Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-24, 15:25
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Det enda bland stjärntecknen som går att vara är tvilling, men för det behöver man ett jämnårigt syskon.

Resten är 100% trams. Även egenskaperna som tillskrivs tvillingar är trams.

Astrologi är fördomar med svaga kopplingar dels till historiska fördomar och dels exotiseringen av orientens mystik. Det är dags att överge detta och även att sluta tro att det finns personlighetstyper.
Citera
2024-08-24, 15:27
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
TS. Du har inte hela bilden. Jag vill bara nämna att bland kända kräftmän finns Harrison Ford, Tom Hanks, Tom Cruise, Will Farell och Elon Musk är kräftor. Kanske lite crazy men ganska duktiga också. Folk är olika - gambla inte bort dig i horoskopens värld.

Jag har ingen anledning att tro att någon av dessa män skulle vara särskilt upplyftande att umgås med... Elon Musk verkar vara en typisk kräfta: knepig, kroniskt deprimerad och elak mot dem han älskar.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-08-24 kl. 15:56.
Citera
2024-08-24, 15:28
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar man från verkliga livet, Hitler var Oxe, trygg o stabil enligt ditt stjärntecken, Putin är våg: enligt dig är han rättvis.

Jag ser inte problemet.
Citera
2024-08-24, 15:29
Medlem
PyjamasXLs avatar
Så tvillingarna är schizo? Det är ju en psykisk sjukdom ju. Menar du att tvillingar är sjuka i huvudet?
Citera
2024-08-24, 15:42
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Så tvillingarna är schizo? Det är ju en psykisk sjukdom ju. Menar du att tvillingar är sjuka i huvudet?

Tror att TS menar att tvillingar har två ansikten, "two-faced" eller är som splittrade.

Splittrat psyke = schizo.
Citera
2024-08-24, 15:43
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen

Tror att TS menar att tvillingar har två ansikten, "two-faced" eller är som splittrade.

Splittrat psyke = schizo.
Okej, då så. Mjo, det kan nog stämma
Citera
2024-08-24, 15:51
Medlem
savagemamiis avatar
Intressant tråd. Är själv intresserad av astrologi och allt vad det innebär
Kan du definiera mer av fisken. Varför tycker du de är hala? Menar du att de är falska eller?
Nice tråd!
Citera
2024-08-24, 15:51
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Många saker från mitt stjärntecken stämmer in på mig men även några andra saker från en och annat stjärntecken.

Kolla in human design. Det är intressant som tusan. Där stämde väldigt mycket in på mig. Och ju mer och längre jag läste på om min genetiska kod så började jag fundera; hur fan vet dom det där om mig. Intressant och små läskigt på en och samma gång.

Att räkna ut människors egenskaper utifrån deras namn är relativt enkelt, åtminstone i fråga om hurvida personen är "duglig" eller ej.

Jag dejtar aldrig killar med fula /märkliga namn, eftersom det bevisar med hundraprocentig säkerhet att deras mor hade ett såpass dåligt omdöme att hon valde just det namnet.

Dåligt omdöme tyder på svagt DNA, vilket ju obönhörligen förs vidare till nästa gereration - och om man mot förmodan är adopterad förs ju ändå mentala defekter och svagheter i personlighet (såsom att tycka att Jöns är ett passande namn på ett barn, från spädsbarnsåren och under hela dess livstid) rakt av vidare via uppfostran.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-08-24 kl. 16:40.
Citera
2024-08-24, 15:55
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Intressant tråd. Är själv intresserad av astrologi och allt vad det innebär
Kan du definiera mer av fisken. Varför tycker du de är hala? Menar du att de är falska eller?
Nice tråd!

Tack för det!

Jag menar att fiskar är egensinniga, håller saker för sig själva och inte berättar om sina motiv, vilket kan uppfattas som opålitligt och i värsta fall känslokallt - för man är liksom inte "kopplad" till andra människors emotionella verklighet och kan därmed inte relatera.

Även om man försöker förstå en fisk så blir det ju svårt om fisken inte berättar VARFÖR den känner eller tycker som den gör. Då riskerar livet att bli fullt av obehagliga överraskningar för den som lever med fisken. Allt blir till ett mysterium av episka proportioner - på ett dåligt sätt.

Dessutom tycker jag att fiskar är dödstråkiga.
Citera
2024-08-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
* Kräftor är rakt av dumma i huvudet: känslomässigt döda, elaka och kallhamrade. Omöjliga att förstå pga att de lever i sin egen lilla skuggvärld. Lätt att bli nerdragen i deras skit om man inte passar sig.
Varför detta hat mot kräftan?
Citera
2024-08-24, 16:00
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL

Nej, "schizo" är ett vardagligt uttryck som betyder ungefär lynnig, ombytlig. Dvs att man är lugn och glad i ena stunden, förbannad och hatisk i nästa. Att leva med en tvilling är som att leva med två olika personer, utan någon inbördes kontakt med varandra. De bara "dyker upp" efter humör, ungefär som Tyler Durden och hans andra personlighet (Jack /the Narrator) eller Dr Jekyll & Mr Hyde.

Det har inget med sjukdomen schizofreni att göra, som innebär att man har hallucinationer och har svårt att skilja på den inre och den yttre verkligheten.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-08-24 kl. 16:02.
Citera
2024-08-24, 16:03
Medlem
Skytten tycker jag du fått bra grepp om!
Sedan är vi rätt mångfacetterade av oss också och gillar syssla med sport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in