Citat:
Ursprungligen postat av
GregerMedeltid
Inte alls. Mina beställningar gör jag via fax. Flashback använder jag genom att skicka telegram till min brorson som författar inlägg åt mig.
Vad jag gör har inte med saken att göra. Du ska inte kunna kräva att någon installerar en app för att kunna ta emot ett paket. En app från någon suspekt tredje part som dessutom vill läsa min platsinformation.
Som tidigare sagt så kan du kontakta DHL direkt och höra med de. Det är nog endast dialogen däremellan som kan lösa det.
Dock vill jag bara påpeka att du kan neka rättigheter till alla appar, oavsett om det är plats, mikrofon eller annat de vill ha åtkomst till. De kanske inte fungerar optimalt då, men du kan neka de åtkomst. Eller välja "endast när jag använder appen" så att säga.
Du har rätt att du ska få leva som du vill, men tyvärr går tekniken framåt. Idag är fler och fler ställen cash-less och det mesta gå via appar. Har du inte bankid? Lycka till att utföra vissa ärenden. Appar är vardagen och de kommer inte minska i användning. Att halka efter för att man inte vill att någon random app ska veta att man bor ute på vischan är nog inte så smart. De har ju din adress redan så vad är egentligen rädslan?