2024-09-16, 22:16
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vart köper man Heinz majonnäs? Jag har handlat i 25 år varje vecka och har aldrig sett det i varesig Sverige, Norge, Tyskland eller någon annanstans på andra kontinenter. Har alltid majonnäs hemma.

Hemköp har åtminstone.
Citera
2024-09-16, 22:18
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Prova den själv, eller håll käften! Snacka om förutfattade meningar. Idiot.

Jag behöver inte prova den.
Det finns en anledning att den är skivad i storpack och billig.
Det är skit.
Sånt där piss för er snåljåpar som vänder på kronorna.
Citera
2024-09-16, 22:26
Medlem
Kan bidra med två produkter, märkligt nog är båda heinz

Heinz vita bönor i tomatsås. Har testa mängder med andra märken, alla utom heinz är oätliga.

Heinz chilisås, den enda ketchup jag kan äta, alla andra märken smakar sjukdom och elände.
Citera
2024-09-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det är skit.

Jag har provat den och tycker att den är god men den är mer som medvurst än salami.
Citera
2024-09-17, 18:33
Avstängd
Pausaniass avatar
Citat:
Det är skit.
Tråden handlade om ett matmärke som har en sorts förpackning av något som utklassar deras övriga sortiment. Är du inte läskunnig utan bara k..ad?
Citera
2024-09-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Nu får du hjälpa mig. Jag käkar inte färdigmat själv men köper ibland till min gamla mor.

Jag köpte Findus Angusbiff och Findus Rostad kyckling men morsan vägrade äta dem då de var starka och när jag smakade så var de väldigt peppriga.
Så nu har jag mest köpt Dafgårds
Jag gillar egentligen Findus annars. De är helt överlägsna när det gäller djupfrysta grönsaker såsom ärtor och broccoli.

Kan du utveckla lite vilka rätter du provat av båda märkena och dina erfarenheter. Så kan jag ge morsan bättre mat.

Jag har provat samtliga förutom Findus koldolmar. Rostad kyckling har så vitt jag vet inte varit särskilt pepprig i smaken eller åtminstone inte till någon överdrift och då är jag ganska allergisk mot stark mat.. Kan rekommendera Dafgårds kycklingfilé med pasta. Len i smaken och bra kvalité på filén.
Citera
2024-09-17, 23:30
Medlem
Vem0ths avatar
Bara Gudruns gör bra bacon.

Resten känner i alla fall jag att det smakar fejkrök eller att köttet smakar dåligt(exempelvis ICAs egna som har bra röksmak men köttet i sig smakar fel).
Citera
2024-09-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Kungsörnens Gammaldags Idealmakaroner. Övriga makaroner göre sig icke besvär.

Gyllenhammars havregryn.

Sen kan jag bara instämma ang Peka potatisgratäng. Jag har aldrig gjort egen, mest för att det känns helt onödigt. Har smakat hemgjord och tycker inte den är lika god.

Ska du ha snabbmakaroner så är kungsörnens bäst där med.

Resten du skrivit är rätt.
Citera
2024-09-18, 07:00
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Jag har provat samtliga förutom Findus koldolmar. Rostad kyckling har så vitt jag vet inte varit särskilt pepprig i smaken eller åtminstone inte till någon överdrift och då är jag ganska allergisk mot stark mat.. Kan rekommendera Dafgårds kycklingfilé med pasta. Len i smaken och bra kvalité på filén.

Tack! Jag får testa dem igen. Kanske var det produktionsfel just då.
Citera
2024-09-18, 07:04
Medlem
Utav energidryckerna som inte riktar sig åt träning och försöker framstå som hälsosamma så tycker jag bara RedBull är ok. De andra jag prövat är bara sura. Sen samtidigt känns det som att även RedBull ändrar smak baserat på temperaturen.

Kaviar. Är inte jätteförtjust i det i största allmänhet men de jag smakat har varit värre än Kalles - för de känns mer grovkorniga och det är inte riktigt vad jag söker i en tub-kaviar.

O'boy, allt annat smakar "fel".
Senast redigerad av Chloriander 2024-09-18 kl. 07:07.
Citera
2024-09-18, 08:20
Avstängd
Lucullus sambal oelek. Alla dom andra jag testat är skit man vill inte ens ha det i maten. Måste va någon annan typ av chili dom använder.
Citera
2024-09-19, 03:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Och? 😂
Den hade varit lika god även om den tillverkats på en bakgata i Litauen.
Nja, lika lite som jag köper senap från Slotts ( tidigare Uppsala) gjord i Polen köper jag Brämhults gjord i Danmark, principsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in