På den tiden jag var i tjejtidningsålder läste jag en amerikansk eller om det var engelsk tjejtidning som hade gjort en undersökning om vad killar tyckte om hos tjejer.
Minns fortfarande en rubrik: Guys make passes at girls in glasses. Under kunde man läsa att en klar majoritet av de tillfrågade tyckte om/uppskattade tjejer i glasögon. (Troligen inte att de föredrog med över utan, men inte hade något emot det iaf.)
Jag tycker att glasögon kan vara så snyggt! Tänk en man med sidbena, skjorta eller tjock t-shirt, jeans och sköldpaddsglasögon, t ex… Sjukt sexigt!
(Haha, nu kommer jag att tänka på moderatorn Gordon Blixt profilbild!
#Gordon Blixt )
Glasögon kan också kompensera för drag som är lite oregelbundna. Kan t ex optiskt bredda/smalna av/förkorta/förlänga/betona eller avleda…
Tycker det finns många som faktiskt är snyggare med än utan just för att någon oregelbundenhet jämnas ut. (Obs! Kan vara jättefint med oregelbundna drag!)
Personligen tycker jag att jag ser 100 gånger bättre ut i glasögon än utan/med linser.
Jag tycker även att det är viktigt att det inte är pilotglasögon. Har aldrig sett någon som passar i den där balken de har längst fram mellan de olika glasen.
Ogillar också spexiga södermalmsglasögon.
Och t ex så här ser snygga glasögon ut:
https://www.chanel.com/se/glasoegon/...UaAiSZEALw_wcB
Sammanfattningsvis: både män och kvinnor kan vara sjukt heta i glasögon men de ska passa ens ansiktsform och drag.