Ja, kan väl vara kul att sätta upp fotokonst bredvid varandra medhjälp av färgteori för ett perfekt och harmoniskt äktenskap och inte bara en enda färgröra.
Ja, kan väl vara kul att sätta upp fotokonst bredvid varandra medhjälp av färgteori för ett perfekt och harmoniskt äktenskap och inte bara en enda färgröra.
Verkligen, man ska använda den typen av böcker för att slippa uppfinna hjulet igen för 26e gången…
Jag gissar fotokonst. Har några tavlor hemma med bilder som jag och min fru har tagit. Det krävs inte mycket om man bara planerar att ha tavlorna hemma.
Det beror på budget du har, och på hur länge hon vanligtvis är intresserad av sina hobbys.
Om man vill ta bilder med -en intressant historia- så kan man göra det med en bra mobilkamera. Vinklar, komposition, människor som gör något osv.
Om man vill ta tekniskt fina bilder, som regndroppar på blad, måste man ha systemkamera. Finns helt ok amatörvarianter för kanske 10-20 k med några objektiv, eller mer avancerade 50-80 k om man har pengar för det.
Finns säkert använda för bra pris, men då är det nog bra att få hjälp från någon som kan lite om kameror.
Om man inte fotat tidigare är det nog skoj med en systemkamera för 5-10 k, med 1-2 extra objektiv, och så får man läsa om slutartid, objektivöppning online/se på youtube.
Photoshop kan man pirata, om man inte håller på med sånt så vet jag inte riktigt...det är dyrt att betala för om man är hobbyist. Finns säkert ok gratisprogram.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!