Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 16:29
Medlem
Kan inte attraheras av en kvinna med glasögon. Oavsett hur fin hon är utan så dör all attraktion med glasögon. Solglasögon däremot kan vara jävligt sexigt. Lite konstigt
Citera
2024-08-30, 17:23
Medlem
kaffekoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Glasögon = Syn handikappad

Oftast, ja. Men det finns de som har glasögon utan styrka för att det är snyggt.
Citera
2024-08-30, 19:37
Kan tycka att Isabella Scorupco är en av få kvinnor som faktiskt ser snyggare ut i glasögon än utan. Kanske är därför de valt att ha henne i glasögonreklam.
Citera
2024-08-30, 20:49
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Jag tycker att hela den där vikarierande bibliotekarie-lärarinna grejen är extremt sexig.
Naturligtvis på rätt kvinna då förstås.
Här är ett extremt bra exempel på detta, iallafall i första halvan av videosnutten.
Nu ser ju inte alla tjejer ut som Margot Robbie tyvärr men ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=IrMTLV2cR2Q
Citera
2024-08-30, 21:37
Medlem
cleolinas avatar
På den tiden jag var i tjejtidningsålder läste jag en amerikansk eller om det var engelsk tjejtidning som hade gjort en undersökning om vad killar tyckte om hos tjejer.
Minns fortfarande en rubrik: Guys make passes at girls in glasses. Under kunde man läsa att en klar majoritet av de tillfrågade tyckte om/uppskattade tjejer i glasögon. (Troligen inte att de föredrog med över utan, men inte hade något emot det iaf.)

Jag tycker att glasögon kan vara så snyggt! Tänk en man med sidbena, skjorta eller tjock t-shirt, jeans och sköldpaddsglasögon, t ex… Sjukt sexigt!
(Haha, nu kommer jag att tänka på moderatorn Gordon Blixt profilbild!
#Gordon Blixt )

Glasögon kan också kompensera för drag som är lite oregelbundna. Kan t ex optiskt bredda/smalna av/förkorta/förlänga/betona eller avleda…
Tycker det finns många som faktiskt är snyggare med än utan just för att någon oregelbundenhet jämnas ut. (Obs! Kan vara jättefint med oregelbundna drag!)
Personligen tycker jag att jag ser 100 gånger bättre ut i glasögon än utan/med linser.

Jag tycker även att det är viktigt att det inte är pilotglasögon. Har aldrig sett någon som passar i den där balken de har längst fram mellan de olika glasen.
Ogillar också spexiga södermalmsglasögon.

Och t ex så här ser snygga glasögon ut:
https://www.chanel.com/se/glasoegon/...UaAiSZEALw_wcB

Sammanfattningsvis: både män och kvinnor kan vara sjukt heta i glasögon men de ska passa ens ansiktsform och drag.
Citera
2024-08-31, 14:03
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag tycker att hela den där vikarierande bibliotekarie-lärarinna grejen är extremt sexig.
Naturligtvis på rätt kvinna då förstås.
Här är ett extremt bra exempel på detta, iallafall i första halvan av videosnutten.
Nu ser ju inte alla tjejer ut som Margot Robbie tyvärr men ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=IrMTLV2cR2Q
Intressant med klippet är också att det första som händer när hon ska börja agera ”sexigt” är att hon slänger bort sina glasögon. Ca 1:15 in i klippet.

Underförstått budskap: hon tar bort glasögonen eftersom det är osexigt att vara en glasögonorm.
Senast redigerad av osofistikerad 2024-08-31 kl. 14:17.
Citera
2024-08-31, 14:08
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
Intressant med klippet är också att det första som händer när hon ska börja agera ”sexigt” är att hon slänger bort sina glasögon. Ca 1:15 in i klippet.

Underförstått: hon tar bort glasögonen eftersom det är rätt osexigt att vara en glasögonorm.
Tänkte inte så långt, men just i detta klipppet tycker jag nog inte att det största problemet med Margot Robbies look är hennes glasögon...
Citera
2024-08-31, 14:10
Avstängd
Jag har glasögon och jag känner mig fruktansvärt ful i dessa mina ögon tycker jag förstoras upp så jag ser helt efterbliven ut.

Hos tjejer tycker jag att det kan både se otroligt sexigt ut och töntigt men attraktivt. Men visst händer det att jag tycker det ser väldigt fult ut på tjejer då vissa oftast utomlands verkar ha extremt stora glasögon som på 70 talet så det ser extremt fult ut, sen vissa folk som gillar mode, kan ha riktigt fula glasögon på sig också som ser jättekonstiga ut.

Man ska ha vanliga små glasögon och helst mörka så tycker jag det ser ok ut.
Citera
2024-09-03, 20:56
Medlem
Ealrenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Glasögon = Syn handikappad

Särskriver ju iallafall inte.
Retard!
Citera
2024-09-03, 21:05
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ealrenz
Särskriver ju iallafall inte.
Retard!

Jag skämtar ju bara. Ta det lugnt. Det är sexigt med killar med glasögon.
Citera
2024-09-04, 07:36
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag har glasögon och jag känner mig fruktansvärt ful i dessa mina ögon tycker jag förstoras upp så jag ser helt efterbliven ut.

Hos tjejer tycker jag att det kan både se otroligt sexigt ut och töntigt men attraktivt. Men visst händer det att jag tycker det ser väldigt fult ut på tjejer då vissa oftast utomlands verkar ha extremt stora glasögon som på 70 talet så det ser extremt fult ut, sen vissa folk som gillar mode, kan ha riktigt fula glasögon på sig också som ser jättekonstiga ut.

Man ska ha vanliga små glasögon och helst mörka så tycker jag det ser ok ut.
Nej men, känn dig inte ful! Det är ju så om man är långsynt, att ögonen ser större ut när man har glasögon.
Är man närsynt ser de mindre ut, ju mer närsynt man är desto mindre ser de ut. Det beror ju på slipningen et c, och graden av synfel, har någon samma storlek på ögonen bakom glasögonen kan man nog utgå ifrån att de har väldigt små synavvikelser.
Citera
2024-09-04, 09:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Nej men, känn dig inte ful! Det är ju så om man är långsynt, att ögonen ser större ut när man har glasögon.
Är man närsynt ser de mindre ut, ju mer närsynt man är desto mindre ser de ut. Det beror ju på slipningen et c, och graden av synfel, har någon samma storlek på ögonen bakom glasögonen kan man nog utgå ifrån att de har väldigt små synavvikelser.

Precis, det är långsynt jag är. Så andra människor ser inte det jag ser? Det är någon inbillning som jag får för mig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in