Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-05, 09:48
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Inga bestående men av att bli skjuten... Det lär bli om inte annat psykiska men, och om pojken redan är i utkanten (eller inblandad) i gängkriminalitet så kan det verkligen eskalera.

På tidigt 2000-tal var det faktiskt en annan skjutning i en skola i Sthlm men då med dödlig utgång. Det var ju inte samma nivå på gängvåld då, så det fallet blev rät uppmärksammat vill jag minnas.
Jag lyckas inte googla fram det nu pga att det blir så många träffar på det här fallet, men om nån minns så säg gärna till.

Det var Bromma gymnasium.
Bussade barn från Hässelby o Vällingby redan på den tiden
Citera
2024-09-05, 09:48
Avstängd
CP-Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Ja Skogås var rätt stökigt redan på 90-talet och jag vill minnas att det var en del strul även på 80 talet, det var väl då man byggde Beateberg?
Trångsund har alltid varit lugnare, men kunde till och från också vara stökigt i centrum, även om inte samma nivå som Skogås.

Vi bör tacka våra politiker för att ha skapat ghetton och monterat ner vår välfärt samt för att de inte satsat nog resurser till integration och samhällsbyggande. Det vi ser är resultatet av att prioritera den rikaste procenten i samhället på alla andras bekostnad och att stoppa huvudet i sanden när det kommer till växande problem. Om vi inte hade haft dysfunktionella, bortprioriterade områden så hade vi inte haft samma kriminalitet.

Vad har byggandet av en anstalt med vilka som bor omkring området att göra?
Citera
2024-09-05, 09:52
Medlem
Bavaros avatar
Det jag reagerade på spontant i denna soppa skapat av vänsterpack, MP o Djurgårdaren är rektorn!
Bara en kort stund efter en skjutning på en grundskola stå och prata kolungt som det var vardagsmat sen registrerade jag den lilla flätan Om den killen inte röstar vänster eller MP så ska jag bara äta chips i ett år.
Då förstod man hans lugn då alla vet vilka gm är och han vill skydda gm i sann V/MP stil att detta är bara en lite petitess i vardagen.
Citera
2024-09-05, 09:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
tror också att det är så. GM är väl en arab och då ska de inte hängas ut. Men var det en svensk då jävlar hade han hängts ut

Det där är bara en tramsig myt som ni som inte gillar invandrare sprider vidare. Media har givetvis ingen policy som säger att etniskt svenska gärningsmän hängs ut medan invandrares identiteter skyddas.
Citera
2024-09-05, 09:55
Medlem
Vem är GM? Gärna namn och bild!
Vad är orsaken till skjutningen?
Citera
2024-09-05, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Är det mycket sånt pack i Trångsund?

En skola med 700 elever måste innebära att invandringen till Trånsund varit stor de sista åren. Trångsund är ett sjukt litet ställe. Säkert så kommer många elever även från Skogås. Det kryllar av invällare i Skogås och har gjort I många år och nu finns de tydligen även i Trånkan. Förr satt Skogås och Trångsund ihop som en kommun. I dag vet jag inte. Men båda styrs från Huddinge kommun.
Citera
2024-09-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Vem är GM? Gärna namn och bild!
Vad är orsaken till skjutningen?

Frågan har besvarats i typ vartannat inlägg i tråden nu om du bara läser lite. (FB) Trångsund: Elev skjuten på skola - en person gripen (2024-09-04)

Motiv okänt, men han ryktas vara en ökänd mobbare på skolan.
Citera
2024-09-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Vad har byggandet av en anstalt med vilka som bor omkring området att göra?

Lite OT:
Inte bara Beateberg utan
även Skogåsskolan byggdes från början till att bli ett fängelse. De ändrade sig dock och det blev en skola. Om du går in i skolan så ser du att det var tänkt och byggt som ett fängelse.
Citera
2024-09-05, 10:02
Medlem
Jävla packar-område.

Ja det var risigt på 90-talet men på andra sätt, det var skinheads som hade dåligheter för sig absolut.

Men det var svenskar med slagträ och knogjärn inte 14 åriga äckelaraber som kastar granater och
skjuter med 9mm.

Katastrof, jag skulle inte kalla Sverige för något bra alls nuförtiden och internationellt sett ser vi nog ut som ett garanterat skitland nuförtiden. Turismen kommer att vika osv.
Citera
2024-09-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Frågan har besvarats i typ vartannat inlägg i tråden nu om du bara läser lite. (FB) Trångsund: Elev skjuten på skola - en person gripen (2024-09-04)

Motiv okänt, men han ryktas vara en ökänd mobbare på skolan.

Han som sköt?
Citera
2024-09-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Han som sköt?

Ja, än så länge är bara GM outad i tråden. Det enda vi vet om BO är att han är Eritrean.
Citera
2024-09-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det där är bara en tramsig myt som ni som inte gillar invandrare sprider vidare. Media har givetvis ingen policy som säger att etniskt svenska gärningsmän hängs ut medan invandrares identiteter skyddas.

Skitsnack! Det är så! Lärare och rektorer blev skitnödiga av dessa invandrar ungar! Så ska det inte vara i skolan, så ska det inte vara någonstans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in