Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-01, 01:06
  #1
Medlem
Vårdslöshet i trafik, 100-tals unga mopedister genom centrala Stockholm (2024-08-31)

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ott-stockholm/
31 augusti 13.43, Trafikbrott, Stockholm

Flera mopedister misstänks för vårdslöshet i trafik i centrala Stockholm.

Hundratals mopedister körde genom centrala stan på lördagen. Flera av dem misstänks nu för vårdslöshet i trafik, bland annat greps två stycken som kolliderat med varandra. Ingen skadades vid kollisionen.

Då samtliga mopedister som misstänks för brott hittills är ungdomar har kontakt tagits med vårdnadshavare.

Polisen vill påminna om att det pågår många evenemang i stan idag, och att det är viktigt att visa hänsyn och ta ansvar i trafiken. Det är också viktigt att vårdnadshavare har en dialog med sina ungdomar om att köra moped ansvarsfullt.

Det är viktigt att du som kör moped tar reda på vad som gäller när du kör moped. Polisen kontrollerar om du har körkort/förarbevis samt mopedens skick, till exempel om den är trimmad. Om du bryter mot gällande regler kan du få böter och eventuell avvaktan med körkortstillstånd.
Vet någon mer?
Citera
2024-09-01, 01:16
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Var det inte något liknande för ett år sen då det var mängder med mopeder i stockholm? Har för mig att det också blev en tråd här.
Citera
2024-09-01, 01:18
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Var det inte något liknande för ett år sen då det var mängder med mopeder i stockholm? Har för mig att det också blev en tråd här.
Har varit på fler ställen i Sverige. Inget unikt alls utan vi har kreativa ungdomar idag.
Citera
2024-09-01, 01:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Har varit på fler ställen i Sverige. Inget unikt alls utan vi har kreativa ungdomar idag.

Är det kreativt att åka omkring i grupp och störa andra och begå trafikbrott? Vet du något om syftet bakom denna "parad"?
Citera
2024-09-01, 01:21
  #5
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Har varit på fler ställen i Sverige. Inget unikt alls utan vi har kreativa ungdomar idag.

Absolut, men 100 mopedister i Arboga ställer inte till samma kaos som 100 st i Stockholm.
Citera
2024-09-01, 01:24
  #6
Medlem
Krigsgrodors avatar
Greta Thunbergs motsats? Är det ett zoomer-krig vi ser?
Citera
2024-09-01, 02:12
  #7
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-05-26
Har varit på fler ställen i Sverige. Inget unikt alls utan vi har kreativa ungdomar idag.
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Är det kreativt att åka omkring i grupp och störa andra och begå trafikbrott? Vet du något om syftet bakom denna "parad"?
Att få veta syftet bakom denna "parad" känns som det mest väsentliga f.n. imho!
Å andra sidan så saknar ju dessa individer konsekvenstänk, men jag har ändå svårt att tro att de enbart vill visa sig vara något slags:
- De é vi som é "Ball-Allan" i Stockholm!
Citera
2024-09-01, 02:25
  #8
Medlem
53....so whats avatar
De e väl ok att dom får komma ut och visa upp sig ibland, samma gör ju knuttarna och raggarna,
tom. skolavslutningarna med karavaner av skrikande ungdomar tolererar vi ju. Ibland e de bönderna som vill sprida lite dynga me traktorerna när dom är missnöjda (reserverar mig lite här, har kanske inte hänt i detta land... än).
Men dessa mopedister tillhör väl inte skrikvänsterns falanger så dom kan väl inte släppas vind för våg.

Inget att bry sig om... cirkulera!
Citera
2024-09-01, 07:33
  #9
Medlem
halaltarzans avatar
Såg när de kom på Södermälarstrand, en del lät trimmade. Vilken nostalgitrip.
Citera
2024-09-01, 07:54
  #10
Medlem
Köra kolon är ju kul men kräver disciplin. Hur många blev av med körkortet och hur många saknade ett? Har själv gjort det med mc med betydligt många fler än så, säkert över 1'000.
Citera
2024-09-01, 11:50
  #11
Medlem
Var nära på att vräka in i de. Min Mercedes-motor väger ungefär lika mycket som 10 småmoppar.
Citera
2024-09-01, 12:59
  #12
Medlem
HBTKuks avatar
Jag såg gänget utanför stan. De var satans många.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in