Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-09-12, 15:34
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elyxia
Verkar inte vara hans första och sista offer.

Dagens artikel från UNT;
Ytterligare en ny uppgift är att den man som misstänks för våldtäkter på Akademiska sjukhuset, har haft en timanställning inom Uppsala kommun. Det här är något som kommunen nu synar, men det finns inga uppgifter om brott i samband med hans arbete inom kommunen. Han har varit i flera kommunala verksamheter som timanställd, och allt utreds nu, uppger Lenita Granlund.

Från gårdagens artikeln på UNT.
Den misstänkte mannen nekar till brott. Han är inte dömd sedan tidigare men varit misstänkt i en brottsutredning som gällde grov våldtäkt. Den utredningen lades ned i början av 2024 på grund av brist på bevis.


Han är en sån hemskt människa att utsätta svårt sjuka och gamla människor.
Citera
2024-09-12, 15:37
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Ok, alltså ett par till våldtäktsmän därute, som vårdanställda. Vi har hört det förut förvisso om sådana typer av brott.
Efter liknande händelser blir det svårt för offren någonsin återgå till livet med behållen tillit till människor och vården.

Vad blir straffet mån tro för dessa brott vid en fällande dom?

Han är dömd för andra brott. Varför kollar inte kommun och landsting upp alla som ska jobba med svårt utsatta människor?? Det är inte bara barn som är i ett utsatt läge!!
Citera
2024-09-12, 15:41
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varför har det dröjt 3 år innan det kom fram?
vilken avdelning jobbade han på?

30 c eller e
Citera
2024-09-12, 16:51
  #28
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Han är dömd för andra brott. Varför kollar inte kommun och landsting upp alla som ska jobba med svårt utsatta människor?? Det är inte bara barn som är i ett utsatt läge!!
Det är sant, alla kommer drabbas på nåt sätt framöver p g a de två blockens tidigare politik o myndigheter som inte kan hantera sina uppdrag. I dag är det färre o färre som är förvånade över hur saker missas, missköts inom myndigheter. Saken är den, vart går vi med alla dessa missar,
vart kan brottsoffren el anhöriga få upprättelse även från myndigheter, kommuners missar, på ett kännbart sätt?

Klockan klämtar nära tolv när det gäller de kriminella följderna från den i Sverige drivna invandringspolitiken. På tjugo-, trettiotalet kommer draksådden blomma än mer.

Det vore dags nu att genomlysa Sveriges invandringspolitik o följderna genom oberoende utredare.

Klankriminaliteten försökte Mats Löfving lyfta fram fast det varit känt länge redan då, de vanligaste ekonomiska pågående bedrägerierna o överutnyttjandet hör vi ständigt om, skolans mångkulturella miljö är våldsam, dubbla identiteter, "papperslösa" kommer undan lättare än du i byråkratin, äldreomsorgens utveckling o pensionerna är tragiskt låga p g a den ekonomiska nedgång migrationen medför, infiltration av myndigheter är hot mot just alla m m, allt detta behöver genomlysas av opolitiska utredare, samlade grepp föreslås o tas för hur vända utveckling.

Politiska utspel med pladderretorik ska bort o adekvata verksamma åtgärder som både syns o kan märkas, mätas ska nu till. Annars kommer våldet triumfera på den östra sidan av skandinaviska halvön. Om jag vore poliker, blå el röd, skulle jag göra avbön o erkänna följderna för utvecklingen de åstadkommit.
Citera
2024-09-12, 18:46
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Det är sant, alla kommer drabbas på nåt sätt framöver p g a de två blockens tidigare politik o myndigheter som inte kan hantera sina uppdrag. I dag är det färre o färre som är förvånade över hur saker missas, missköts inom myndigheter. Saken är den, vart går vi med alla dessa missar,
vart kan brottsoffren el anhöriga få upprättelse även från myndigheter, kommuners missar, på ett kännbart sätt?

Klockan klämtar nära tolv när det gäller de kriminella följderna från den i Sverige drivna invandringspolitiken. På tjugo-, trettiotalet kommer draksådden blomma än mer.

Det vore dags nu att genomlysa Sveriges invandringspolitik o följderna genom oberoende utredare.

Klankriminaliteten försökte Mats Löfving lyfta fram fast det varit känt länge redan då, de vanligaste ekonomiska pågående bedrägerierna o överutnyttjandet hör vi ständigt om, skolans mångkulturella miljö är våldsam, dubbla identiteter, "papperslösa" kommer undan lättare än du i byråkratin, äldreomsorgens utveckling o pensionerna är tragiskt låga p g a den ekonomiska nedgång migrationen medför, infiltration av myndigheter är hot mot just alla m m, allt detta behöver genomlysas av opolitiska utredare, samlade grepp föreslås o tas för hur vända utveckling.

Politiska utspel med pladderretorik ska bort o adekvata verksamma åtgärder som både syns o kan märkas, mätas ska nu till. Annars kommer våldet triumfera på den östra sidan av skandinaviska halvön. Om jag vore poliker, blå el röd, skulle jag göra avbön o erkänna följderna för utvecklingen de åstadkommit.


Hörde idag att i alla fall KD Uppsala sagt ifrån och vill göra något åt det. Jag hoppas!
Citera
2024-09-12, 20:33
  #30
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Hörde idag att i alla fall KD Uppsala sagt ifrån och vill göra något åt det. Jag hoppas!
Ja positivt, även jag tror delvis, trots korrupta hjärtan i förvaltningar, att det även finns goda hjärtan som reagerar. Det börjar bli så mkt krim, fel och icke funktionellt nu att folk reagerar generellt på våra myndigheter.

Inom storpolitiken behövs dock till en ursäkt från båda läger för årtiondens politik som vi nu kommer få lida för i just.. årtionden, även om åtgärder ev kommer snart.
Om inte åtgärder som punkterar våldsspiralen, skatteförskingringen o politikers s k mångkulturspolitik, då kan vi hälsa hem och det kommer gå fort p g a volymerna och att det inte finns uppbackning möta nedbrytningspiralen.

Goda nära relationer, familj och förberedelser mot systemfall är våra bästa vänner för tillfället. Inte politikerna.
Citera
2024-09-12, 20:39
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Han är dömd för andra brott. Varför kollar inte kommun och landsting upp alla som ska jobba med svårt utsatta människor?? Det är inte bara barn som är i ett utsatt läge!!

Han är inte dömd sen tidigare, bara någon fortkörningsböter.
Citera
2024-09-14, 03:43
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katchingan
Han är inte dömd sen tidigare, bara någon fortkörningsböter.

Han fick jag grov våldtäktäkt nedlagd i april på en minderårig, hur det kan bli nedlagt när han våldtagit unga, minderåriga, svårt sjuka och gamla kvinnor är över min förmåga att förstå
Citera
2024-09-14, 14:48
  #33
Moderator
Maviels avatar
Datum för händelse och häktning av GM tillagt i rubriken.

/Moderator
Citera
2024-09-17, 12:45
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Han fick jag grov våldtäktäkt nedlagd i april på en minderårig, hur det kan bli nedlagt när han våldtagit unga, minderåriga, svårt sjuka och gamla kvinnor är över min förmåga att förstå
Sorry, din svenska är klappkass.
Han var misstänkt, inte dömd.
Har också hört att han tydligen ska jobba som Väktare eller ordningsvakt.
Vet dock inte vilket bolag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in