Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
TDet kan låta extremt här på Flashback, men jag hävdar att det är sant. Den genomsnittlige blatten jobbar (om än i ett låglönejobb) och bidrar till samhället. Den genomsnittlige blatten utför lågbetalda skitjobb som frigör tid och energi för andra att göra roligare saker. Blattarna köper saker och skapar jobb för svenskar. En växande befolkning innebär inte enbart fler som ska slåss om jobben, utan det innebär också fler jobb att slåss om. Men framför allt: blattar i allmänhet jobbar på riktigt. De gör någonting som behövs. De kör gamla Agda mellan vårdcentralen och hennes hem. De torkar Agdas röv. Lycka till att hitta någon blåhårig kulturgeograf som någonsin skapar mervärde på det här sättet! Wokenötterna på HR jobbar bara på låtsas till stor del. Deras jobb är att hantera olika dokument, filtrera ut kandidater (ofta efter eget gottfinnande och inte organisationens verkliga behov).
Trots det skapar invandringen mer problem än vad blåhåriga kulturgeografer gör. Varför ska man välja mellan två dåliga ting förresten?
Citat:
Har jag rätt i min analys?
Är det sant att blattar gör nytta?
Det typiska pk-argumentet att vi behöver invandring för vem ska annars köra taxi, ta hand om våra äldre och sparka boll för landslaget. Detta är så jävla 2010.
Citat:
Är det sant att akademiker inom humaniora är parasiter?
Beror på vilka yrken de har, men ofta ja.
Citat:
Kan produktiva svenskar och blattar mötas över de etniska gränserna för att kasta av sig sina gemensamma parasiter?
De flesta parasiterna är de blattar och somalier som går på socialbidrag.