Citat:
Ursprungligen postat av
Panzeradler
Är det bara hudingar som jobbar där? Jag har sett en intervju med en svensk. I övrigt är det bara babbeluringar.
Någon lirare från Trinidad(!?) lyckas man skaka fram mitt i allt. Vad är det för unik komptens vi kan få därifrån?
Det som är unik är att de kostar lite och klagar ej. Som regel vill NV ta in unga, nyexade och från annat land. Dels kan man köra med dem då de inte känner till svenska normer och regler, dels kan de ge all sin fritid åt bolaget, många har varken familj eller vänner, så det enda de kan göra är att jobba. Föreställ dig en kille från Trinidad som åker upp till mörkret, inga kompisar eller släkt, bor i en barack. Det är fan misär för vanliga svenskar. Frågade HR en gång varför det var så få svenskar, till svar fick jag, lite diplomatiskt, att det är svårt att hitta folk som har företagets värderingar, yeah right...
Chefer tar in unga personer från utlandet, ger de låg lön men lovar att de kommer tjäna väldigt bra om ett år, men när tiden löper ut och anställda frågar var ökningen är så markerar cheferna att om de inte gillar läget så är det bara att packa och dra.