2022-12-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillisen
Men kände du nån antidepressiv effekt? Hur kändes det isåfall?

Ja veckan efter intag var helt fri från depression. Orkade med vardagen (alltså jobb) och alla sysslor som att städa, träna, laga mat o.s.v.

Efter ”behandlingen” mådde jag bra i någon månad då depressionen kom krypande tillbaka och jag ordnade en ny ”kur”. Vet att det är olika hur bra det funkar och hur länge depressionen håller sig borta… men det är värt det alla dagar i veckan.

Annars funkar mikrodosering av toppslätskivling väldigt bra också.
Citera
2022-12-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Ja veckan efter intag var helt fri från depression. Orkade med vardagen (alltså jobb) och alla sysslor som att städa, träna, laga mat o.s.v.

Efter ”behandlingen” mådde jag bra i någon månad då depressionen kom krypande tillbaka och jag ordnade en ny ”kur”. Vet att det är olika hur bra det funkar och hur länge depressionen håller sig borta… men det är värt det alla dagar i veckan.

Ok, så effekten höll i sig nån månad? Men hur många gånger hade du tagit då? När du säger ”behandlingen”….?
Citera
2022-12-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ok, så effekten höll i sig nån månad? Men hur många gånger hade du tagit då? När du säger ”behandlingen”….?

Ungefär varje helg i en månad.
Citera
2022-12-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ungefär varje helg i en månad.
Ah ok… se varade det i nån månad? Och sen fortsatte du nån kur till?

Hur känns det att ta det? Blir man mycket påverkad? Biverkningar? Tog du stora doser?
Citera
2022-12-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ah ok… se varade det i nån månad? Och sen fortsatte du nån kur till?

Hur känns det att ta det? Blir man mycket påverkad? Biverkningar? Tog du stora doser?

Toleransen ökar ganska snabbt, mot slutet tar man kanske 0,2g på en gång. I början kanske 0,05. Testa dig fram och börja smått. Det är bättre att jobba dig upp än att inte ha en susning om hur det påverkar och då ta för mycket.

Vid svag dos liknar det en fylla, vid större dos är det ganska kraftigt dissociativt. Man kan likna det lite vid att drömma fast ändå inte.

Ruset är hur som helst grymt trevligt, att hamna i K-hole är väldigt speciellt. Det om något är som en dröm, något som jag senare strävat efter att hamna i varje gång jag får nöjet att roa mig med Ketamin.

Finns en väldigt bra FAQ tråd här på FB, gå igenom den.
Citera
2022-12-02, 21:16
Medlem
Citat:
Toleransen ökar ganska snabbt, mot slutet tar man kanske 0,2g på en gång. I början kanske 0,05. Testa dig fram och börja smått. Det är bättre att jobba dig upp än att inte ha en susning om hur det påverkar och då ta för mycket.

Vid svag dos liknar det en fylla, vid större dos är det ganska kraftigt dissociativt. Man kan likna det lite vid att drömma fast ändå inte.

Ruset är hur som helst grymt trevligt, att hamna i K-hole är väldigt speciellt. Det om något är som en dröm, något som jag senare strävat efter att hamna i varje gång jag får nöjet att roa mig med Ketamin.

Finns en väldigt bra FAQ tråd här på FB, gå igenom den.
Ok, så man bygger tolerans alltså? Dvs den antidepressiva effekten försvinner och man måste ta mer och ofta?
Jag är inte ute efter rus alls.
Citera
2022-12-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ok, så man bygger tolerans alltså? Dvs den antidepressiva effekten försvinner och man måste ta mer och ofta?
Jag är inte ute efter rus alls.

Nja, det är väl ruseffekten som man blir tilerant mot. Kanske antidepressiv effekt med för den delen.

Jag skulle testa om jag var du, enda sättet att få reda på om det funkar. Resultaten är individuella.

Men du kan kolla på denna som enbart fokuserar på varför ketamin är antidepressivt.

https://youtu.be/GnL4p-35Grg
Citera
2022-12-02, 21:33
Medlem
Citat:
Nja, det är väl ruseffekten som man blir tilerant mot. Kanske antidepressiv effekt med för den delen.

Jag skulle testa om jag var du, enda sättet att få reda på om det funkar. Resultaten är individuella.

Men du kan kolla på denna som enbart fokuserar på varför ketamin är antidepressivt.

https://youtu.be/GnL4p-35Grg
Tack ska kolla 🙂
Tycker du den hjälper mot ångest också? Påverkad även humöret?
Citera
2022-12-02, 21:42
Medlem
Citat:
Tack ska kolla 🙂
Tycker du den hjälper mot ångest också? Påverkad även humöret?

Ja, det tycker jag. Kände mig väldigt taggad på livet.

Lycka till.
Citera
2022-12-05, 10:39
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:

Håller med angående mikrodosering av toppisar eller psilocybin i allmänhet. Fantastisk substans!
Citera
2024-09-10, 19:17
Medlem
Ketamin som behandling mot ångest

Har under en längre period lidit av grov ångest som varit envist resistent mot all form av konventionell medicinering och tillika avslappningsövningar. Efter att ha brukat ketamin vid högre doser så tycks det dissociativa tillståndet där man är som bortkopplad från all känsla och självmedvetande (ni som prövat ketamin vet vad jag pratar om, går även under namn som ego-död och liknande) hjälpt min ångest enormt och fått mig att känna mig mer avslappnad nu till vardags dagar efter "behandling" än jag gjort på otroligt länge.

Har någon liknande upplevelser, eller som använt/använder för att behandla någon form av ångest. Vad är era tips, erfarenheter, tillvägagångssätt m.m - tack på förhand för svar!
Citera
2024-09-10, 19:29
Medlem
PappaTribes avatar
Intressant. Aldrig provat ketamin däremot svamp och LSD.
När jag känner att jag börjar komma in för mycket i det vardagliga och ibland glömmer bort det spirituella så är det dags för en påfyllning.

Är även många som mikrodosar och säger att det är det bästa dem gjort någonsin, värt att prova?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in