Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-22, 21:50
Medlem
shariqduponts avatar
Hej,

Hade ca 4.000kr i olika kryptovalutor (bl a bitcoin, ethereum, doge) på coinbase.

Jag sålde dessa så att de blev till cash på mitt coinbase-konto istället och tänkte att det blir enkelt att föra över dessa till mitt kreditkort som jag kunde göra för några år sedan.

Har Swedbank och ett vanligt Mastercard kort som jag fått därifrån. Men till min förvåning går det inte att föra över pengarna dit.

Kan någon berätta hur jag på smidigast vis för över detta till mitt vanliga konto?
Citera
2024-09-22, 21:52
Avstängd
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Har Swedbank och ett vanligt Mastercard kort som jag fått därifrån. Men till min förvåning går det inte att föra över pengarna dit.

Kan någon berätta hur jag på smidigast vis för över detta till mitt vanliga konto?

Hur vet du att det inte går? Har du provat?
Citera
2024-09-22, 21:54
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Hur vet du att det inte går? Har du provat?
Yes, jag har provat.

Har samma kort som jag hade 2021 när jag förde över pengar fram och tillbaka. Nu går det inte.
Citera
2024-09-22, 23:03
Medlem
Citat:
Yes, jag har provat.

Har samma kort som jag hade 2021 när jag förde över pengar fram och tillbaka. Nu går det inte.
Du gör en betalning till Coinbase för att verifiera ditt bankkonto sen är det bara föra över.
Citera
2024-09-23, 01:33
Medlem
Citat:
Hej,

Hade ca 4.000kr i olika kryptovalutor (bl a bitcoin, ethereum, doge) på coinbase.

Jag sålde dessa så att de blev till cash på mitt coinbase-konto istället och tänkte att det blir enkelt att föra över dessa till mitt kreditkort som jag kunde göra för några år sedan.

Paypal
Citera
2024-09-23, 05:25
Medlem
NyaHenriksss avatar
☝️
Coinbase-Paypal-Swedbank
Citera
2024-09-23, 12:22
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Du gör en betalning till Coinbase för att verifiera ditt bankkonto sen är det bara föra över.
Alltså en vanlig betalning som att jag ska föra över pengar på mitt coinbase-konto?

Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Paypal
Bara skapa ett Paypal konto och sedan föra över till det? Har nämligen inte något.

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
☝️
Coinbase-Paypal-Swedbank
Tack, får skaffa ett konto då!

Men vad säger ni om Revolut? Jag har inget konto där heller med läste att vissa gör det på så sätt.
Citera
2024-09-23, 12:27
Medlem
Citat:
Alltså en vanlig betalning som att jag ska föra över pengar på mitt coinbase-konto?

Bara skapa ett Paypal konto och sedan föra över till det? Har nämligen inte något.

Men vad säger ni om Revolut? Jag har inget konto där heller med läste att vissa gör det på så sätt.
Ja men exakt det var så förr vet jag. Nu finns det säkert smidigare med paypal men just med bankkonto så var man tvungen göra en överföring till dom för att verifiera sitt bankkonto.
Citera
2024-09-23, 12:41
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ja men exakt det var så förr vet jag. Nu finns det säkert smidigare med paypal men just med bankkonto så var man tvungen göra en överföring till dom för att verifiera sitt bankkonto.
Testade köpa bitcoin för 1EUR på nytt med mitt bankomatkort och det gick bra. Dock så fungerar det inte att föra över cash till det. Konstigt!

Lär vara så att de har ändrat regler. Väntar och ser vad folk säger om jag bör skaffa Paypal eller Revolut

Tack för hjälpen!
Citera
2024-09-23, 12:49
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:

Jag har gjort via revolut för ett år sedan gick supersmidigt. Men båda alternativen borde fungera bra.
Citera
2024-09-23, 12:51
Medlem
Citat:
Testade köpa bitcoin för 1EUR på nytt med mitt bankomatkort och det gick bra. Dock så fungerar det inte att föra över cash till det. Konstigt!

Lär vara så att de har ändrat regler. Väntar och ser vad folk säger om jag bör skaffa Paypal eller Revolut

Tack för hjälpen!
Men du ska göra en överföring från ditt bankkonto till deras inte tvärtom. Kollade nu och det står
"If this is your first transfer, send $1 to the account provider below to ensure we have the right info"

Du hittar det till höger om Buy & sell det står Transfer, Withadraw cash
Citera
2024-09-23, 17:19
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Jag har gjort via revolut för ett år sedan gick supersmidigt. Men båda alternativen borde fungera bra.
Får testa det, tack!

Något man måste tänka på gällande skatt? Det blir ca 4k som jag kommer föra över till mitt privatkonto.
Citat:
Men du ska göra en överföring från ditt bankkonto till deras inte tvärtom. Kollade nu och det står
"If this is your first transfer, send $1 to the account provider below to ensure we have the right info"

Du hittar det till höger om Buy & sell det står Transfer, Withadraw cash
Tack!

Testade detta med men det fungerar inte, får följande meddelande:
"Add a bank account that supports SEPA. Supports up to 3 transfers per day. Use these details to transfer euros from your bank account to Coinbase."

Kan inte lägga till någon annan metod och verkar inte som att Swedbank stöder SEPA.

Dessutom har jag gjort det du beskriver men det var för några år sedan. Dock samma kort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in