Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2024-09-27, 23:06
Medlem
ringde en spökbrud men hon vägrar svara...
blev ghostad
Citera
2024-09-27, 23:07
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det var den här boken: https://www.afushop.se/store/p/0/sch...ysterieboken.-[boken-som-vidgar-din-medvetenhet]-(sc)-1042679

Tycker du inte den ser seriös ut? Varför får man inte leka med tanken?

Det är högst omöjligt för spöken att använda telefoner eller datorer.

Var försiktig med falsk kunskap, det kan vara farligare än svärdblad.
Citera
2024-09-27, 23:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det är högst omöjligt för spöken att använda telefoner eller datorer.

Var försiktig med falsk kunskap, det kan vara farligare än svärdblad.

Vad kan hända?
Citera
2024-09-27, 23:16
Citat:
Höns heter chicken på modern engelska

Men lik förbannat finns det folk som fortfarande använder det och dessutom sprider villfarelsen att "hen" skulle vara ett svenskt ord.
Citera
2024-09-27, 23:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckaSystemet
Men lik förbannat finns det folk som fortfarande använder det och dessutom sprider villfarelsen att "hen" skulle vara ett svenskt ord.

Ordet "hen" är numera accepterat och finns med i svenska ordböcker. Det introducerades i det svenska språket som ett könsneutralt pronomen, vilket används istället för "han" eller "hon" bl a när man vill hålla personen hemlig. Svenska Akademiens ordlista (SAOL) och andra ordböcker inkluderar nu "hen" som en etablerad del av det svenska språket.

Hade du något att säga om telefoner eller spöken?
Citera
2024-09-27, 23:37
Citat:
Ordet "hen" är numera accepterat och finns med i svenska ordböcker. Det introducerades i det svenska språket som ett könsneutralt pronomen, vilket används istället för "han" eller "hon" bl a när man vill hålla personen hemlig. Svenska Akademiens ordlista (SAOL) och andra ordböcker inkluderar nu "hen" som en etablerad del av det svenska språket.

Hade du något att säga om telefoner eller spöken?

Det är enbart PK-extremister som tror att "hen" är ett svenskt ord, att det finns mer än två kön, osv. När det gäller telefonsamtalet antar jag att det rör sig om en fickringning.
Citera
2024-09-27, 23:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckaSystemet
Det är enbart PK-extremister som tror att "hen" är ett svenskt ord, att det finns mer än två kön, osv. När det gäller telefonsamtalet antar jag att det rör sig om en fickringning.

Många använder hen när man inte vill avslöja information.

Fickringning nej, jag skrev att telefonen låg på bordet. Den lyste inte upp eller något. Detta både när den ringde mig och tog emot samtal från en annan som inte heller ringde.
Citera
2024-09-28, 00:20
Citat:
Många använder hen när man inte vill avslöja information.

Fickringning nej, jag skrev att telefonen låg på bordet. Den lyste inte upp eller något. Detta både när den ringde mig och tog emot samtal från en annan som inte heller ringde.

En normalt funtat person skriver "han/hon", alternativt "h*n", och ingenting annat! Är du PK, eller?
Citera
2024-09-29, 10:00
Medlem
prokaryotkungens avatar
Två människor ute i bushen, eggar upp varandra med spökhistorier, båda har gamla häckiga mobiltelefoner som inte är aktuella...
Och så krånglar systemet, något det är känt att göra.

Hur mycket ska det krävas för att koppla ihop ett och ett!? Connect the dots för tusan!!!

"Nä, jag VILL att det ska vara ett spöke som gjorde min brödskiva rostad när jag tryckte ned den i brödrosten och väntade tills den poppade upp!"
Citera
2024-09-29, 10:08
Medlem
semizones avatar
Jo det måste ha varit ett spöke eller en utomjording som ringde. Det är ju ganska vanligt förekommande.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in