Citat:
Ursprungligen postat av
invandrar-leffe
Nu är det väl en process över lång tid så situationen är helt normal och vardaglig för såväl parkbänksnötaren som omgivningen. Sen är kanske den här skämsfaktorn är en sak som underhåller missbruket då det förmodligen är jobbigt att möta alla bekanta i områden i nyktert tillstånd.
Ja, men hur full kan man va, liksom ...
Det är en annan sådan fråga jag alltid haft.
För visst har man väl varit full i sina dar.
Men ... när man nått en viss gräns så vill man ju verkligen inte fortsätta supa.
Då vill man bara gå hem och sova.
Dessa, högt rankade medlemmar av eliten i A-laget, de verkar inte nöja sig där, utan de bara fortsätter.
Så de har gått så långt över "grönsen" att de är på väg mot en anna, för de flesta helt okänd, "max-gräns."
Jag undrar om det ger en överlägsen känsla av fylla då också, om det är därför de fortsätter fast de mår dåligt till en början.
Försvinner den känslan då, och ersätts av ... ja, av vadå?
Man kan liksom se dem redan på håll, de som gått över denna gränsen.
Deras ansiktsmuskulatur har liksom upphört att fungera, och hela ansiktet hänger därför löst och orörligt rakt neråt av gravitationens verkan.
Men ändå kan de röra på sig, stappla omkring, och de verkar glada och nöjda.
Uppenbarligen tillfreds med sin tillvaro.
Minsta lilla sak roar dem, som tex namnet på en busslinje - ""Trettitvåååååååan," "Trettitvåååååååan," hihihihihi, "Trettitvåååååååan."
Och så håller de på.
Ibland kommer de fram när man står och väntar på bussen.
Kommer så nära att de lutar sig mot en för att avlasta sig - "Ska vi gå hem till mig?"
.- "Nejtack."
-"Ska vi gå hem till Mig då?"
- "Nej det ska vi inte."
- Ska vi gå hem till min kompis som bor därborta´"
- Nej, inte det heller."
- "Ska vi gå till parken"?
- "Nej det ska jag inte."
- "Vi kan dricka Vodka."
- "Nej, jag har ingen Vodka."
Sen tar hon mig resolut under armen och försöker dra mig med, men det krävs inte så mycket motstånd för att hindra henne.
Till slut går hon sin väg.
Men håller hela tiden järnkoll på mig, och plötsligt är hon där igen ...
Sist jag såg henne gick hon med stora långa och bestämda steg mot mig i rasade fart.
Jag gick fortare, runt knuten och in i en affär.
Sen var hon borta ...
Det chockar mig att människor under 30 kan uppnå en sån nivå ...
Men tydligen kan de det.
Trägen vinner eller hur man nu säger.
Jag blev iaf lite ledsen efteråt, när jag såg hur hon hade varit och handlat en falafel-tallrik - men allt i den vita frigolitkartongen hade trillat ut och all maten låg i en enda röra i plastpåsen hon bar på.
Hon var inte medveten om det.
Av någon anledning gjorde just det mig ledsen.