Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-24, 16:04
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Att räkna ut människors egenskaper utifrån deras namn är relativt enkelt, åtminstone i fråga om hurvida personen är "duglig" eller ej.

Jag dejtar aldrig killar med fula /märkliga namn, eftersom det bevisar med 100%:ig att deras mor hade ett såpass dåligt omdöme att hon valde just det namnet.

Dåligt omdöme tyder på svagt DNA, vilket ju obönhörligen förs vidare till nästa gereration - och om man mot förmodan är adopterad förs ju ändå mentala defekter och svagheter i personlighet (såsom att tycka att Jöns är ett passande namn på ett barn, från spädsbarnsåren och under hela dess livstid) raskt vidare via uppfostran.
Detta har inget med räkna ut med namn att göra. Tror du tänker på något annat nu, kan det heta numeralogi? Typ.. 🫤

Oj det var inte lite fördomar. Låter hårt att döma ut potentiella partners pga namn. Namn har aldrig berört mig inte heller stjärntecken.
Citera
2024-08-24, 16:04
Medlem
Så alla är otrevliga på något sätt? Finns det något bra stjärntecken
Citera
2024-08-24, 16:10
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Nej, "schizo" är ett vardagligt uttryck som betyder ungefär lynnig, ombytlig. Dvs att man är lugn och glad i ena stunden, förbannad och hatisk i nästa. Att leva med en tvilling är som att leva med två olika personer, utan någon inbördes kontakt med varandra. De bara "dyker upp" efter humör, ungefär som Tyler Durden och hans andra personlighet (Jack /the Narrator) eller Dr Jekyll & Mr Hyde.

Det har inget med sjukdomen schizofreni att göra, som innebär att man har hallucinationer och har svårt att skilja på den inre och den yttre verkligheten.
Okej, Tyler Durden var ju verkligen sinnessjuk i schizofreni, likaså Dr Jekyll & Mr Hyde.
Men men, det verkar vara många kända personer som är födda i tvillingarna i alla fall, bl.a Donald Thrump, Bob Dylan, J.F.K och Karl XII, Marilyn Monroe med flera
Citera
2024-08-24, 16:14
Medlem
lone stars avatar
En intressant grej, har du ett större kompisgäng som trivs tillsammans och hållit ihop länge, så är de oftast jord/vatten tecken eller eld/lufttecken. Är någon med men inte riktigt ”rätt” i gänget, så är det oftast ett stjärntecken från de icke matchande 2 grupperna. Stämmer nästan alltid. Ju äldre du blir desto svårare tycker du det är att umgås med de felande 2 grupperna. Vatten/jord är liksom batterier som laddas ur och sedan måste laddas igen medans eld/luft får mer energi ju mer som laddas ur. Därför tycker de förstnämnda att eld/luft är gapiga,jobbiga och ytliga. Medans luft/eld tycker vatten/jord är tråkiga,tysta och berättar inte vad de tycker/ospontana.
Citera
2024-08-24, 16:15
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför detta hat mot kräftan?

Vidriga erfarenheter. Inte bara personliga, utan framförallt faktiskt en väninna som var tillsammans med en kräfta för ca 100 år sedan. Han var vidrig på ett alldeles särartat sätt.
Citera
2024-08-24, 16:21
Medlem
Citat:
Vidriga erfarenheter. Inte bara personliga, utan framförallt faktiskt en väninna som var tillsammans med en kräfta för ca 100 år sedan. Han var vidrig på ett alldeles särartat sätt.
Fast dina privata erfarenheter har ju inget med tecknet i sig att göra. Det ska ju belysa drag som är typiska för personerna.
Citera
2024-08-24, 16:41
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Skytten tycker jag du fått bra grepp om!
Sedan är vi rätt mångfacetterade av oss också och gillar syssla med sport.

Ja, målmedveten och träffsäker 😁
Citera
2024-08-24, 16:46
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNigga
Instämmer! Dagens ”astrologi” är dock ett jävla skämt. Det hela är en extremt komplex vetenskap med tusenårig historia. Rekommenderar appen ”Charts” där du får lite mer detaljerad beskrivning av dig själv där du anger var du föddes, tid, datum osv. Beräknar utifrån var planeterna stod i förhållande till var du befann dig osv!

Berätta gärna mer om jungfrur och oxar utifrån din erfarenhet!

Oxar är envisa, ärliga och raka, man vet var man har dem. I bästa fall är det en man som kan sätta även den mest omöjliga kvinna (AKA moi) på plats. Nackdelen är dock att de kan vara ensamvargar som prioriterar sina egna ekonomiska och karriärsmässiga mål framför kärleksrelationer.

Kinky in bed. Den ena oxen vill ha en plastkuk i röven, den andra slickar med hela ansiktet. Och jag säger verkligen inte nej tack till något utan det... ska Gudarna veta.

Jungfrun är som den låter: lite grön och oerfaren, "oskuldsfull" och naiv - ofta på ett obehagligt sätt, vuxna ska ju inte vara oerfarna. Mestadels tombollar. Fake it 'til you make it-typen. Inbilska och lite småknepiga (mestadels pga sexbrist), men aldrig elaka!
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-08-24 kl. 16:48.
Citera
2024-08-24, 16:49
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast dina privata erfarenheter har ju inget med tecknet i sig att göra. Det ska ju belysa drag som är typiska för personerna.

Ja jag bara säger vad jag har observerat. Det gjorde väl Freud också? Det kallas empiri lille vän.
Citera
2024-08-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ingen aning. Allmängiltigt.

problemet är att den sideriska zodiaken (som följer de faktiska stjärnorna på himlen) är förskjuten med 25 grader bakåt jämfört med den tropiska (som alltid börjar med första tecknet, väduren, på vårdagsjämningen den 21 mars). vilket innebär att den som är jungfru enligt den tropiska (västerländska) zodiaken är lejon enligt den sideriska, i de flesta fall. osv.
Citera
2024-08-24, 17:05
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ja jag bara säger vad jag har observerat. Det gjorde väl Freud också? Det kallas empiri lille vän.
Vad har du observerat mer hos tvillingarna än att de är schitzo?
Citera
2024-08-24, 17:07
Medlem
handtralalas avatar
Citat:

Är du man eller kvinna? Dvs, ditt sätt att beskriva stjärntecken låter som att det handlar om män. Och vad är du själv för något?

Jag själv har haft mitt längsta förhållande med en kvinnlig kräfta (själv är jag en manlig skorpion). Hon var en otroligt fin människa, väldigt känslosam och lite mesig men innerst inne en stabil person som tog hand om både sig själv och sin omgivning. Inget alls av vad du beskriver kräftor som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in