• 6
  • 7
2024-09-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Detta ämnet är det som, enligt mig, censureras allra hårdast och om man är van vid att hitta information från Google, myndigheter och mainstream media så är detta inget man trillar över.

Ett tips till dig är lära dig att söka efter information utanför narrativets kontroll. Om inte annat så för att ta redan på vad de INTE vill att du ska läsa.

För att du inte ska behöva gå och grubbla på detta hela helgen så har jag gjort lite av arbetet åt dig.

Darpas program är lätta att hitta, men till detta bör du applicera lite kritiskt tänkande. Och för studierna så bör du fundera på vilka det är som har tillgång till tekniker som Raman-spektroskopi, Stereomikroskopi, TEM etc...

DARPA's "N3" Program (Next-Generation Nonsurgical Neurotechnology)
utveckla högpresterande, icke-kirurgiska gränssnitt mellan hjärnan och externa enheter för att möjliggöra direkt kommunikation med hjärnan utan behov av kirurgiska ingrepp. Detta kan inkludera tekniker som använder ultraljud, magnetfält och optogenetik för att läsa och skriva till hjärnan på ett säkert och effektivt sätt.

https://www.darpa.mil/program/next-g...eurotechnology

https://www.darpa.mil/news-events/2019-05-20

https://www.darpa.mil/news-events/2018-03-16

DARPA's "Neural Engineering System Design" (NESD) Program
- Målet är att skapa hjärnimplantat som kan interagera med stora grupper av neuroner samtidigt och möjliggöra högupplöst dataöverföring mellan hjärnan och externa enheter.
- Användning av fotoniska (ljusbaserade) och elektriska teknologier för att påverka och läsa av neuronala signaler

DARPA's "Optogenetics" Research Initiatives
- Användning av genredigeringstekniker (som CRISPR) för att införa ljuskänsliga proteiner i specifika neuroner, och sedan använda laserljus eller LED för att kontrollera deras aktivitet.
- Teknik som använder ljuskänsliga proteiner för att kontrollera aktivitet i specifika neuroner.

DARPA's "Magnetogenetics" Research
- Använder magnetfält för att kontrollera cellaktivitet genom genetiskt modifierade proteiner som är känsliga för magnetiska krafter.
- Utvecklar proteiner som reagerar på magnetiska fält och kan inbäddas i neuroner genom genetisk modifiering. När de aktiveras av ett magnetfält kan dessa proteiner ändra cellens aktivitet och på så sätt möjliggöra extern kontroll av hjärnverksamhet.

DARPA's "Brain-Computer Interface" (BCI) Research
- Handlar om kommunikation mellan hjärnan och externa enheter, inklusive datorer, robotar och proteser.

Pablo Campra Madrid - "Detection of Graphene in COVID-19 Vaccines by Micro-Raman Spectroscopy" (2021)
- Pablo Campra Madrid, påstår sig ha funnit grafenoxid i COVID-19-vacciner med hjälp av mikro-Raman-spektroskopi.
https://www.notonthebeeb.co.uk/post/...ene-in-vaccine

- Robert O. Young hävdar att han med hjälp av svepelektronmikroskopi (SEM) och transmissionselektronmikroskopi (TEM) har funnit grafenoxid i COVID-19-vacciner.
https://www.drrobertyoung.com/post/c...anothings-iont

DETECTION OF GRAPHENE IN COVID19 VACCINES
https://www.researchgate.net/publica...VID19_VACCINES

LA QUINTA COLUMNA
https://www-laquintacolumna-net.tran..._x_tr_pto=wapp

- Mikroteknik och artificiella mönster identifierade i Pfizer-vaccin
- Fler bilder av mikroteknik och konstgjorda mönster i Pfizer-vaccinet
- Aktiv grafensensor arrays för långsiktig trådlös kartläggning av bredbandsfrekvens epikoral hjärnaktivitet.

https://pubs.rsc.org/en/content/arti.../tb/d1tb02408f
Nano dimensions/adjuvants in COVID-19 vaccines, Edouard Alphandéry

Tyvärr så imponerar du inte på mig med att bomba med en massa länkar för jag har läst och diskuterat med konspirationsteoretiker i bortåt 20 år nu eller så, och de kör samma tekniker oavsett vilken konspiration de bergfast tror på, och de tror dessutom ofta på en hel hög konspirationsteorier. Och en synnerligen gemensam nämnare är att de mycket ofta har en fäbless för modeord/utryck, som om det skulle ge deras påståenden och argumentation mer tyngd, eller att de skulle verka ha mer kunskap, det blir tyvärr tvärt om….
När ju nu ser att folk som dig, tämligen omgående och frekvent kör med ”narrativ” så kan man vara rejält säker på vad det är för tomte man har framför sig… Kör de sen med dessutom med negativa påståenden om ”msm” så blir man än mer säker… De är konspirationstroende idioter som misstror all seriös vetenskap, samhället, regeringen, myndigheter etc etc, och tror på NWO och fan vet allt. Utan att ha minsta seriösa hållbara fakta för det de babblar om och blint tror på.

Igen, vilken kompetens besitter DU för att kunna tolka vetenskapliga medicinska artiklar och arbeten korrekt…?
Citera
2024-09-13, 20:01
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tyvärr så imponerar du inte på mig med att bomba med en massa länkar för jag har läst och diskuterat med konspirationsteoretiker i bortåt 20 år nu eller så, och de kör samma tekniker oavsett vilken konspiration de bergfast tror på, och de tror dessutom ofta på en hel hög konspirationsteorier. Och en synnerligen gemensam nämnare är att de mycket ofta har en fäbless för modeord/utryck, som om det skulle ge deras påståenden och argumentation mer tyngd, eller att de skulle verka ha mer kunskap, det blir tyvärr tvärt om….
När ju nu ser att folk som dig, tämligen omgående och frekvent kör med ”narrativ” så kan man vara rejält säker på vad det är för tomte man har framför sig… Kör de sen med dessutom med negativa påståenden om ”msm” så blir man än mer säker… De är konspirationstroende idioter som misstror all seriös vetenskap, samhället, regeringen, myndigheter etc etc, och tror på NWO och fan vet allt. Utan att ha minsta seriösa hållbara fakta för det de babblar om och blint tror på.

Igen, vilken kompetens besitter DU för att kunna tolka vetenskapliga medicinska artiklar och arbeten korrekt…?

Det är universitet som ligger bakom de flesta studier och som sagt, personer med tillgång till den tekniken skulle bli arbetslösa kvickt om de fabricerade underlaget. Studierna i sig menar inte alla att det förekommer någon ond teori bakom, de rapporterar bara sina fynd. Tekniken kanske känns overklig för dig men det är ingen ny teknik och forskningen kring detta har varit officiell i flera år. Vad är det du ifrågasätter, att studierna alls gjorts eller att tekniken finns?

Det är ju en sak att spekulera i att DARPA håller på med sådana program i hemlighet men det i tråden du misstror är bara precis vad DARPA själva officiellt presenterar. Vad är det du ifrågasätter här, att DARPA existerar, att deras program existerar eller att de ljuger om att de arbetar med dessa program? Eller vad?

Vidare verkar du också ifrågasätta att det alls finns ett narrativ.

Man behöver inte vara ett geni för att förstå detta. Och tycker man att det är för komplicerat så beskrivs ju allt övergripande på ett sätt så att alla normalbegåvade borde förstå.

Med detta inlägget är jag inte ute efter att få dig att förstå utan främst bemöta ditt extremt naiva svar så att ingen råkar ta dig på allvar.
Citera
2024-09-13, 20:08
Avstängd
Citat:
Jag har inte haft "nöjet" att beskåda tidigare inlägg från doktor Tinnitus men utifrån hens svar i denna tråden tror jag att din bedömning är fullt rimlig.

Grejen är att jag själv är liiite fundersam just mot dessa upptäckter. Grubblar en del på om det möjligen kan vara någon form av desinformation med syftet att dra uppmärksamhet från att de testat så kallade SPIONS eller annat telemedicinsk nanoteknologi i vaccinet. För jag har själv bevis för att folk (inte nödvändigtvis alla) fått i sig elektromagnetiska nanopartiklar. Däremot funderar jag på om det verkligen handlar om "self assembling nanostructures". Det skulle kunna röra sig om i princip enbart SPIONS.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3405876/
Citera
2024-09-13, 20:40
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Grejen är att jag själv är liiite fundersam just mot dessa upptäckter. Grubblar en del på om det möjligen kan vara någon form av desinformation med syftet att dra uppmärksamhet från att de testat så kallade SPIONS eller annat telemedicinsk nanoteknologi i vaccinet. För jag har själv bevis för att folk (inte nödvändigtvis alla) fått i sig elektromagnetiska nanopartiklar. Däremot funderar jag på om det verkligen handlar om "self assembling nanostructures". Det skulle kunna röra sig om i princip enbart SPIONS.

Teknikerna för teorierna i just detta ämnet finns.
mRNA-vacciner som tex de från Pfizer och Moderna använder lipidnanopartiklar för att leverera mRNA till kroppens celler.

https://labeling.pfizer.com/ShowLabe...471&format=pdf

https://www.fda.gov/media/144638/download

Frågan är om annan teknik utöver den deklarerade smugit sig med samtidigt och i så fall varför!?

Om man ska tänka konspiratoriskt, alla dessa program om kontroll av hjärnan etc etc. Om det nu skulle vara så att man på riktigt ville ha en sådan kontroll över större delen av befolkningen, att kunna använda vid tex ett uppror etc. När skulle befolkningar frivilligt gå med på att injiceras med den tekniken?

Är det troligt att man lagt så oerhört mycket pengar på att forska kring detta ute att vilja applicera det på flera och varför är det just DARPA som finns med på programmen?

Utöver att allt slumpar sig extremt lägligt så finns det ett stort hinder, nämligen blod-hjärnbarriären. Tekniken skulle ha problem att ta sig igenom där. Men av en SLUMP så råkar just spikproteinerna ha den egenskapen att de öppnar blod-hjärnbarriären. Som de säger, en perfekt storm.

Detta är kanske bara tillfälligheter allt och för att befolkningar inte ska få för sig galenheter på av dessa extrema sammanträffande så väljer man att hårt hårt censurera allt som pekar åt detta hållet.

Jag ska villigt erkänna att jag är skeptisk till vår regering och våra myndigheters egentliga agenda och att jag är initialt skeptisk till all myndighetsinformation.

Vad tror du som ändå verkar ha i alla fall ETT ben i verkligheten och huvudet på skaft?
Citera
2024-09-13, 22:07
Avstängd
Citat:
Teknikerna för teorierna i just detta ämnet finns.
mRNA-vacciner som tex de från Pfizer och Moderna använder lipidnanopartiklar för att leverera mRNA till kroppens celler.

https://labeling.pfizer.com/ShowLabe...471&format=pdf

https://www.fda.gov/media/144638/download

Frågan är om annan teknik utöver den deklarerade smugit sig med samtidigt och i så fall varför!?

Om man ska tänka konspiratoriskt, alla dessa program om kontroll av hjärnan etc etc. Om det nu skulle vara så att man på riktigt ville ha en sådan kontroll över större delen av befolkningen, att kunna använda vid tex ett uppror etc. När skulle befolkningar frivilligt gå med på att injiceras med den tekniken?

Är det troligt att man lagt så oerhört mycket pengar på att forska kring detta ute att vilja applicera det på flera och varför är det just DARPA som finns med på programmen?

Utöver att allt slumpar sig extremt lägligt så finns det ett stort hinder, nämligen blod-hjärnbarriären. Tekniken skulle ha problem att ta sig igenom där. Men av en SLUMP så råkar just spikproteinerna ha den egenskapen att de öppnar blod-hjärnbarriären. Som de säger, en perfekt storm.

Detta är kanske bara tillfälligheter allt och för att befolkningar inte ska få för sig galenheter på av dessa extrema sammanträffande så väljer man att hårt hårt censurera allt som pekar åt detta hållet.

Jag ska villigt erkänna att jag är skeptisk till vår regering och våra myndigheters egentliga agenda och att jag är initialt skeptisk till all myndighetsinformation.

Vad tror du som ändå verkar ha i alla fall ETT ben i verkligheten och huvudet på skaft?

Det är extremt svårt att veta vilken information man kan lita på.

En av de främsta metoderna inom psykologisk krigföring är exempelvis "poisoning of the well". Jag är lite skeptisk mot till exempel La Quinta Columna och deras tal om grafenoxid och "self asembling nanostructures".

Det person som i mitt tycke är en av de emst trovärdiga i sin analys är Robert Malone. Men jag kan ha fel och han kan vara bara ytterligare en desinformatör med syfte att nå fram till just min målgrupp.

Campbell och Yeadon och flera andra tycker jag nog är snäppet mindre vassa även om jag nog inte tror att de är desinformatörer direkt.

Sedan är min position mer den att jag tror att viruset och vaccinet är ett resultat av dold forskning med sikte på att få fram biologiska stridsmedel. Men detta har skett i en form av juridiskt vakuum där det finns medicin-industriella nätverk som ser sin chans att manipulera regelverk och dra in storkovan med sina vaccin vid en eventuell pandemi. En form av organiserad brottslighet underliggande skulle finnas i denna sektor - med förgreningar inom den politiska sektorn och bankvärlden.

Mike Benz har beskrivit detta i i två intressanta intervjuer - en med Tucker och en med en bitt som heter Winston Marshall.

Sedan tror jag att det förekommer mindre grupper med egna agendor inom dessa system eller nätverk. Och att sådana grupper skulle kunna se en möjlighet (potentiellt att de skulle kunna tro att det var "för mänsklighetens bästa) att testa ny medicinteknologi som lipidnanopartiklar eller annan telemedicin - eftersom man vet att det annars tar decennier att testa sådana produkter i vanliga sammanhang. Det finns uttalanden av folk som tillhör det medicinindustriella komplexet som gjort sådana uttalanden och det korrellerar allmänt med ett liberalkapitalistiskt mindset ("never let a crisis go to waste" och nyckelord som "leda förändring" och "disruptiva strategier".

Det råder absolut ingen tvekan om att många oligarker vill decimera jordens befolkning och man kan göra ett case på att det finns de som vill decimera jordens befolkning med hjälp av "förgiftade vacciner". Däremot anser jag det inte bevisat att det faktiskt är vad som har skett här. Jag lutar nog ändå mer mot groupthing, masshysteri och teknikoptimism där många inblandade forskare på allvar tror sig rädda jordens befolkning genom att distribuera otillräckligt testade vaccin.

Så till vad jag däremot VET. Jag vet med säkerhet att det förekommit batcher som resulterar i att de som fått vaccinet har blivit magnetiska. Jag vet att det låter helt galet - men jag har själv bevittnat detta med egna ögon och jag har flera vittnen. Det var inte någon kraftig magnetism - som det som visades på många videos på youtube. Det enda som det var - var att en liten magnet fastnade på injektionsplatsen en månad efter sprutan. Det var en klar attraktion till något under huden. Det var ingen stark magnetism att tala om - men det var tydligt att den fanns där.

Efter att jag gjort en hel del research så stämde det bäst in på s.k. SPIONS - en form av telemedicin.

Citera
2024-09-15, 19:08
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Det är extremt svårt att veta vilken information man kan lita på.

En av de främsta metoderna inom psykologisk krigföring är exempelvis "poisoning of the well". Jag är lite skeptisk mot till exempel La Quinta Columna och deras tal om grafenoxid och "self asembling nanostructures".

Det person som i mitt tycke är en av de emst trovärdiga i sin analys är Robert Malone. Men jag kan ha fel och han kan vara bara ytterligare en desinformatör med syfte att nå fram till just min målgrupp.

Campbell och Yeadon och flera andra tycker jag nog är snäppet mindre vassa även om jag nog inte tror att de är desinformatörer direkt.

Sedan är min position mer den att jag tror att viruset och vaccinet är ett resultat av dold forskning med sikte på att få fram biologiska stridsmedel. Men detta har skett i en form av juridiskt vakuum där det finns medicin-industriella nätverk som ser sin chans att manipulera regelverk och dra in storkovan med sina vaccin vid en eventuell pandemi. En form av organiserad brottslighet underliggande skulle finnas i denna sektor - med förgreningar inom den politiska sektorn och bankvärlden.

Mike Benz har beskrivit detta i i två intressanta intervjuer - en med Tucker och en med en bitt som heter Winston Marshall.

Sedan tror jag att det förekommer mindre grupper med egna agendor inom dessa system eller nätverk. Och att sådana grupper skulle kunna se en möjlighet (potentiellt att de skulle kunna tro att det var "för mänsklighetens bästa) att testa ny medicinteknologi som lipidnanopartiklar eller annan telemedicin - eftersom man vet att det annars tar decennier att testa sådana produkter i vanliga sammanhang. Det finns uttalanden av folk som tillhör det medicinindustriella komplexet som gjort sådana uttalanden och det korrellerar allmänt med ett liberalkapitalistiskt mindset ("never let a crisis go to waste" och nyckelord som "leda förändring" och "disruptiva strategier".

Det råder absolut ingen tvekan om att många oligarker vill decimera jordens befolkning och man kan göra ett case på att det finns de som vill decimera jordens befolkning med hjälp av "förgiftade vacciner". Däremot anser jag det inte bevisat att det faktiskt är vad som har skett här. Jag lutar nog ändå mer mot groupthing, masshysteri och teknikoptimism där många inblandade forskare på allvar tror sig rädda jordens befolkning genom att distribuera otillräckligt testade vaccin.

Så till vad jag däremot VET. Jag vet med säkerhet att det förekommit batcher som resulterar i att de som fått vaccinet har blivit magnetiska. Jag vet att det låter helt galet - men jag har själv bevittnat detta med egna ögon och jag har flera vittnen. Det var inte någon kraftig magnetism - som det som visades på många videos på youtube. Det enda som det var - var att en liten magnet fastnade på injektionsplatsen en månad efter sprutan. Det var en klar attraktion till något under huden. Det var ingen stark magnetism att tala om - men det var tydligt att den fanns där.

Efter att jag gjort en hel del research så stämde det bäst in på s.k. SPIONS - en form av telemedicin.

Jag fick läsa på lite om SPIONs. Utan att vara någon expert eller att ens ha någon djup kunskap alls så förefaller SPIONs vara så små att de inte skulle ha tillräckligt med massa för att skapa en tillräckligt stark magnetisk effekt. Men jag vet bättre än att stänga några sådana dörrar helt.

Vad gäller ämnet i stort så är det här alla pusselbitarna faller på plats bäst. Tillsammans med att det blir SÅ hårt censurerat.

Jag håller med om att Robert Malone är trovärdig men i detta ämnet vet han inte något. mRNA-tekniken har han koll på men inte att det används för ett annat större syfte än att vaccinera.
Citera
2024-09-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ja, frågan är egentlien inte huruvida detta stämmer utan det som är intressant är att det stämmer så till punkt och pricka in på de program som DARPA har jobbat med sedan länge. DARPA har själva sagt att de ligger 8 år längre fram än vad de publicerar. Vissa som säger sig ha insyn påstår att DARPA ligger 40 år längre fram än vad de publicerar.

För de som stått i kö för att ta injektionerna kan kritiska frågor tyckas vara sena men för att stoppa något behöver man först identifiera problemet och sedan förstå det. Där någonstans är vi.

Hmm.... DARPA ligger väl snarare 140 år tillbaka i tiden om de nu idag har lärt sig att injicera nanopartiklar i blodomloppet...

Hade inte vi nyss den här diskussionen? Okej... Virusfamiljen Orthopox har en dimension på omkring 200nm och räknas som stora enorma heffaklumpar jämfört med andra virusfamiljer. Alla virus och de flesta bakterier är således NANOPARTIKLAR! Det mesta i ett vaccin är nanopartiklar!

JA! Människan är magnetisk till vis del! Alla djur är magnetiska!

JA! Nanopartiklar kan "forma mönster". Sov du på din lektion i organkemi?

Väck mig när du hittar en Youngstudie som påstår att du kan få in en petameterpartikel i en spruta och injicera den i blodomloppet.
Senast redigerad av Methos 2024-09-17 kl. 22:19.
Citera
2024-09-18, 11:28
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Hmm.... DARPA ligger väl snarare 140 år tillbaka i tiden om de nu idag har lärt sig att injicera nanopartiklar i blodomloppet...

Hade inte vi nyss den här diskussionen? Okej... Virusfamiljen Orthopox har en dimension på omkring 200nm och räknas som stora enorma heffaklumpar jämfört med andra virusfamiljer. Alla virus och de flesta bakterier är således NANOPARTIKLAR! Det mesta i ett vaccin är nanopartiklar!

JA! Människan är magnetisk till vis del! Alla djur är magnetiska!

JA! Nanopartiklar kan "forma mönster". Sov du på din lektion i organkemi?

Väck mig när du hittar en Youngstudie som påstår att du kan få in en petameterpartikel i en spruta och injicera den i blodomloppet.

Du läste väl inlägget du kommenterade?

Innan man kan komma till en intressanta frågan kring vad dessa identifierade strukturer är så behöver man förstå att lipidnanopartiklar används i mRNA-vacciner och att de även självmonterar sig genom att lipiderna bildar ett skyddande skal runt mRNA.

Här kan du läsa om hur självmonterande nanopartiklar fungerar:
https://link.springer.com/article/10...68-024-01538-2

Här kan du läsa om kontrollerad läkemedelsleverans, där strukturerna monteras vid administrering för att nå målområden i kroppen:
https://academic.oup.com/nsr/article...wac124/6618601

Självmonterande lipidnanopartiklar är numera en central del av den moderna nanomedicinen. Är du med? För då kanske en annan frågeställning dyker upp?

Självmonterande lipidnanopartiklar (SALNPs)
Citera
2024-09-18, 11:58
Medlem
Citat:
Du läste väl inlägget du kommenterade?

Innan man kan komma till en intressanta frågan kring vad dessa identifierade strukturer är så behöver man förstå att lipidnanopartiklar används i mRNA-vacciner och att de även självmonterar sig genom att lipiderna bildar ett skyddande skal runt mRNA.

Här kan du läsa om hur självmonterande nanopartiklar fungerar:
https://link.springer.com/article/10...68-024-01538-2

Här kan du läsa om kontrollerad läkemedelsleverans, där strukturerna monteras vid administrering för att nå målområden i kroppen:
https://academic.oup.com/nsr/article...wac124/6618601

Självmonterande lipidnanopartiklar är numera en central del av den moderna nanomedicinen. Är du med? För då kanske en annan frågeställning dyker upp?

Självmonterande lipidnanopartiklar (SALNPs)

Det är väldigt svårt att hänga med i ditt svamlande. Troligen beror detta på okunskap från din sida.
Jag förstår inte vad det är för satans viktigt med fokus på lipider? Du måste veta vid det här laget att den mänskliga kroppen är full av lipider såsom karboxylsyror, triglycerider, vitaminer osv. Våra celler kan inte fungera utan att ha lipider i sina membran. Olika lipider har olika organiska former.

När det gäller genterapi och vacciner använder man lipider som ett skyddande skal för den substans eller instruktion som man vill transportera till ett specifikt ställe i kroppen. I diskussionen om mRNA-vaccinen använder man lipider för att skydda RNA-instruktionen. Detta är inga nyheter.

"Lipid nanoparticles are multicomponent lipid systems typically containing a phospholipid, an ionizable lipid, cholesterol, and a PEGylated lipid.The traditional type of lipid nanoparticles is liposomes which was first described in 1961 by the British haematologist, Alec D Bangham [6]. Liposomes were observed under the electron microscope when adding negative stain to dry phospholipids that assembled into spherical shape through a lipid bilayer. Later, in 1980, the first targeted liposomes, modified by active targeting ligands, were developed and led to significantly improve liposome capacity by increasing accumulation at the target tissues/organs/cells without releasing the drug to other sites "
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8069344/

Se dessa lipider som plastpåsar eller de gummiliknande substanserna du har på dina psykofarmaka. Utan dessa skal kommer både aktiva substanser och RNA-instruktioner att bokstavligen flyta iväg i blodomloppet. Problemet med dig är att du är så manisk över att dessa lipider skulle vara några slags nanorobotar som har någon magnetisk inverkan på kroppen.
Citera
2024-09-18, 13:07
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är väldigt svårt att hänga med i ditt svamlande. Troligen beror detta på okunskap från din sida.
Jag förstår inte vad det är för satans viktigt med fokus på lipider? Du måste veta vid det här laget att den mänskliga kroppen är full av lipider såsom karboxylsyror, triglycerider, vitaminer osv. Våra celler kan inte fungera utan att ha lipider i sina membran. Olika lipider har olika organiska former.

När det gäller genterapi och vacciner använder man lipider som ett skyddande skal för den substans eller instruktion som man vill transportera till ett specifikt ställe i kroppen. I diskussionen om mRNA-vaccinen använder man lipider för att skydda RNA-instruktionen. Detta är inga nyheter.

"Lipid nanoparticles are multicomponent lipid systems typically containing a phospholipid, an ionizable lipid, cholesterol, and a PEGylated lipid.The traditional type of lipid nanoparticles is liposomes which was first described in 1961 by the British haematologist, Alec D Bangham [6]. Liposomes were observed under the electron microscope when adding negative stain to dry phospholipids that assembled into spherical shape through a lipid bilayer. Later, in 1980, the first targeted liposomes, modified by active targeting ligands, were developed and led to significantly improve liposome capacity by increasing accumulation at the target tissues/organs/cells without releasing the drug to other sites "
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8069344/

Se dessa lipider som plastpåsar eller de gummiliknande substanserna du har på dina psykofarmaka. Utan dessa skal kommer både aktiva substanser och RNA-instruktioner att bokstavligen flyta iväg i blodomloppet. Problemet med dig är att du är så manisk över att dessa lipider skulle vara några slags nanorobotar som har någon magnetisk inverkan på kroppen.

Ja, DU har uppenbart tillräcklig förståelse för att också förstå den egentliga frågeställningen men för de flesta upplevs dessa tekniker som galen SciFi. Av någon anledning verkar du dock ha bestämt dig för att INTE förstå hela vägen.

Tekniken SALNPs tillsammans med mRNA-vaccinen gör tex DARPA's N3-program mfl möjliga och strukturer som hittas likt Pablo Campra mfl pekar potentiellt på sådana strukturer. Det är alltså typen av självmonterande lipidnanopartiklar som ligger till grund för frågan. Sedan kan du tro och tolka information hur du vill men är du inte med på frågeställningen nu så tror jag att du bara låtsas att du inte förstår.

Normala människor har klart mycket viktigare saker för sig än att läsa på om sådant här.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in