2024-08-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så du tycker en buss ute i trafiken skall stanna och plocka upp folk för att de sprang till den.

Samtidigt har precis en dött som försökte just detta.

Du är en av de mest korkade vänsterextrema på Flashback.

Inte ens när fakta stirrar er i ögonen kan ni förstå.

En buss i trafik är farligt då massa andra trafikanter också är ute och kan köra om elöer vad som helst när någon springer efter bussen.

Hoppas du aldrig får barn och får du det måste Soc ta dem för att undvika en grovt undermålig uppfostran.

Fingertoppskänsla, googla på det om du inte förstår innebörden. Med facit i hand hade det gjort att ingen hade mist livet igår.

Sen verkar du ha större problem än någon är här inne så en tvångströja på dig hade inte skadat.
Citera
2024-08-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Var det en såndär blå buss mot Ekerö?

Är ju väldigt vanligt att folk tjurrusar från tunnelbanan från t-banan för att hinna med dem.

Väldigt tragiskt, hoppas det leder till att man styr upp Brommaplan bättre i framtiden.

Den gick inte mot Ekerö, då hade den åkt åt andra hållet. Troligtvis linje 176/177 som går max var 15e minut på kvällen.
Citera
2024-08-21, 09:27
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Beklagar din upplevelse, måste varit fasansfullt att se detta hemska.

Vila i frid unge man!

Samtidigt tycker jag det är osköna busschaufförer som inte kan ha lite fingertoppskänsla och stanna till i 5 sekunder, öppna dörren och släppa in någon som sprungit för att hinna med bussen. Det är inte på liv eller död ens jobb...men tyvärr blev det död denna gången som så enkelt hade kunnat undvikas, om nu detta var så som D.961 upplevde det.

Att mannen skulle med bussen var inte heller på liv eller död. De som väntar på bussen i tid ska inte behöva vänta på försenade personer. Att denna person ställt sig framför en buss framstår som självförvållande. Tråkigt såklart, men självförvållat.
Citera
2024-08-21, 09:32
Fasiken vad onödigt. Man får väl hoppas att folk uppfostrar sina barn bättre pga detta så leder olyckan till något bra i alla fall.
Citera
2024-08-21, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Men en del bilister kör som dom hade 2 promille i blodet. Man parkera lite som man vill och det finns ingen fungerade ordningsmakt som ger dem böter. Men absolut händer det att folk springer rakt ut i vägbanan inte använder övergångsställen.

Kebabtekniker bakom ratten är oftast värsta rövhålen, en BMW som är finasierade med överdoser ifrån någon knarkarkvart och spelade hög arab musik. Och tutar på objek på långa avstånd. Att dom kan sänka farten och anpassa sej till trafiksitationen finns inte i deras sinnesvärld.

Hur räddade du livet på dem? Lät blii och köra på dem?
Ja. Jag tvärnitade trots att jag hade stående passagerare som riskerade att skada sig.

Idiot.
Citera
2024-08-21, 09:34
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så du tycker en buss ute i trafiken skall stanna och plocka upp folk för att de sprang till den.

Samtidigt har precis en dött som försökte just detta.

Du är en av de mest korkade vänsterextrema på Flashback.

Inte ens när fakta stirrar er i ögonen kan ni förstå.

En buss i trafik är farligt då massa andra trafikanter också är ute och kan köra om elöer vad som helst när någon springer efter bussen.

Hoppas du aldrig får barn och får du det måste Soc ta dem för att undvika en grovt undermålig uppfostran.

Jo man ska stanna o släppa på någon såklart om det finns möjlighet. Vilket man gör en bedömning om från fall till fall. Vad e det du yrar om Soc osv. Du är ju verkligen partiets hjärntvättade röstboskap om du inte fattar det själv med din jävlas robotinställning. Medmänsklighet, bollsinne o musiköra e vad som krävs. Såna robotar som dig kan man skrota. Du är ett typiskt resultat av sosseriet.
Citera
2024-08-21, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte
Då såg ju bussförarn inte idioten.

Årets Darwin award.
Citera
2024-08-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Då såg ju bussförarn inte idioten.

Årets Darwin award.

Jo jo chauffören såg han såg att busschauffören viftade med handen att han skulle flytta på sig om jag nu minns rätt men som sagt så sprang ju mannen till bussens dörr och bankade och då har han hamnat under bussen
Citera
2024-08-21, 09:39
Gissar att mannen var full...
Citera
2024-08-21, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Har vi tur var det ett pundaräckel.
Citera
2024-08-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz

Ja absolut! Något som inte stämmer.. springa efter buss är nåt bara barn sysslar med
Citera
2024-08-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.961
Tjenare jag va fan ett vittne till olyckan mannen har sprungit över buss torget i Brommaplan och försökt stoppa bussen för han ville hoppa på så mannen ställer sig framför bussen och försöker stanna den men busschauffören börjar återigen köra så fort mannen har flyttat på sig då springer mannen längs bussen vid höger sida av färdriktning och då antar jag att han måste ha snubblat eller fastnar under täcket och de då han hamnar under bussen. Bussen av någon anledning fortsätter och kör men stanna efter mannen har blivit påkörda av de andra hjulet (mitten hjulet) på den blåa bussen så dom är lite längre sen när jag vandrar till scenen där han ligger fastklämd under så ser man att han i princip vikt på mitten och fått hela ryggraden uppskrapad och blöder kraftigt o de är olyckan mannen överlevde inte
Du har vittnat va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in