Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-02, 07:47
  #1
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Läste att Björn Ulvaeus har en hund som heter Hansi efter en framliden namne och vän.

Jag funderade på hur den förste Hansi hade uppskattat det. Om nån döper ett barn efter en så är ju det en ära.

Men en hund…? Som man går runt med i koppel och tränar upp och hunsar?
Citera
2024-10-02, 11:09
  #2
Medlem
javisst

hundar har ju dom tuffaste namnen:

enzo
rocky
bruno
zorro
tyson

m.fl
Citera
2024-10-02, 12:24
  #3
Medlem
sykkelpumps avatar
Båtsman ligger ju helt rätt i munnen 😅🐶
Citera
2024-10-02, 14:08
  #4
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag har hetat Fido Eriksson sedan födseln. Inget fel med det.
Citera
2024-10-02, 16:57
  #5
Medlem
ozzy är coolt hundnamn
Citera
2024-10-02, 16:59
  #6
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Rufus skulle jag inte ha nått emot
Citera
2024-10-02, 17:26
  #7
Medlem
ost-e-knarks avatar
Så länge det är ett snyggt namn så varför inte, min hund har ett människonamn. Ett ovanligt så det är inte många som förstår med detsamma.

Min systers barn har ett andranamn efter en hund, hon själv har samma människonamn som ett djur tidigare haft.
Citera
2024-10-02, 17:43
  #8
Medlem
Andersdamaans avatar
Skulle inte ha några problem med det, så länge det inte var samma namn som min polares boxrar har! Dom heter nämligen Böger och Köttvar!
Citera
2024-10-02, 17:55
  #9
Medlem
SamuraiBennys avatar
Offtopic men har ändå en liten röd tråd, när jag var liten och vi skaffade katt fick jag döpa den, jag tänkte va rolig och döpte den till Arne. Kruxet är att farsans polare hette också Arne, huruusom, min katt var rätt smart, han lärde sig öppna kylskåpet med tassen bland annat, så farsan sitter i köket och pratar i telefon med en gemensam kompis till honom och Arne (INTE katten alltså) och katten får för sig att kika vad somf inns i kylskåpet, så farsan vrålar allt vad han orkar med telefonen mot örat "GE FAN I KYLSKÅPET ARNE INNAN DU FÅR DÄNG!" ... sen blev det tyst och farsan fick förklara sig för killen i telefonen att det inte var DEN Arne som var och rotade i vårat kylskåp... undrar va den tjommen tänkte i just den stunden.
Citera
2024-10-03, 13:09
  #10
Medlem
IT-snubbens avatar
Ja, jag hade kunnat tänka mig ett hundnamn. Förslagsvis 'Boss' då jag känner en hund som heter så.
Citera
Igår, 09:54
  #11
Medlem
Skvistens avatar
Vet ett par som döpte sitt barn till ”Ceasar” vilket i min värld är ett klassiskt hundnamn.

Kunde inte hålla tyst och antydde att detta var synonymt med hundar, men det hade de aldrig hört talas om.
Citera
Igår, 12:15
  #12
Medlem
ResanTillMelonias avatar
Min hund heter Mohammed
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in