Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Jag tror inte att E ändrade utseende för att likna R och M
E är den enligt de bilder jag sett som ändrat utseendet mest av tjejerna
E har gjort något bla med läpparna 💉
Idag så är det här konstlade utseendet vanligt bland unga
Det är ögonbryn läppar naglar fransar bröst
Fruktansvärt att de har så låg självkänsla så de måste hålla på med sånt
Ja även äldre tjejer
Det är bara att se på vissa tv serier
E var säkert söt utan allt det där men hon förstörde sitt utseende med allt detta
Inte är det snyggt
Att avundsjuka kan ha funnits med i bilden är troligtvis en del av sanning
E verkade ju ha mest pengar till sitt utseende
Allt det där kostar massor med pengar
Vem betalade det?
Och vad är det för föräldrar till alla dessa tjejer som går med på det och betalar?
Här har föräldrar också ett ansvar
Men å andra sidan så verkar det idag som att även mammor håller på med en hel del sånt här
så de är dåliga förebilder
Och alla dessa selfies som är reucherade
Det är skämmigt att kvinnor håller på så här
Så där har du rätt avundsjuka och dåliga självförtronenden och framför allt deras värderingar är så ytliga
Jag tycker inte det ser ut som hon fixat läpparna, utan målat med mörkare läpp-penna utanför konturen. Sen lagt på ett ljusare läppstift och massa läppglans.
Tror inte man kan lägga allt på dålig självkänsla. Skönhetsideal går ju i trender, det är inget nytt.
Och jag tycker inte man är en dålig förälder för att man ger pengar till sina barn som vill göra en förändring. Däremot om man ger dem pengar utan att ha pratat om det är en annan femma.
Om de vill färga sitt hår, skaffa lösnaglar o dyl så är det väl lite upp till barnen med.
Eller ska de formas och se ut efter vad vi anser är ok? Som små får?
Skillnaden är väl att prata med sitt barn (dotter i detta fallet) och fråga varför de vill göra det, och sen ta beslutet därefter.
Mordet skedde ju troligen inte för att E färgade sitt hår, eller för att hon fixade sina ögonbryn osv.