2024-08-17, 00:13
Medlem
Här är 1,5 timme av Ukrainsk orgasm för den som vill se vad Ukraina har lyckats med i kriget mot Ryssland. Helt magiskt!

https://www.youtube.com/watch?v=p_eoVNu9iec
Citera
2024-08-23, 22:16
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Med tanke på den lilla ytan de befinner sig på så är det inte långt från verkligheten, Ryssland kommer givetvis att använda luftförsvar och marktrupper för att säkerställa situationen. Man har redan lokaliserat vart trupperna befinner sig

Detta som Ukraina utförde är inget som kommer hålla i sig länge som sagt, jag ger det max några dagar till.

Det här inlägget har inte åldrats särskilt väl.
Citera
2024-08-23, 22:30
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacchariferous
ryzZk desinformation

Åh, ett nytt rysstroll! Så originellt, välkommen till flashback. Det är bra att ni tar er ut i solljuset och visar upp era fula trynen så folk kan se hur efterblivna ni är. Kul att ni lyckats samla ihop några brödsmulor som ni kan presentera som bevis
Citera
2024-08-23, 22:39
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacchariferous
Foto av nazister slets sönder efter möte med tjetjenska krigare

Foto av nazister? Nu tror jag bestämt det blivit någe knas med google translate igen. Sicken osis, vatnik!
Citera
2024-08-24, 00:57
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Det här inlägget har inte åldrats särskilt väl.

Hur så? De är fortfarande på den lilla ytan?

Vad ska de uppnå genom att köra rundor där?

Ta över Ryssland?

Inte ens Hitler lyckades mede det.

Och nu tror du att något LbBTQ samhälle från väst ska lyckas?
Senast redigerad av EmMEw0w93 2024-08-24 kl. 01:00.
Citera
2024-08-24, 07:03
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:

Ta över Ryssland?

Haha, ni är för patetiska, ni Putinister.
Citera
2024-08-24, 09:18
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:

Ta över Ryssland?

Varför har inte det övermäktiga ryssland lyckats köra ut dessa få (var det nazister eller HBTQ'are?) ännu då? Som du påstod. Svara på frågan.
Citera
2024-08-24, 12:50
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Varför har inte det övermäktiga ryssland lyckats köra ut dessa få (var det nazister eller HBTQ'are?) ännu då? Som du påstod. Svara på frågan.

Jag har redan svarat på denna frågan tidigare. Varför läser du inte?
Citera
2024-08-24, 12:59
Avstängd
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag har redan svarat på denna frågan tidigare. Varför läser du inte?

Var då? Allt jag såg var att du ställde en massa irrelevanta motfrågor för att vifta bort ditt påstående.

För tydlighetens skull är det dessa påståenden jag syftar på:

Citat:
Nej, det Ukraina gör är som en Hamas attack. De kommer inom kort pushas tillbaks eftersom Rysslands försvar är betydligt större än det Ukraina gick in med.

Citat:
Ryssland kommer givetvis att använda luftförsvar och marktrupper för att säkerställa situationen. Man har redan lokaliserat vart trupperna befinner sig

Detta som Ukraina utförde är inget som kommer hålla i sig länge som sagt, jag ger det max några dagar till.

Nu verkar det inlägget dessvärre vara bortplockat, men för ett par veckor sedan gav du ryssarna en fem dagar deadline. Jag minns det eftersom det var ett så pass efterblivet uttalande.
Citera
2024-08-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någon liknade Ukrainas inbrytning över gränsen vid Hitlers Ardenneroffensiv, det är en bra liknelse som har slagit mig också. En stor och dyrbar operation som till en början har vissa framgångar men sedan knäcktes både av att motståndaren var mycket mer resursstark och av det ogenomtänkta/ oklara strategiska syftet. Zelesky och Kuleba kastar in trupper, pansarfordon och vapen i en strid som är avsedd att göra intryck (via media) och höja moralen för ögonblicket, men som de har noll chanser att vinna. Ganska snart är de utkastade igen eller fortsätter att förlora mer och mer trupper i ett segt ställningskrig utan hopp om framgång, ungefär som ukrainarna gjorde vid Bakhmut och Robotyne förra året.

Men det är klart, många här klarar inte att se skillnaden mellan att vinna ett enskilt slag (eller: att undvika att bli besegrade redan på 1-2 dagar vid ett visst avsnitt på fronten) och att faktiskt vinna kriget.

Hittills så har vi ju inte sett röken av att Ryssland har resurser lediga utan de snarare skrapar ihop lite här och där. Ukraina däremot har planerat det här länge och har också tydliga syften där de förmodligen planerar att erövra en bit av Ryssland längs med hela gränsen. Det skulle göra att folket i Ukraina får färre bomber på sig innefrån Ryssland. Man flyttar också på slagfältet till Ryssland.

Resurserna kommer inte att ta slut för Ukraina.
Citera
2024-08-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Hittills så har vi ju inte sett röken av att Ryssland har resurser lediga utan de snarare skrapar ihop lite här och där. Ukraina däremot har planerat det här länge och har också tydliga syften där de förmodligen planerar att erövra en bit av Ryssland längs med hela gränsen. Det skulle göra att folket i Ukraina får färre bomber på sig innefrån Ryssland. Man flyttar också på slagfältet till Ryssland.

Resurserna kommer inte att ta slut för Ukraina.
Du har lyssnat på för många brittiska och finska överstar som sitter och babblar fram sina "analyser" i TV-rutan (eller på Youtube).
Citera
2024-08-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har lyssnat på för många brittiska och finska överstar som sitter och babblar fram sina "analyser" i TV-rutan (eller på Youtube).

Eller så har jag kollat vad ryssarna själva säger. Det är många ryska källor också där missnöje uttrycks över Rysslands oförmåga att svara på Ukrainas kurskoffensiv och det framkommer mycket info om vad som sägs vilka trupper Ryssland har att skicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in