Citat:
Fast det fetade har väl inte med problemet med män som är gifta med regerande drottningar/kronprinsessor att göra? Jag kan tvärtom tänka mig, att det är värre för en man som själv uppfostrats till prins (som Prins Philip) eller tillhör högadeln i sitt hemland (som Prins Henrik) att plötsligt få en underordnad roll, än om man är en vanlig kille ifrån Ockelbo, som ändå genom detta äktenskap får en högre status än man någonsin kunnat drömma om.
Dock håller jag med om att "fria äktenskap" ska stoppas, på så sätt att individer som Sofia, Mette-Marit och *Meghan inte ska kunna gifta sig in i kungahusen. Kungarna och prinsarna gifter sig naturligtvis med vem de vill, som andra myndiga personer, men då får de göra som Kung Edward VIII och avgå för Kärleken, om denna inte är lämplig som prinsessa/drottning.
*Med reservation för att Meghan från början inte verkade så uppenbart olämplig som de båda andra nämnda (icke-)damerna. Meghan SÅG åtminstone rätt ut, och hon kunde spela rollen. Det fanns inga nakenbilder eller oäkta barn o.s.v., inget negativt som tydligt syntes utåt. Rasfrågan kunde förstås diskuteras, men den var ändå inget som M själv kunde rå för.
Dock håller jag med om att "fria äktenskap" ska stoppas, på så sätt att individer som Sofia, Mette-Marit och *Meghan inte ska kunna gifta sig in i kungahusen. Kungarna och prinsarna gifter sig naturligtvis med vem de vill, som andra myndiga personer, men då får de göra som Kung Edward VIII och avgå för Kärleken, om denna inte är lämplig som prinsessa/drottning.
*Med reservation för att Meghan från början inte verkade så uppenbart olämplig som de båda andra nämnda (icke-)damerna. Meghan SÅG åtminstone rätt ut, och hon kunde spela rollen. Det fanns inga nakenbilder eller oäkta barn o.s.v., inget negativt som tydligt syntes utåt. Rasfrågan kunde förstås diskuteras, men den var ändå inget som M själv kunde rå för.
Nej det är väl iofs sant i sig.
Delar förövrigt din synpunkt fullt ut! ska du gifta dig med våp, fine gör det efter att du avsagt dig dina titlar och fördelar. Tragiskt hur utför det har gått, man trodde kanske att de skulle ha lite känsla för rätt personer men har ju visat sig att kungahusen inte alls kan hantera dessa rättigheter så därför bör de tas ifrån dem.