Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Domarna i tråden är naturligtvis inte sekretessbelagda. Det förefaller vara en stor andel mycket unga personer i tråden, vilket inte är konstigt utifrån mordoffrets ålder.

Mammans beteende i media från dagen efter mordet fram till begravningen igår, att ständigt vilja höras och synas, ser i mina ögon ut som ett stort ända "fuck you" till sociala myndigheter och rättsinstanser. Hon utnyttjar sin stackars dotters mord till max. Det framgår i domarna att pappan och morföräldrarna var missbrukare och jag tror inte på ett ord som mamman hävdar om sin egen inställning till droger. Hela hon säger emot sig själv.

Mamman tvingar in oförberedd stackars Founsanställda i sin Fuck you, socialtjänsten-dans efter kistan. Jag har faktiskt inte beskådat en mer osmaklig begravning av ett barn. Hade föräldrarna tagit hand om sin dotter hade hon levt idag. De är medskyldiga (ej juridiskt) Emilia kan inte bemöta mammans alla påståenden. Allt är mammans ord. Emilia kanske inte alls ringde så ofta eller bombade kärleksförklaringar till sin mor.

Precis som jag har tolkat och uppfattat hennes beteende från första uttalandet i media. Hon utnyttjar sitt stackars mördade barn till att framhäva sig själv som en bra förälder samt att få synas och höras och få en massa uppmärksamhet i media. Totalvidrigt.

Ex: "– Det var fullt med ungar i vår lägenhet när jag kom hem. De satt i köket och åt. Emilia hade lagat mat till dem.
Barnen brukade kalla Anna mamma ibland.
– De kunde lägga sig för att sova hos oss och då frågade jag ”har du ingen mamma som bryr sig om dig?
”."

Vilken vuxen människa säger så till ett utsatt barn då? Jävla pundhuvud.

Och ja, begravningen var väldigt osmaklig. Ser nästan ut som att hon är hög på uppmärksamhet.

Angående missbruk, brukar personer med missbruksproblem av något slag ha ett visst slags utseende, så inte konstigt att folk tror att hon är/var beroende av något. Hon ser ju typ 10 år äldre ut också. Å andra sidan har något sådant inte framkommit i dokumenten jag nu läst igenom. Inte heller har några diagnoser på E framkommit, det är antagligen mammans påhitt för att folk ska tycka synd om henne. Stackarn har haft missbrukande föräldrar, våldsam och missbrukande man, dotter med diagnos mm.

Och ja, hade hon inte låtit sin 14-åriga dotter åka 13 mil bort sent på kvällen, hade ju psykopatmördarna inte kunnat mörda.
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-23 kl. 15:20.
Citera
2024-08-23, 15:18
Medlem
En klassisk zigenarbegravning?
Brukar isf innebära knivslagsmål osv. (Emilias mamma har, för mig, framstått som relativt jagsvag. Inte den som har händelseförlopp i sin hand)
Sverige är numera mångkulturellt.
Begravningen gick kanske mer lugnt och värdigt till än vad som skulle kunna ha varit fallet. Med tanke på omständigheterna.
Citera
2024-08-23, 15:23
Medlem
[Strange Days]s avatar
Helt oavsett om nu flickan älskade sång och dans när hon levde, så är det min högst personliga åsikt att det är totalt j-a osmakligt att dansa efter begravningsbilen under själva begravningen. Mest förvånande av allt är att Fonus går med på att vara delaktiga i detta spektakel. Hade man velat hedra flickans dans- och musikintresse genom att dansa så hade detta kunnat ske i avskildhet på sammankomsten EFTER begravningen.
Citera
2024-08-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU

En förälder som talar väl och kärleksfullt om sitt Barn och sätter det främst är också att manifestera sin kärlek till sitt Barn.
Återigen gör ni en helt åt h-e fel analys.
Och detta är motsatsen till narcissism och fokus på sig själv. Då talar man ofta illa om barnet och lägger skuld på barnet och pratar väl om sig själv och hur bra man är.
Ni kan verkligen ingeting om psykologi.

Men inget man kunde förväntat sig heller av Psykopater med en personlig agenda i tråden.
Hade skämts rejält om jag varit er! Vuxna människor som är så otroligt hatiska och drevar mot en Mamma som förlorat sin Dotter på värsta sätt!
Men finns ingen skam i er tydligen, för ni har inget samvete. Och tycks sakna allt vad spärrar heter!
Självklart talar man väl om sitt barn, men hon gör det för att framhäva sig själv, vad är det som du inte fattar? Och trots att jag är civ.ing. har jag även läst ett antal kurser inom psykologi, så har nog mer på fötterna än du i det avseendet.
Och vem är du att säga att vi gör felaktig analys av den där morsan som det för övrigt inte är ett dugg jävla synd om. Ser du inte hur hon beter sig i media? Om någon borde skämmas så är det hon, men det har hon antagligen inte förstånd till.
Hon har antagligen fokuserat på sig själv och sina egna behov hela tiden, vilket är en bidragande orsak till att barnen omhändertogs. Soc kunde väl enkelt se att hon inte satte barnen i främsta rummet. Hur jävla svårt ska det vara för såna som du att förstå detta?
Citera
2024-08-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar inte "bara" detta, utan hela mammans framtoning och hur hon har uttalat sig tidgare. Det är ju inte utan anledning hennes barn blivit omhändertagna, heller.

...och JO, jag tycker nog att man ska följa de skrivna eller oskrivna regler som gäller i den kyrka (i detta fall en kristen protestantisk kyrka, Svenska kyrkan) man anlitar för deras tjänster - t.ex. begravning, dop eller vigsel. Det handlar om en gudstjänst, som är öppen för hela församlingen och även alla andra som har vägarna förbi, eftersom det är just en gudstjänst med bön, psalmsång, välsignelsen, trosbekännelsen o.s.v.. Sedan läggs den speciella ritualen för begravning, vigsel eller dop in som en del av gudstjänsten, men det är fortfarande en gudstjänst först och främst och inte en privat dansuppvisning eller liknande. Personliga uttryck måste hålla sig inom gränser.

Det finns platser på jorden där det är normalt att dansa i samband med begravning - här tänker jag på Afrika först och främst, och även den afroamerikanska befolkningen på vissa håll. I Mexiko finns också traditioner som förknippar firande av de avlidna med fest och dans. Men i Sverige är det helt enkelt inte normalt, och det kan uppfattas som stötande av de verkligt troende församlingsborna samt kyrkans personal. Jag upprepar: det är inte brudparet som ÄGER en vigsel, om den sker i kyrkan, utan det är Kyrkan. Och på samma sätt är det inte den avlidnes anhöriga som ÄGER en begravning, om den sker i kyrkan. De anhöriga kan inte göra vad de vill, de måste hålla sig inom ramar som är normalvettiga för de vanliga församlingsborna, d.v.s. främst de som regelbundet går i kyrkan. Hur de anhöriga "reagerar" har faktiskt ingen relevans här.

Här radas det upp ganska många påståenden som både kan och bör ifrågasättas utifrån hur det svenska begravningsväsendet är organiserat. St. Knuts kapell är inte en protestantisk kyrka - det är ett begravningskapell som finns tillgängligt för ceremonier enligt såväl olika religioner som för icke konfessionella begravningar. Själv har jag ingen aning om vilken typ av ceremoni de anhöriga (främst mamman kan man anta) kommit överens om med Fonus men ingen av de uppgifter som figurerar i media talar för att det skulle ha varit en gudstjänst som du hävdar. Jag läser om egen komponerad sång, tal skrivet av mamman och texter upplästa av hennes vänner. Böner, psalmer eller välsignelse nämns inte och vad gäller trosbekännelse så förekommer det inte ens på kyrkliga begravningar om man nu inte särskilt bett om det. I de artiklar jag har läst refereras till "officianten" vilket kan (men inte måste) betyda att det rört sig om en s.k. borgerlig begravning. Vid sådana finns väldigt få gränser för personliga uttryck (vilket är en orsak till att de ökar) som du skriver att man måste hålla sig inom.
Så det du hävdar i din text vara "normalt" samt ger emfas till medelst ord i fet stil eller versaler tar i varje fall jag med en rejäl nypa salt.
Citera
2024-08-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Självklart talar man väl om sitt barn, men hon gör det för att framhäva sig själv, vad är det som du inte fattar? Och trots att jag är civ.ing. har jag även läst ett antal kurser inom psykologi, så har nog mer på fötterna än du i det avseendet.
Och vem är du att säga att vi gör felaktig analys av den där morsan som det för övrigt inte är ett dugg jävla synd om. Ser du inte hur hon beter sig i media? Om någon borde skämmas så är det hon, men det har hon antagligen inte förstånd till.
Hon har antagligen fokuserat på sig själv och sina egna behov hela tiden, vilket är en bidragande orsak till att barnen omhändertogs. Soc kunde väl enkelt se att hon inte satte barnen i främsta rummet. Hur jävla svårt ska det vara för såna som du att förstå detta?

Bra skrivet och det är tur att några har hjärnan i behåll. Väldigt lågt av vissa att påstå att man är psykopat för att man talar sanning om saker dom flesta borde se och förstå
Citera
2024-08-23, 15:47
Medlem
Citat:
Du tycks enbart utgå ifrån dig själv när du gör dina felaktiga analyser. Du mfl Bittra HATARE i tråden som börjat spamma igen kring BO' s Mamma!
Ni tycks sakna insikt om hur empatistörda ni själva faktiskt är i erat hatande och drevande.

Inte minsta sunt att va så otroligt bitter och hatisk. T.o.m när man ger komplimanger och vill hedra en Stackars Flicka som blivit torterad och mördad, klagar man på detta och hånar BO istället! Visar enbart hur sjuka ni är och ej har förmåga till kärlek och empati, återigen avslöjar ni er själva!

Nu är alltså Narcissisterna från Soc, kvinnohatare och anhöriga till MGM tillbaks här i tråden och börjar hata på E' s mamma igen, ägnar sig åt förtal och allt för att avleda bort från sitt egna ansvar och inblandning i det hela!
Ni dyker alltid upp som "gubben ur lådan" så fort man börjar diskutera mer kring MGM, Soc ansvar kring det här! Så avslöjade ni är alltså!

Uppenbart att ni fega rovdjur i tråden, likt MGM, haft dålig barndom som ni också projicerar på den här Mamman som har förmåga till både empati och kärlek. Till skillnad från er.
Hade du haft minsta gnutta förståelse kring psykologiska mekanismer hade du även förstått att Mamman fortfarande är i förnekelse och i chock! Hon accepterar inte att hennes dotter har avlidit. Hon pratade kring henne som Hon fortfarande lever.
Så djupt och starkt Älskar hon sin Dotter.

Utifrån psykologi kanske detta tillstånd kan liknas vid en form av psykos, som man kan få om Någon man Älskar dör.

Du mfl här visar enbart på hur ni själva är känslomässigt efterblivna och inte kan läsa av andra människor. Och saknar inlevelseförmåga.

Det är hjärtskärande att bevittna, som empatisk person, att hon fortfarande inte kan acceptera att hon är avliden.
Och förmodligen är hon inte heller ateist.

Hon manifestera verkligen riktigt kärlek, något du och andra här inte skulle uppbåda. För er är allt teater och viktigast hur det ser ut, utåt sett inför andra okända människor, hur NI blir sedda som och anseende, än verkliga riktiga känslor, empati och att älska någon på riktigt.

Era kommentarer är enbart hatiska och bittra som utgår ifrån era egna onda sinnen.
Där ingen kan på riktigt va så god och kärleksfull som E beskrivs som.
När i verkligheten det visst finns och E och hennes Mamma är sådana Individer!

Och ett enda spammande av projicerande av er egna kärlekslösa barndom. Därför kan ni inte heller identifiera äkta kärlek, för ni utgår enbart ifrån erat egna onda kärlekslösa hatiska sinne och där är all kärlek fejk och teater för er.

Hon manipulerar inte hon är äkta o sann i sin kärlek. Med Enbart fokus på sin Dotter och vad ni hatare tycker om det är bara att ignorera!

Själva skulle ni förmodligen klämma fram krokodiltårar för att "utåt sett" verka va goda. Som de manipulativa Narcissister ni är.

En förälder som talar väl och kärleksfullt om sitt Barn och sätter det främst är också att manifestera sin kärlek till sitt Barn.
Återigen gör ni en helt åt h-e fel analys.
Och detta är motsatsen till narcissism och fokus på sig själv. Då talar man ofta illa om barnet och lägger skuld på barnet och pratar väl om sig själv och hur bra man är.
Ni kan verkligen ingeting om psykologi.
Men inget man kunde förväntat sig heller av Psykopater med en personlig agenda i tråden.
Hade skämts rejält om jag varit er! Vuxna människor som är så otroligt hatiska och drevar mot en Mamma som förlorat sin Dotter på värsta sätt!
Men finns ingen skam i er tydligen, för ni har inget samvete. Och tycks sakna allt vad spärrar heter!
Mycket bra skrivet, håller fullständigt med dig ♥️
Citera
2024-08-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Det kan ju vem som helst påstå! Den valsen kan du dra med någon annan!
Och är ändå inte tillräckligt med kunskap för det som krävs att göra en korrekt bedömning och analys av en annan människa!
Krävs ingen "Einstein" för att kunna räkna ut att du varken besitter den förmågan eller kunskapen eller är sanningsenlig, utifrån dina högst oempatiska hatiska kommentarer drivna av personlig agenda!
Du gör dina felaktiga antagande utifrån dig själv utan något som helst konkret att komma med!
Det är otroligt lätt att genomskåda ditt spammande här!
Citera
2024-08-23, 15:50
Medlem
Citat:
Återigen blir du avslöjad än mer med denna kommentaren! Att du jobbar på Soc / SiS och haft ansvar för någon i det här fallet, eller är anhörig, eller inblandad i brottet! Högst troligt.
Eller kanske enbart en bitter rasistisk överviktig "Karen" men minst troligt.

Som du enbart går på Mamman och söker efter minsta fel att förvränga till ngt negativt och uppförstora och demonsiera!
Inget konstigt alls att fråga i den situationen!

Men aldrig ett ont ord från dig mfl om MGM och deras anhöriga! Eller Soc ansvar som beslutar om att placera om dessa barn nästan 20 ggr och inte bryr sig om hur detta skadar dom! Lika empatistörda som er alltså!
Och buntar ihop dessa farliga Barn med andra som är empatiska och lättpåverkad!
Och som tillåter Barn som är våldsamma och hotar med kniv ut på permiss till KRIMINELLA FÖRÄLDRAR !!!! - SKANDAL!!!🤬
Och NI ska ställas mot väggen och stå till svars!
Även vad gäller förtal och falsk ryktesspridning!!

Alla föräldrar i hela den här soppan av skit är totalt värdelösa ur alla aspekter. Soc är helt värdelösa oftast men här är det utan tvekan föräldrarnas fel från början både dom två mördaräcklens och BOs föräldrar
Citera
2024-08-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Alla föräldrar i hela den här soppan av skit är totalt värdelösa ur alla aspekter. Soc är helt värdelösa oftast men här är det utan tvekan föräldrarnas fel från början både dom två mördaräcklens och BOs föräldrar

Håller inte med Dig där.
Enbart när det gäller MGM' s föräldrar.
Allt är inte så "svart - vitt".
Ibland gör även Soc fel och gör fel bedömning!
Inte alltid en förälder gjort så mkt och älskar sitt Barn, men ändå får sitt barn omhändertagen fast de kunde fått hjälp istället.
Det är naivt däremot att ha sådana tilltro till dessa myndigheter som de vore robotar som satt där som aldrig kunde fela eller Gudar som är helt perfekt, när de är folk där som inte ens borde jobba med Barn. Som många ggr är betydligt mer empatistörda och värre än vissa föräldrar.
Citera
2024-08-23, 16:06
Medlem
Kungsgardens avatar
Utifrån att det inte går att diskutera seriöst här utan personangrepp på dagisnivå har jag startat en egen tråd om Fonus beteende på begravningen:

(FB) Fonus dansande på romsk begravning, Malmö (2024-08-22)

Om föräldrarna inte betalade begravningen själva finns det alltså risk för att det är skattebetalarna som stod för fakturan för Fonus dansande. Detta som en upplysning till de som inte kan se flickan och mamman som varsin individ och gapar "hatare" till oss som ifrågasätter dansen på begravningen. Vi har större rätt att ifrågasätta om det är vår skatt som gick till spektaklet.
Senast redigerad av Kungsgarden 2024-08-23 kl. 16:12.
Citera
2024-08-23, 16:17
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Håller inte med Dig där.
Enbart när det gäller MGM' s föräldrar.
Allt är inte så "svart - vitt".
Ibland gör även Soc fel och gör fel bedömning!
Inte alltid en förälder gjort så mkt och älskar sitt Barn, men ändå får sitt barn omhändertagen fast de kunde fått hjälp istället.
Det är naivt däremot att ha sådana tilltro till dessa myndigheter som de vore robotar som satt där som aldrig kunde fela eller Gudar som är helt perfekt, när de är folk där som inte ens borde jobba med Barn. Som många ggr är betydligt mer empatistörda och värre än vissa föräldrar.

Det fetade. Läs Lvu domen det står uttryckligen att E`s mamma har fått hjälp MEN avbrutit insatsen och återvänt till det gemensamma boendet med den missbrukande maken

Citat "Barnen var under delar av 2015 placerade i
ett konsulentstött familjehem tillsammans med Anna Sjöberg med anledning
av situationen i hemmet. Anna Sjöberg valde, mot socialtjänstens inrådan,
att avbryta placeringen och flyttade tillbaka till den gemensamma bostaden
där Alexis Sjöberg fanns"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in