2024-09-30, 14:53
Medlem
När man loggar in på minpension.se står det att man får ta ut viss pension vid 65 och andra vid 69 års ålder. Retar mig på att viss tjänstepension ligger högt upp i åldrarna. Kan man ta ut till exempel privat tjänstepension tidigare? Vad gäller?
Citera
2024-09-30, 15:48
Medlem
53....so whats avatar
Antar att du passar in här:

https://www.pensionsmyndigheten.se/f...tjanstepension
Citera
2024-09-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorsBjorn
När man loggar in på minpension.se står det att man får ta ut viss pension vid 65 och andra vid 69 års ålder. Retar mig på att viss tjänstepension ligger högt upp i åldrarna. Kan man ta ut till exempel privat tjänstepension tidigare? Vad gäller?

Det låter märkligt att du har tjänstepension som kan tas ut tidigast vid 69. Tjänstepensioner brukar ju ofta gå att ta ut rätt tidigt, en del redan från 55 års ålder.
Citera
2024-09-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det låter märkligt att du har tjänstepension som kan tas ut tidigast vid 69. Tjänstepensioner brukar ju ofta gå att ta ut rätt tidigt, en del redan från 55 års ålder.

Det stod tidigare 63 år (för drygt ett år sedan) men har nu ändrats till 69. Men jag vet inte hur man ska tolka detta. Går det ännu att ta ut den tidigare? Det är lite av min fråga i tråden och om någon har erfarenhet av det.
Citera
2024-10-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorsBjorn
Det stod tidigare 63 år (för drygt ett år sedan) men har nu ändrats till 69. Men jag vet inte hur man ska tolka detta. Går det ännu att ta ut den tidigare? Det är lite av min fråga i tråden och om någon har erfarenhet av det.

Det låter lite märkligt om de kan ändra ett avtal bara sådär. Du bör nog kontakta försäkringsbolaget och fråga vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in