• 1
  • 2
2022-01-05, 20:46
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Jippi och Hurra! Det r p gng med en uppfljare till 40K Space Marine!
https://www.youtube.com/watch?v=A_HljUo8Jjk

Trailern avsljar ju inte mer n att man kommer att slss mot Tyranids den hr gngen, men jag tycker det ser jttebra ut! De kan bara gra om frsta spelet, fast att man slss mot andra fiender, s r jag njd!

En grej som jag gillade s mycket med frsta spelet r tillexempel att Titus inte bara r en fascistisk mrdarmaskin, utan att han r s vltalig och korrekt nr han pratar med Guardsmen och diverse annat lst folk. S hoppas verkligen att de bevarar hans karismatiska sida i det hr spelet!

Det enda orosmolnet r ju att producenten till spelet tydligen skrivit diverse woke dumheter p facebook... fast jag r fortfarande naivt optimistisk!

FOR THE EMPEROR!

//FCR
Citera
2022-01-11, 14:42
Medlem
Snygg trailer... Space Marine r det bsta action spelet baserad p WH40k.

Saber Interactive str fr utvecklingen och inte lngre Relic, fr hoppas p det bsta nd.

Frn Trailern kan vi se att Titus r tillbaka och r numera en Primaris! Han avsljar ocks 4 guld dubbar p pannan vilket betyder 400 r i trogen tjnst, d vet vi att Space Marine 2 utspelar sig ca 200 r efter det frsta spelet.
Citera
2022-02-03, 02:30
Medlem
area50s avatar
Tyranids tycker jag r en ganska s trkig ras i 40k-universumet. Hoppas p lite blandade fiender som i 1:a spelet
Citera
2022-02-03, 08:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Tyranids tycker jag r en ganska s trkig ras i 40k-universumet. Hoppas p lite blandade fiender som i 1:a spelet

Mjo lite s jag knner ocks. Nids kommer bara bli en horde shooter.

Orks och Chaos hade iaf personlighet ngot som nids inte kommer ha.
Citera
2023-08-31, 16:30
Medlem
diseuses avatar
Ny trailer:

https://youtu.be/GpYIuo3xGA8 (Warhammer 40,000: Space Marine 2 - Extended Gameplay Trailer)
Citera
2024-08-31, 13:09
Medlem
liddens avatar
Slpps 2024-09-09, fyra dagar tidigare om man frhandsbokar Gold- eller Ultra- editions.

Verkar bli bra frn vad jag sett p stream/youtube.
Citera
2024-09-07, 07:09
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan vilket spel.

S sjukt snyggt, riktigt bra knsla och mycket svrare n frsta.
Citera
2024-09-07, 07:34
Medlem
Funkar det att spela detta med randoms eller blir det pannkaka om man inte spelar med folk man knner fr kommunikation osv ?

Spelet ser jvligt coolt ut, men knns sdr o lira med Ai.

Spelade en del Payday (ej floppuppfljaren) med randoms o det funkade ver frvntan.
Citera
2024-09-07, 14:01
Medlem
Nihennas avatar
Hur lng r kampanjen? r den i alla fall likvrdig en gears of war-kampanj s kommer jag nog kpa spelet innan det blir rea p det.
Citera
2024-09-07, 14:55
Medlem
fluff995s avatar
Speltypen r fortsatt dtrkig. Men det gr inte att frneka att grafiken och estetiken i Space Marine 2 r imponerande.

Primaris Marine r ett av de mest idiotiska koncepten de introducerat till 40k-universat dock. Jag kan leva med att GW knde sig ndgade att hitta p nn lore-vnlig frklaring till varfr nya space marine-miniatyrer ser helt annorlunda ut jmfrt med andra. Men jag tycker man ska ligga vldigt lgt med att anvnda konceptet i faktiska storylines.
Citera
2024-09-07, 18:25
Medlem
Knns som ett gears of war-rip off. r det vrt att lgga ner pengar och tid p?
Citera
2024-09-07, 19:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Knns som ett gears of war-rip off. r det vrt att lgga ner pengar och tid p?

Det som gr mycket fr det hr spelet r att det r Warhammer 40K, om du inte bryr dig ngot om det universumet och den loren s trs jag inte sga om det r en GoW ripoff eller inte d jag aldrig lirat GoW s huruvida det r en rip p det eller inte lter jag vara osagt. Dock s kom

Fr oss som lskar 40K universumet (frn att mla figurer, spela tabletop, lyssna p lorevideos, spelar andra spel i det universumet osv) s trs jag sga att det hr spelet levererar ngot enormt.
Jag var skeptisk till Tyranids som "hordefiende" d Orks var helt underbara i frsta spelet med deras voicelines medans tyranids r soulless utan ngon humor (Space Marine 1, frn 2010(?)), men de funkar. Har inte kommit lngt i storyn nnu ven om man frstr att Chaos gr ett terintrda tmligen omgende.

Sen har du ven multiplayer Coop och PVP utver kampanjen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in