Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Absolut.
Man sitter lika bra i en Ikea-soffa som i en designad italiensk .
En bil är till för att ta sig från a till b
Kläder är till för att bäras, och inte agera reklampelare för foretagsloggor ...
En maxad iPhone 15 med kontrakt och fri surf kostar dig 22 papp när det är fullbetalt (570:- mån)
Det går att spara in rejält och ha exakt samma levnadsstandard som de som halar upp kreditkortet och inte bryr sig.
osv.osv.
Köpte en Iphone 16 pro nyss med fri surf för 550 kr/mån i 36 mån. Det gjorde att jag kunde säga upp fasta bredbandet för 299 kr/mån och kan köra tvboxen från tele2 genom internetdelning från mobilen istället samt även säga upp 10gb snikabonnemanget för 165 :-/mån. Slipper köpa ny budgetmobil åter igen för 1500 kr vart 3e år som jag gjort senaste 10 åren och blir alltd mssnöjd med kamerakvaliten.
Total kostnadsökning: 70 kr/mån, 2400 kr på 3 år tid.
Med tanke på iphonen kostar 14500 kr utan abonnemang och en 3 år gammal iphone 13 pro är värd 6200-7100 kr dags läget, så kommer jag gå plus om ja säljer den om 3 år eller så kan man värsta fall byta batteri och använda den 2-3 år till med något budget abonnemang.
Man får inte bli för snål och inte unna sg något som supersparare, bland måste man kontrollera sparjävulen när en bra deal dyker upp.
Mångmljonären Slemhog är kungen på detta. Glider runt i märkesläder, bästa iphonen, Ray ban solglasögon, Rolex och kör Porsche/båt med utgifter som en student och lägger undan halva lönen. Allt är köpt på rea.
Här är några fler klipp jag gjort under 2024.
Ittala essence vinglas 4-pack. 150 kr begagnade(ikea prisnivå). Nypris 580 kr. Inte en djävul av mina vinpimplande vänner märker om de är jag som använt dom eller någon annan tidgare.
Rörstrand grace middagsservis 6-st tallrikar. 100 kr/st. ordpris 300 kr /st.
Ray ban solglasögon. 700 kr utförsäljning från nätbutik. Nypris just nu: 1500 kr.
Lättvikts gjutjärn panna från känt märke med topprecension. Gratis välkomstpremie i prenumeration för 49 kr som jag direkt sa upp. Nypris 500 kr. Håller i 10-15 år till skillnad från teflonpanne skräp