Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 06:58
  #49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Ja, jag tror på Gud.
Blir alltid extra laddat när det nämns någon gång per år.

Jag kan i viss mån gilla vissa diktaturer. Som sticker ut på något vis.

Jag kan gå från att vara kapitalist -> etatist -> anarkist. Vilket jag märkt många stör sig på.

Lite så är jag


Det du egentligen vill säga är att du är totalt förvirrad...?
Citera
Idag, 07:05
  #50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Många i tråden verkar inte veta vad ordet "kontroversiell" innebär och betyder...
Citera
Idag, 07:29
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det du egentligen vill säga är att du är totalt förvirrad...?

Absolut inte. Gå sov.
Citera
Idag, 07:34
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Berätta gärna om din upplevelse.
Jag är lite skeptisk till att de kan veta hur klimatet ska bli och att det skulle påverka klimatet nämnvärt om vi köper färre plastpåsar. Detta vågar jag inte säga på jobbet, bara på Flashback. Jag kan väl dock erkänna att jag är ingen expert på klimatet och att min skeptiska inställning delvis kan bero på bristande kompetens.
Citera
Idag, 07:52
  #53
Medlem
Kottkompotts avatar
Använder neger som skällsord i helt privata sammanhang som när jag sitter hemma, meckar med elektronik och slinter så jag hugger mig i handen eller dylikt.
Gillar inte religiöst lagda svordomar och känner rent principiellt att det i såna sammanhang är lite mindre illa att säga något som kan anses lite rasistiskt än att åkalla djävulen.

Hade en mycket stressig dag på jobbet häromdagen, och gjorde illa mig på en av affärerna på orten, och yttrade samma sak. Fyra på eftermiddagen så det var fullt i folk dessutom.
Tillräckligt stor ort för att inte ha hel landsbygdsmentalitet, men tillräckligt liten för att antagligen vara ganska igenkänd.

Det kändes ganska pinsamt i efterhand. Sakta smög sig känslan på att det nog var ganska illa.

__________________
Senast redigerad av Kottkompott Idag kl. 07:56.
Citera
Idag, 08:01
  #54
Medlem
Tror på änglar gillar Trump röstar på SD islamofob.
Citera
Idag, 08:10
  #55
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag anser att det finns människor som är så jordnära och pragmatiska att de inte förstår ordet genuin. Deras jordnära beteende gör att de rent objektivt inte förstår ordet genuin.

I Sverige hyllas jordnära personer.

De flyger aldrig.

De flyger aldrig upp i det blå.😸
Citera
Idag, 08:12
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownTapir
Jag har ett par grejer som folk brukar höja på ögonbrynen när de får höra.

Bland annat har jag förståelse för pedofiler och hebefilers tankesätt. Att det är en läggning man inte kan göra något åt. Däremot är de som agerar på detta samhällets avskum och borde utplånas, men det är ju knappast kontroversiellt.

Sen vill jag att världen ska gå under asap. Jag hoppas att någon trycker på kärnvapenknappen, och sedan haglar bomberna. Så dör vi alla tillsammans, istället för att man ska behöva göra det på egen hand.

Låter som läge att gå med i en Domedagssekt, så får du ett gäng att hålla handen med när det är dags att vika in årorna 😀 Är du rädd för att dö, eller varför är det så farligt att dö ensam?
Citera
Idag, 08:23
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ett kontroversiellt perspektiv verkar vara att vi visst är det vi gör när vi beter oss dumt. Folk har fått för sig saker som att "Anders misshandlade grovt två personer, men det var hans handlingar som var dåliga och inte han som person medan jag menar att hans handlingar visar dåliga sidor av hans person och är en del av hans person. För det är ju väldigt konstigt att när en person istället gör goda handlingar, då helgonförklaras genast hela personen "Gunilla räddade livet på elva katter, hon är en sådan godhjärtad person" heter det då. Däremot köpet jag självklart att människor är komplexa och att vår person är summan av en massa goda och onda handlingar, men att avfärda de onda, är bara löjligt, men säger jag detta, så blir dock kvinnor förbannade

Det där är ju noll kontroversiellt. Varenda rabiat Facebookhagga tillika snorunge på handelshögskola fungerar exakt så. Svartvitt tänkande, flockbeteende, lika kognitivt flexibel som gemene aubergine.

Min kontroversiella åsikt är att självmord inte är det värsta en människa kan göra och häxjakten på självmordsnära personer bör upphöra. Ingen som lider till den grad att hen vill avsluta sitt liv skall behöva bli posterchild för samhällets missriktade illusion om godhet. Ge folk medel att på ett tryggt, värdigt och fridfullt sätt avsluta sina liv istället. Det är deras liv och därmed deras beslut.
Citera
Idag, 08:35
  #58
Medlem
Gränserna för vad som är acceptabla åsikter har blivit så smala att jag tror att säkert 90% av alla svenskar har åsikter som inte ryms inom dem.

Allt från att man inte håller med om vad SVT har att säga om klimatet, om "transfobi", om kriget i Ukraina, om invandring, om Pride, om brottslighet...

Ett exempel: Att dödsstraff är ett rimligt straff för de värsta brottslingarna (t.ex. massmördare) är en åsikt som väldigt många håller med om privat men som nog ändå inte riktigt är en "acceptabel" åsikt i dagens samhälle.

Att vi bör lämna EU var länge en helt OK mainstreamåsikt men har på senare år hamnat utanför mittfåran av vad man "bör" tycka.

Det skulle gå att rabbla hur många exempel som helst.
Citera
Idag, 08:38
  #59
Medlem
För rätten att ta sitt eget liv.

Anser att fri-abort bör skärpas, inte tas bort men skärpas.

Det är väl de mest kontroversiella som diskuteras i det offentliga rummet.
Citera
Idag, 08:43
  #60
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsonattpigg
jag känner mej tveksam till abort, det kan jag knappast ta upp någonstans i det här samhället

vissa saker ska man hålla för sig själv helt enkelt
Jag är inte emot abort men tycker att det är en fråga som bör diskuteras mera. Vi kämpar för livet nästan så det blir sjukt när ett barn väl har blivit fött. Livet skall räddas till vilket pris som helst men samtidigt är det självklart att man ska få avsluta ofödda barns liv och avhumanisera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in