Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-21, 15:37
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hur länge kan du dricka medicinrester, uran och arsenik.. är den riktiga frågan du borde ställa dig själv.

Flourtandkräm kommer med varningstext ibland, för flour är gift.

Dessutom sa du nyss att flour inte tillsätts i svensk kranvatten.. Och nu visar du att flour redan fanns i kranvattnet.

Din trövärdighet är noll nu, mister RentÄLäskigt.

Vart såg du uran i analysen jag gav dig?
Du har definitivt aldrig analyserat vatten utan tar bara vilken info som helst.
Det du fick där är från kranvattnet.

Nä, det tillsätts inte flour i vårt vatten, det är naturligt förekommande.
Citera
2024-08-21, 16:13
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Vart såg du uran i analysen jag gav dig?
Du har definitivt aldrig analyserat vatten utan tar bara vilken info som helst.
Det du fick där är från kranvattnet.

Nä, det tillsätts inte flour i vårt vatten, det är naturligt förekommande.

Det är du versus företaget Polarpumpen isf: https://www.polarpumpen.se/kunskapsb...-dricksvatten/

Testar du ens om det finns uran i vattnet?
Nej, just det!

Menar du att Dr Cassar och googles toppsökresultat Polarpumpen ljuger i deras yrken?

Enligt mig så har Cassar och Polarpumpen en målgrupp av folk som hajar att kranvatten är dåligt att dricka.
Dom har ett rykte för just den målgruppen, och börjar dom ljuga eller fiffla med fakta så riskerar dom sitt rykte.

Du har väl inte ens en målgrupp eller rykte.
Citera
2024-08-21, 16:43
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Det är du versus företaget Polarpumpen isf: https://www.polarpumpen.se/kunskapsb...-dricksvatten/

Testar du ens om det finns uran i vattnet?
Nej, just det!

Menar du att Dr Cassar och googles toppsökresultat Polarpumpen ljuger i deras yrken?

Enligt mig så har Cassar och Polarpumpen en målgrupp av folk som hajar att kranvatten är dåligt att dricka.
Dom har ett rykte för just den målgruppen, och börjar dom ljuga eller fiffla med fakta så riskerar dom sitt rykte.

Du tror inte företag betalar för att komma högst upp?

Vad i min vattenanalys tycker du ljuger?
Jag vet väl vad jag analyserat, skulle tro att jag har mer utrustning för sådant än man normalt har hemma.

Precis ringt runt till lite olika vattenverk, inget av de som jag kontaktat har mätt upp uran i sitt vatten. Men det kan säkert förekomma då det beror på geologiska betingelser.
Vet du om någon som har detta i sitt vatten?

Som sagt jag dubbelkollade ditt påstående om Polarpumpen, du får gärna länka till det du påstår där. Deras hemsida visar inget av det du påstår.
Citera
2024-08-21, 17:18
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Kan du erkänna när du har överdrivit och lagt fram din tro som att det är fakta?

Här är en video som visar vad som händer om man kör el genom olika sorters vatten (tror jag han gör):
https://youtu.be/9tmNWRNuzro

Han säger destillerat ph7,1.

Jag gjorde liknande som i videon för några år sen. Det var ren skräck att se kranvattnet förvandlas till en illaluktande sörja.. inte av att tillsätta något annat än el.. så får man se sanningen om hur rent kranvatten egentligen är.

Shit är du igång och skriver en massa goja igen. Du har inte de absolut mest fundamentala kunskaper i kemi och saknar därför helt förmåga att orientera dig i de frågor som diskuteras här. Att du ska försöka lära andra något är absurt. Du saknar fullständigt självinsikt. Du måste ju veta med dig själv att du inte fått något vidare betyg i kemi på grundskolan, om du ens blev godkänd.

Om du kan basal kemi relaterad till pH så ska jag ge dig en chans att demonstrera detta. Om hydroxidkoncentrationen i en lösning är 12 mikromolar. Vad är då lösningens pH? Redovisa hur du räknat ut det!

Citat:
Han säger destillerat ph7,1.
Det här förstår du inte men för sakens skull.... I helt rent vatten avgörs pH av autoprotolysen. Eftersom den genererar så väldigt lite vätejoner blir pH-värdet beroende av mycket små mängder föroreningar så som löst koldioxid. Eftersom dessa varierar är det meningslöst att ens ange pH för destillerat vatten. Detta vet man om man har hyggliga kunskaper i kemi.
Senast redigerad av Odovacer 2024-08-21 kl. 17:26.
Citera
2024-08-21, 17:25
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Denna Robert Cassar är en bluff. Han kallar sig Dr, alltså doctor. Men det går inte att hitta någon information någonstans om att han har doktorerat. Det borde vara ytterst enkelt att hitta om det var sant. Söker man på pubmed finns det inga forskningspublikationer skrivna av någon Robert Cassar. Varför? Hur kan han ha doktorerat om han inte har publicerat några forskningsresultat? Om du hävdar att jag har fel så var god och tala om var han doktorerat, vilket år, vilken handledare, i vilket ämne. Länka några forskningspublikationer från honnom.

Genom att du så totalt saknar vetenskaplig kunskap och kunskap om vetenskapliga communityt så faller du offer för charlataner som Robert Cassar.
Senast redigerad av Odovacer 2024-08-21 kl. 17:27.
Citera
2024-08-27, 11:47
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
.
Jag har ställt några frågor ovan. Kan du vara god och svara! Du gillar ju att orera.
Citera
2024-08-27, 11:55
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ja precis, kroppen är en design som sköter vitamin och ämnestillverkningen åt sig själv, därför fick våra förfäder aldrig vitaminbrist eller cancer.. för sånt existerade inte förut när människor levde på råkost och rent vatten.
Ange ursprunglig källa. Data som styrker påståendet ska redovisas. Så som man alltid gör inom god vetenskap.
Citera
2024-08-27, 12:00
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Jag har en tråd om Otto Warburg som gjorde bra vetenskap som bevisade att cancer behöver cirka 33% lägre ph än neutralt annars krymper tumörerna. Därför kan destillerat effektivt hjälpa till att pusha upp ph-värdet över den där 33% tröskeln som Warburg dokumenterade.

Låt mig gissa nu.. du vet bättre än nobelprisvinnaren Otto Warburg gällande ph?
Hur kan du prata om % när det gäller pH? pH-skalan är ju logaritmisk. Vad menar du med % då? Nej jag vet du förstår inte alls vad jag skriver om.

Ange de referenser du stödjer dig på ang. Otto Warburg. Inte en massa tramsiga websidor utan forskningsrapporterna så som det ska vara.
Citera
2024-08-27, 12:14
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Destillerat kan inte nudda plast eller gummi heller eftersom destillerat vatten är rena negativa dvs hela, joner.. fast allt giftigt har positiva dvs trasiga, joner.. vilket resulterar i att destillerat suger till sig gifter ur gummi och plast som ju görs av fossila bränslen.
Negativa = hela, positiva = trasiga!!!! OK!
Både en nitroniumjon och en nitritjon består av en kväveatom och två syreatomer, men nitroniumjonen är positivt löaddad och nitritjonen negativ. På vilket sätt kan man säga att nitroniumjonen är trasig och nitritjonen hel? De består av samma atomer i samma proportioner, båda med kväveatomen i mitten.
Citera
2024-08-27, 14:57
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Hur kan du prata om % när det gäller pH? pH-skalan är ju logaritmisk. Vad menar du med % då? Nej jag vet du förstår inte alls vad jag skriver om.

Ange de referenser du stödjer dig på ang. Otto Warburg. Inte en massa tramsiga websidor utan forskningsrapporterna så som det ska vara.

Ph 7,365 är neutral, och 33% lägre ph än neutralt.. är cancer.

Kranvatten ska vara neutralt men vem kollar att det stämmer.

Sist jag kollade var det ph5 i svenskt kranvatten, som är.. cancerframkallande.
Citera
2024-08-27, 15:04
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Sluta att komma med fler påståenden och svara på de frågor du redan fått. Då har redan en lång rad med förfrågningar där du ombeds presentera stöd för påståendena du kommit med. Sätt igång! Allt för länge har ditt dravel kunna passera utan att du avkrävts stöd.

Svara dess utom på frågan jag ställde för att belägga att du kan basal kemim. Frågan var:
Om hydroxidjonkoncentrationen i vatten är 20 mikromolar, vad är pH i lösningen! Visa kalkylen du gjort! Smit inte nu igen. Kan du detta så går det snabbt att svara.
Citera
2024-08-27, 15:10
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Du förstår inte att du inte förstår någonting. Det du skriver är som att påstå att huvudstaden i Sverige heter Oslo eller något i den stilen. Det är bara att du inte greppar det pg obefintliga basala kunskaper.

Neutralt pH innebär att bara autoprotolysen ger vätejonber i vatten. Så detta stämmer inte.
pH på kranvatten varierar naturligtvis mellan områden beroende på sammansättning.
Massor av frukter har har betydligt lägre pH än 5. Skulle alla dessa vara cancerframkallande då?
Du kan få presentera stöd för dessa påståenden också när du ändå är på gång. Kör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in