2024-08-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Den kostade dryga 730.000 kr 2022.
Nu får jag inte ens 350 om jag vill sälja den.

Ja de som köpte model y på kampanj nu har en bra månadskostnad men kommer torska likadant när Junipier släpps. Säkert 20% bara på det.

Men det e jäkligt tråkiga siffror.
Kan den torska ett par hundra till på 3 år?

Tror inte du har fel. Ny spännande model och ev kampaner för att rensa ut "äldre" modeller lär göra begagnat marknaden ännu mer ansträngd.

Sedan låter det som din gjort många mil, 350k för en 22a låter lågt.
Citera
2024-08-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Tror inte du har fel. Ny spännande model och ev kampaner för att rensa ut "äldre" modeller lär göra begagnat marknaden ännu mer ansträngd.

Sedan låter det som din gjort många mil, 350k för en 22a låter lågt.

Har gjort dryga 4000 mil.
Tycker också det är lågt. Tesla gav mig ännu sämre. 320 nånstans kunde de ge för den.
Citera
2024-08-24, 14:17
Bannlyst
Varför kan man inte köpa + sälja begagnade Tesla bilar ? Vad är det som gör att ingen vill köpa i andra hand ?
Citera
2024-08-24, 21:50
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1992
Varför kan man inte köpa + sälja begagnade Tesla bilar ? Vad är det som gör att ingen vill köpa i andra hand ?

Allt för höga begagnatpriser kombinerat med att garantierna löper ut. Begagnathandlaren kanske erbjuder 7% ränta på billån mot det står Teslas helt nya bilar med fulla garantier och 0.99% ränta på lånet.

Elbilar är att jämföra mer med mobiltelefoner än bilar, du undrar inte varför begagnatmarknaden på telefoner är rätt liten och att många bara dumpar förra mobilen i en låda. Elbilar är svåra att få ner i en låda, men ointresset för begagnade sådana består nog tyvärr tills begagnatpriserna kommit ner REJÄLT.
Citera
2024-08-24, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Allt för höga begagnatpriser kombinerat med att garantierna löper ut. Begagnathandlaren kanske erbjuder 7% ränta på billån mot det står Teslas helt nya bilar med fulla garantier och 0.99% ränta på lånet.

Elbilar är att jämföra mer med mobiltelefoner än bilar, du undrar inte varför begagnatmarknaden på telefoner är rätt liten och att många bara dumpar förra mobilen i en låda. Elbilar är svåra att få ner i en låda, men ointresset för begagnade sådana består nog tyvärr tills begagnatpriserna kommit ner REJÄLT.
Tack för en klar jämförelse, hänger med bättre nu
Citera
2024-08-25, 00:30
Medlem
Ja och inte bara det, folk förväntar sig nog inte att betala så mycket för en begagnad bil som säljarna vill sälja bilen för. Kanske de haft bensin eller dieselbil och tycker att säljarna försöker ta ofantligt höga priser för en begagnad bil.
Citera
2024-08-25, 00:40
Medlem
BAB7s avatar
Kolla på mobile.de
Där kan ni göra klipp.
2.419 stycken beg Tesla till salu i Tyskland.
Priserna börjar på 13.000 euro.
Citera
2024-08-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Kolla på mobile.de
Där kan ni göra klipp.
2.419 stycken beg Tesla till salu i Tyskland.
Priserna börjar på 13.000 euro.

För model S ja, är nog väldigt få som har intresse av dessa.
Citera
2024-09-03, 23:36
Medlem
Sjukt fin räntekampanj nu på tesla model Y i Sverige. Wow. De vill nog bli av med lite bilar innan model Y juniper börjas produceras. Nog tusan är den prisvärd nu alltså. Se deras officiella hemsida för information.

Fan asså. Hade jag kunnat ladda hemma hade jag slagit till.
Citera
2024-09-04, 06:11
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1992
Sannolikheten för dyra haverier och reservdelspriserna spelar nog in .
Jämför vad det kostar att försäkra en Tesla efter att garantin gått ut gentemot de andra bilarna du kan tänka dig så får du en vink om vad försäkringsbolagen förväntar sig kommer att hända.....
Citera
2024-09-05, 11:44
Medlem
Oavsett 0% i ränta så är det ändå 600k som ska betalas förr eller senare. Men absolut, jag blev inte mindre sugen.
Citera
2024-09-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Sannolikheten för dyra haverier och reservdelspriserna spelar nog in .
Jämför vad det kostar att försäkra en Tesla efter att garantin gått ut gentemot de andra bilarna du kan tänka dig så får du en vink om vad försäkringsbolagen förväntar sig kommer att hända.....
jo jag har börjat studera detta lite på senaste och det är som du säger, det kan uppstå väldigt dyra kostnader som begagnad bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in