiktiga som Hollywood ?

Det blir nog mer än ett indie-/mellanprisspel med skräcktema som kommer sälja bra denna höst är min killgissning.
Citera
2024-08-14, 19:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Att Nintendo har paus är som förväntat.

Att alla tre av de stora fightingspelserierns kom med nytt spel inom ett år tid är mycket ovanligt men trevligt för mig som gillar olika delar i alla tre.

Spelen som kommer ut i ny version varje höst, ebland med siffra på slutet lär åter dyka upp men inga revolutionerande påståenden där så vitt jag förstått.

De största spelutgivarns har insett att det börjar bli mycket dyrt att satsa på nytt IP med fullpriskänsla så blir tilltagande försiktiga som Hollywood ?

Det blir nog mer än ett indie-/mellanprisspel med skräcktema som kommer sälja bra denna höst är min killgissning.
Vi kan inte räkna Street fighter och Mortal kombat till 2024 när de kom 2023. Jag förstår inte varför folk ofta gör det även gällande andra underhållnings medium. Man kan inte räkna in lite vad man vill även om jag håller med om att det är kul med många bra fightingspel senaste åren.
Citera
2024-08-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
det är väl bra? dom flesta som spelar har spelat tillräckligt. dags att göra nåt annat. ta en paus på 10-15 år eller nåt. det skulle ni må bra av.
Delvis rätt.
Jag brukar ha en rejäl paus från större mängd spelande på sommaren så ser nog indelningen i spelår utifrån årtal som lite konstruerad och ser hösten som början på en ny säsong.

Angående att liksom Hollywoods filmstudios så satsas det allt oftare men mängden rena remakes är något lägre i spelbranschen (än så länge).
Citera
2024-08-14, 19:42
Medlem
Nu är det hela subjektivt så ingen idé att bråka om att "de spel jag tycker om är bättre än de du tycker om" men rent objektivt länkade du till en lista med en hel drös spel som har toppbetyg, saåtteehh....

Sen är ju inte 2024 över men men.

Jag hade kul när jag spelade Helldivers med vänner. Jag har kul när jag spelar spel som Final Fantasy och Cat Quest III kommer ju nu (eller har precis släppts, kommer inte ihåg men har spelat de två tidigare och köpt senaste också).

Långt ifrån det "sämsta" spelåret dock. Då menar jag objektivt. Subjektivt kan man tycka vad man vill och ingen kan säga emot då det är efter tycke och smak.
Citera
2024-08-14, 19:50
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Nu är det hela subjektivt så ingen idé att bråka om att "de spel jag tycker om är bättre än de du tycker om" men rent objektivt länkade du till en lista med en hel drös spel som har toppbetyg, saåtteehh....

Sen är ju inte 2024 över men men.

Jag hade kul när jag spelade Helldivers med vänner. Jag har kul när jag spelar spel som Final Fantasy och Cat Quest III kommer ju nu (eller har precis släppts, kommer inte ihåg men har spelat de två tidigare och köpt senaste också).

Långt ifrån det "sämsta" spelåret dock. Då menar jag objektivt. Subjektivt kan man tycka vad man vill och ingen kan säga emot då det är efter tycke och smak.
Ja det får bli subjektivt med tanke på att "alla" spel får 85+ nu för tiden. Omöjligt att bara kolla på betygen. Särskilt en massa indiespel för en smal kundkrets som knappt någon kommer att spela ändå.

Vilket år skulle du säga är det sämsta objektivt och subjektivt?
Citera
2024-08-14, 20:13
Medlem
Tycker inte heller det är något vidare spelår men då är ändå spelåret 2024 100 ggr bättre än filmåret 2024.. Kommer väl en Aliens film i höst så finns viss chans till upprättelse om den inte blivit wokifierad..

2025 ser dock ut att kunna bli ett bra spelår Hoppas på Exodus 2025.. dels att det släpps då och dels att det är bra och inte något hypat skitspel..
Citera
2024-08-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja det får bli subjektivt med tanke på att "alla" spel får 85+ nu för tiden. Omöjligt att bara kolla på betygen. Särskilt en massa indiespel för en smal kundkrets som knappt någon kommer att spela ändå.

Vilket år skulle du säga är det sämsta objektivt och subjektivt?

Får nog aggregera listor och jag har inte tid eller ork för att göra en kontroll av hur varje år ser ut men bara så sent som för ett år sedan hade vi Gollum och Kong spelen som var helt katastrofala i jämförelse med vad som utlovades och vilken platform de släpptes på. Sen har du ändå spel som Baldurs Gate 3 som mer än gör upp för det sketna så därför är det svårt att göra en lista endast baserat på ett axplock.
Citera
2024-08-14, 21:03
Medlem
baldurs gate 3? är inte det där där bögspelet med massa hbtq osv

måste ju vara det sämsta spelet dom sista 50 åren
Citera
2024-08-14, 21:12
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Tycker inte heller det är något vidare spelår men då är ändå spelåret 2024 100 ggr bättre än filmåret 2024.. Kommer väl en Aliens film i höst så finns viss chans till upprättelse om den inte blivit wokifierad..

2025 ser dock ut att kunna bli ett bra spelår Hoppas på Exodus 2025.. dels att det släpps då och dels att det är bra och inte något hypat skitspel..
Eller tv serier. Nu ångrar jag att jag inte startade tråden sämsta underhållningsåret någonsin.
Citera
2024-08-15, 02:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Får nog aggregera listor och jag har inte tid eller ork för att göra en kontroll av hur varje år ser ut men bara så sent som för ett år sedan hade vi Gollum och Kong spelen som var helt katastrofala i jämförelse med vad som utlovades och vilken platform de släpptes på. Sen har du ändå spel som Baldurs Gate 3 som mer än gör upp för det sketna så därför är det svårt att göra en lista endast baserat på ett axplock.
Det var 2023. Året med Spiderman 2, Mario Wonder, Zelda tears of the kingdom, Alan Wake 2, Street fighter 6. Klart bättre än i år och bättre än de flesta åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in