2024-10-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Haha, vad svarar man på det? Är det många som söker och vill ha stämpeln i sina papper?

Tror du att vår vän dagisfröken gick igång på så smått från början, eller var det något han vande sig till via arbetet?

Om han hade haft den diagnosen utfärdad och sökte jobb som dagisfröken. Skulle han ändå få jobbet?

6 år fick han hålla på, 9 flickor 1-3 år gamla har utsatts sa de just på Nyheterna. Alltså barn som inte kan berätta något och som inte vet vad som är fel.

Alla är i chock. Lite väl senfärdigt va. Sånt här händer ”aldrig”, men händer ändå gång på gång. Och vi vet bara om de fall som upptäcks, det kan finnas betydligt fler. Sen ska alla ”vara i chock”. Varför inte förhindra det från början nästa gång, så slipper barnen betala ett så oerhört högt pris och kommunerna slipper stå i tv och säga att de är i chock över att en pedofil sökte sig till att jobba med småbarn, sånt händer ju aldrig.
Citera
2024-10-02, 22:17
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Kvinnor är säkrare i smitt för barnen.

Tror inte heller på kvinnliga poliser, brandkår och militär som försvagas i snitt av kvinnlig närvaro.
Ah relativism, jag gillar den!

Men om du nu inte litar på män att sköta ditt barn, varför tror du dom vill dra ut den från en brand? Jag utgår från att du inser tankevurpan där, right?
Citera
2024-10-02, 22:19
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Tänkte nog mest på brottsoffren och anhöriga till den misstänkte. Det är klart att rättsväsendet ska vara en lärande organisation men mycket blir nog bara statistik
Sorgligt nog har du rätt. Det finns *alltid* saker att lära men i mina positiva ögonblick tror jag faktiskt att polisen lär sig. Åklagarväsendet befolkas av wannabee advokater, så där är det nog kört - pengagamar ser nog inte långsiktigt på detta. *shrug*
Citera
2024-10-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Tidningarna är så jävla fega att dom inte vågar skriva ut att han tog livet av sig genom att hoppa framför ett tåg.

Hade Dumpen fått honom på kroken och filmat honom så hade gladeligen Expressen skrivit ut självmord pga Dumpen.
Förstår att de inte skriver att han hoppade framför tåg, men "hittades död" tyder på att han tog livet av sig på något annat sätt. Kanske är jag som vill tolka det så, hade varit bättre om han begått självmord på annat sätt
Citera
2024-10-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nä män behövs inte där.

Även kvinnor begår dessa eller likande brott
(FB) Ung kvinna häktad för våldtäkt mot barn i Vetlanda kommun (2024-03-22)
Citera
2024-10-02, 22:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Även kvinnor begår dessa eller likande brott
(FB) Ung kvinna häktad för våldtäkt mot barn i Vetlanda kommun (2024-03-22)
Kul du drar upp det men jag har flera gånger, feminist/manshatarmaffian är inte mottaglig. Dom såg en chans nu att försöka motarbeta alla män inom detta yrke, men .. det finns en del som motarbetar deras tankegångar.

Och det går bra att göra det, utan att vara pedofil. En värld helt styrd av batikkärringar är kanske inte optimal, är utgångspunkten.
Citera
2024-10-02, 22:27
Medlem
Jobbar endel på förskolor och gör lite eljobb då och då ibland ser manliga barnskötare tror inte dem har nån förskoleutbildning. Känns väldigt efterblivna och svansar runt efter kvinnliga kollegorna som bestämmer över dem.

Mina barn har inga manliga förskolelärare och är tacksam.
Citera
2024-10-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jo fast unga pojkar behöver ju manliga förebilder? Känns konstigt att inte ha män i förskolan. Jag menar då ska vi även ta bort män i idrottsrörelsen?

Förskolor är bara små barn. Små pojkar har aldrig någonsin haft manliga barnskötare historiskt. Pojkar i alla fall under 12 år har också alltid räknats till gruppen ”kvinnor och barn” och inte till gruppen ”män” om det skulle ske någon indelning. Tidigast vid 4 års ålder påbörjas någon form av utbildning och inte bara barnpassning.

Det var någon kung kommer inte ihåg vilken, som inte fick vara kvar hos sina kvinnliga barnskötare längre när han blev 4 år. Då skulle han uppfostras av män, lära sig att slåss med svärd, ta iskalla bad och sånt så han inte skulle bli någon mes. Hårt.

Men ja, jag anser att barn behöver manliga förebilder. Särskilt pojkar, som kanske även behöver en manlig auktoritet framförallt om det ska bli någon lugn och ro. Men du behöver inte oroa dig för att pojkar ska ”feminiseras” eller inte hinna få någon manlig förebild om det är kvinnor som tar hand om dem mest när de är väldigt små, fortfarande har blöja och inte kan prata än. Så är det redan och har alltid varit. Dessutom är pappor mer involverade än någonsin i att sköta om sina egna små barn, med blöjbyten, pappaledighet osv. Det är inte så länge sen pappor inte gjorde nånting sånt. Tänker att det är en väldigt bra sak med Sverige att även pappor kan få lite mer tid med sina barn.
Citera
2024-10-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Förskolor är bara små barn. Små pojkar har aldrig någonsin haft manliga barnskötare historiskt. Pojkar i alla fall under 12 år har också alltid räknats till gruppen ”kvinnor och barn” och inte till gruppen ”män” om det skulle ske någon indelning. Tidigast vid 4 års ålder påbörjas någon form av utbildning och inte bara barnpassning.

Ja och 4 åriga barn går i förskola?
Citera
2024-10-02, 22:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
6 år fick han hålla på, 9 flickor 1-3 år gamla har utsatts sa de just på Nyheterna. Alltså barn som inte kan berätta något och som inte vet vad som är fel.

Alla är i chock. Lite väl senfärdigt va. Sånt här händer ”aldrig”, men händer ändå gång på gång. Och vi vet bara om de fall som upptäcks, det kan finnas betydligt fler. Sen ska alla ”vara i chock”. Varför inte förhindra det från början nästa gång, så slipper barnen betala ett så oerhört högt pris och kommunerna slipper stå i tv och säga att de är i chock över att en pedofil sökte sig till att jobba med småbarn, sånt händer ju aldrig.

Förhindra det från början? Är uppriktigt nyfiken på hur du tänkt dig att det ska gå till?

Personligen tror jag att det aldrig kommer ta slut.
Citera
2024-10-02, 22:32
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Men ja, jag anser att barn behöver manliga förebilder. Särskilt pojkar, som kanske även behöver en manlig auktoritet framförallt om det ska bli någon lugn och ro.

Nu kan jag sova lugnt. Man väntade sig "men," - men inte. Då och så länge kontrollen sker, har jag inget att invända.
Citera
2024-10-02, 22:37
Medlem
Citat:

Är nog orimligt att förändra hela förskoleorganisationen gällande barn 1-3 år för att någon sådan här blådåre som tänder på blöjbarn dyker upp en gång vart hundrade år?! Vi vill alla skydda våra barn, men här skulle man sila mygg och svälja kameler om man gjorde så, bättre att i så fall förbjuda män i all skolverksamhet, eftersom fler pedofiler lär tända på lite mer utvecklade barn.
Senast redigerad av Florman 2024-10-02 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in