Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-21, 22:12
Medlem
stbckhblms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peggybundy666
Det är fortfarande inte sålt, säljaren har gått ner 200 000, dom har haft 3 visningar, men det verkar hopplöst. Ingen i trakten kommer i a f att köpa huset, har för dåliga vibbar...innan Plötze var det en alkis som bodde där en längre tid, han dog visst hemma. Tror han råkade fjutta eld på sig själv eller något liknande. Hemsk historia var det i alla fall. Och sen Plötze på det. Behövs nog en rejäl exorcism för att rensa bort dom energierna.

Äh, det fixar man med lite rökelse och en schman som håller trumsession.

Det var iofs upprörande med Plötzes vissna cannabis, men det kommer man över.

Tror det är dåligt med bra internet? Då går det inte
Citera
2024-08-22, 20:39
Medlem
Nu har Bert en adress enligt Ratsit:

Karolinska Sjukhuset
M4 Huset, plan 6 Avd.M66
14186 Huddinge
Sverige
Citera
2024-08-22, 21:19
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Nu har Bert en adress enligt Ratsit:

Karolinska Sjukhuset
M4 Huset, plan 6 Avd.M66
14186 Huddinge
Sverige

Mm, den adressen har han skrivit på sin om-sida på YouTube också för typ två veckor sedan så det stämmer. Han skriver också på YT att han behöver hjälp med kläder och mobiltelefon.
Citera
2024-08-22, 21:28
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Mm, den adressen har han skrivit på sin om-sida på YouTube också för typ två veckor sedan så det stämmer. Han skriver också på YT att han behöver hjälp med kläder och mobiltelefon.

Borde han inte få någon sorts bidrag eller "lön" som intagen, och kunna köpa grejer själv genom sjukhuset på något vis? Jag har ingen koll alls på vad som gäller för tvångsvårdade patienter, men känns som att det borde finnas något system för dem att kunna köpa saker de behöver.
Citera
2024-08-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08

Det har jag missat! Har inte kollat på hans Youtube på evigheter eftersom han inte lägger upp några videor.

Han önskar sig en Nokia 105. Kan det vara så att smartphones inte är tillåtna på avdelningen.

Vi kanske skulle samla ihop till en mobil åt honom!
Citera
2024-08-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Borde han inte få någon sorts bidrag eller "lön" som intagen, och kunna köpa grejer själv genom sjukhuset på något vis? Jag har ingen koll alls på vad som gäller för tvångsvårdade patienter, men känns som att det borde finnas något system för dem att kunna köpa saker de behöver.

Såhär skriver de på https://www.riksforeningenpar.se/nag...e-och-ekonomi/

Ekonomiskt bistånd
Har man ekonomiskt bistånd kan man fortsätta ha detta under vården, dock ej under häktningstiden (då har man rätt till häktesbidrag). Ekonomiskt bidrag under pågående vård är lägre än det man vanligen får i samhället, ca 2000 kr brukar det vara.”
Citera
2024-08-22, 21:51
Medlem
Turbaas avatar
Har Psyk gubben hamnat på tvångsvård eller?
Hur gick det med hans brudar, flummar dom runt eller har dom skaffar sig ett liv?
Citera
2024-08-22, 21:55
Medlem
Enligt info på hans Youtube så finns han på X (B.Peter). Någon som sett om han publicerar något?
Citera
2024-08-22, 22:22
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Det har jag missat! Har inte kollat på hans Youtube på evigheter eftersom han inte lägger upp några videor.

Han önskar sig en Nokia 105. Kan det vara så att smartphones inte är tillåtna på avdelningen.

Vi kanske skulle samla ihop till en mobil åt honom!

Jag googlade Nokia 105 och det finns en ziljon sorters varianter som har släppts genom åren, varav nästan samtliga går på 2G- eller 3G-näten och därför kommer att vara helt oanvändbara i Sverige när året är slut då de näten släcks ner, och då återstår 4G-varianten som mjukvarumässigt typ verkar vara ungefär som en smartphone (åtminstone såtillvida att det går att nå Internet med den) fast med mikroskopisk skärm, knappar och utan kamera.

https://www.hmd.com/en_int/nokia-105-4g

Jag kan tänka mig att intagna inte får ha någon sorts kamera, inklusive kameramobiler, på anstalten av anledningen att de då skulle kunna begå sekretesskränkningar mot andra patienter, och att det är därför han vill ha just den sorten. Borde väl finnas någon mer riktig smartphone utan kamera tycker jag. Känns hemskt att mörtkraken skulle behöva sitta och läsa sina Facebook- eller YT-kommentarer på en 120x160 pixlar stor skärm.

Citat:
Enligt info på hans Youtube så finns han på X (B.Peter). Någon som sett om han publicerar något?

Verkar inte finnas någon användare med den usertagen. Jag hittar honom bara på @ploetze66 och där är hans senaste publicering från 11 maj 2023, alltså från före Doghousevräkningen och hans odyssé längs östkusten.

https://x.com/ploetze66
Senast redigerad av anomalign 2024-08-22 kl. 22:34.
Citera
2024-08-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Hur gick det med hans brudar, flummar dom runt eller har dom skaffar sig ett liv?

rättspsyk ja.
Citera
2024-08-30, 22:50
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Du har inte hängt med, brudar en var hans egen dotter, något sexuellt har aldrig var aktuellt i tråden.
Så fantisera vidare du.

Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag googlade Nokia 105 och det finns en ziljon sorters varianter som har släppts genom åren, varav nästan samtliga går på 2G- eller 3G-näten och därför kommer att vara helt oanvändbara i Sverige när året är slut då de näten släcks ner, och då återstår 4G-varianten som mjukvarumässigt typ verkar vara ungefär som en smartphone (åtminstone såtillvida att det går att nå Internet med den) fast med mikroskopisk skärm, knappar och utan kamera.

https://www.hmd.com/en_int/nokia-105-4g

Jag kan tänka mig att intagna inte får ha någon sorts kamera, inklusive kameramobiler, på anstalten av anledningen att de då skulle kunna begå sekretesskränkningar mot andra patienter, och att det är därför han vill ha just den sorten. Borde väl finnas någon mer riktig smartphone utan kamera tycker jag. Känns hemskt att mörtkraken skulle behöva sitta och läsa sina Facebook- eller YT-kommentarer på en 120x160 pixlar stor skärm.

Verkar inte finnas någon användare med den usertagen. Jag hittar honom bara på @ploetze66 och där är hans senaste publicering från 11 maj 2023, alltså från före Doghousevräkningen och hans odyssé längs östkusten.

https://x.com/ploetze66
Hittar inget som är publicerat efter att rättegången slutfördes.
Citera
2024-08-30, 22:53
Medlem
Turbaas avatar
Har inte skrivit att hans brudar är tillför sexuellt umgänge.
Snarare du som var skreva fantasier.

Jag frågade vad dom han hängde med gjorde nu för tiden.
Men men
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in