2024-07-01, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Mamman körde och är den som är lindrigast skadad, om man nu kan kalla en person som kommer få bestående fysiska men för livet för lindrigt. Pappan har varit nedsövd men är nu talbar. Samtliga har genomgått flera operationer på olika sjukhus och kommer genomgå fler. Hur slutresultaten blir vet ingen idag. Dottern blev hjärndöd i morse och har varit satt i koma tills dess.
Det är fler som mött idioten och varit ytterst nära att kollidera med honom. Det stämmer att teorierna var/är att han varit rejält drogpåverkad.
En familjs liv är förstört. "Tyvärr" känner jag de inblandade på nära håll och även en som klarade sig med en hårsmån precis innan.

Blir så fruktansvärt ledsen av att läsa detta
Vi var andra bilen på plats den kvällen och satt med dem tills ambulanserna kom, har tänkt på dem varje dag sedan dess och undrat hur det gått för dem, att läsa detta är så hjärtskärande.
Stackars lilla flicka fy fan vad orättvist(
Tack snälla för att du uppdaterar, även om det verkligen var det sista vi ville läsa❤️
Citera
2024-07-02, 20:51
Medlem
Enligt BLT är nu alla iblandade samt vittnen förhörda. De har dock inte gått ut med varför bilen kom över på fel sida utan det är fortfarande oklart.
Citera
2024-07-03, 17:02
Medlem
Fysisk rehab för föräldrarna går framåt på ett positivt sätt, men det är väldigt tufft psykiskt just nu, när verkligheten kommer ikapp iom. planeringen inför dotterns begravning mm.
Det spekuleras fortfarande om orsakerna till olyckan och ett rykte säger att föraren i den andra bilen legat nedsövd och därför har man inte fått hans input förrän nu, enl. de lokala nyheterna.
Citera
2024-07-06, 14:24
Medlem
Hjärtskärande att se flickans dödsannonser idag! 😥
En 13-åring som skulle ha sommarlov nu.
Citera
2024-07-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwinn
Hjärtskärande att se flickans dödsannonser idag! 😥
En 13-åring som skulle ha sommarlov nu.

Håller med dig... Gör så ont i mig att denna tjej tragiskt gått bort och lämnat familjen så plötsligt.... Fy fan, jag har fällt tårar varje dag sedan olyckan hände.
Citera
2024-08-20, 18:24
Medlem
Man börjar ju undra vilken höjdare det var som körde bilen som orsakade detta… har aldrig varit med om att en person hemlighållits såhär. Vem brukar gå obemärkt förbi här inne??
Citera
2024-08-21, 20:59
Medlem
https://www.blt.se/karlshamn/tre-man...esta-ar-gjort/

"Tre månaders polisutredning efter dödsolycka snart klar: ”Det mesta är gjort”
En man i 40-årsåldern misstänks för flera allvarliga brott, efter frontalkrocken i Mörrum som kostade en tonårsflicka livet.
Nu börjar polisutredningen bli klar."

"Föraren av bilen som kom över på fel sida, en man i 40-årsåldern, är fortsatt misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till kroppsskada och grovt vållande till annans död."

"– Det mesta är gjort, alla är hörda som ska höras och jag väntar egentligen bara på besked från åklagaren om det är något mer som ska göras, säger Johan Berntsson som håller i utredningen."
Citera
2024-08-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperBengt
https://www.blt.se/karlshamn/tre-man...esta-ar-gjort/

"Tre månaders polisutredning efter dödsolycka snart klar: ”Det mesta är gjort”
En man i 40-årsåldern misstänks för flera allvarliga brott, efter frontalkrocken i Mörrum som kostade en tonårsflicka livet.
Nu börjar polisutredningen bli klar."

"Föraren av bilen som kom över på fel sida, en man i 40-årsåldern, är fortsatt misstänkt för grov vårdslöshet i trafik, grovt vållande till kroppsskada och grovt vållande till annans död."

"– Det mesta är gjort, alla är hörda som ska höras och jag väntar egentligen bara på besked från åklagaren om det är något mer som ska göras, säger Johan Berntsson som håller i utredningen."

Tack för uppdateringen! Är inne o kollar här nån gång i veckan i hopp om att höra hur det går med allt…
Citera
2024-09-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sahara80
Tack för uppdateringen! Är inne o kollar här nån gång i veckan i hopp om att höra hur det går med allt…

Samma här, tycker fortfarande att det är orimligt tyst om vem personen i fråga det var som körde. Trots allt körde han ihjäl ett barn. Inget man ska tysta tycker jag.. Men denna tråden blir inte mycket uppdaterad , tyvärr..
Citera
2024-09-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbolink
Samma här, tycker fortfarande att det är orimligt tyst om vem personen i fråga det var som körde. Trots allt körde han ihjäl ett barn. Inget man ska tysta tycker jag.. Men denna tråden blir inte mycket uppdaterad , tyvärr..

Borde bli rättegång gissar jag, den borde väl bli offentlig på ett eller annat sätt framöver, men har usel koll på hur det funkar…
Citera
2024-09-14, 08:48
Medlem
Det kommer bli rättegång och chansen är stor att namnet på 40-åringen då blir offentligt, så slipper vi hänga ut eller gissa. Vet inte om personen angett bakgrunden till varför han kom över på fel sida vägen, så där är jag lika nyfiken som ni andra.
Rehab för mamman och pappan går framåt. Pappan är rörligt och tränar på att använda benen igen. Mamman har det lite värre, eftersom hennes handleder gör att hon inte kan använda rullstol eller kryckor, än iaf.
Citera
2024-09-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Det kommer bli rättegång och chansen är stor att namnet på 40-åringen då blir offentligt, så slipper vi hänga ut eller gissa. Vet inte om personen angett bakgrunden till varför han kom över på fel sida vägen, så där är jag lika nyfiken som ni andra.
Rehab för mamman och pappan går framåt. Pappan är rörligt och tränar på att använda benen igen. Mamman har det lite värre, eftersom hennes handleder gör att hon inte kan använda rullstol eller kryckor, än iaf.

Skönt att höra att det iallfall går sakta men säkert fram för föräldrarna. Begravningen som skedde i Mörrums kyrka fylldes upp på nolltid har jag hört och ridklubben som flickan var med i har anordnad en tävling / hoppklass i hennes namn. Fruktansvärt det som hänt och att gärningsmannens namn fortfarande är okänt är ännu värre !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in