2024-10-04, 18:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Får för mig att det borde bli en polissak då förskolan inte räknas som vårdnadshavare.. väl?

Ja, som systemet är uppbyggt fungerar det inte.
Citera
2024-10-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
han dog av egen hand, här är bild på svinet https://bulletin.nu/pedofil-forgrep-...barn-i-ljusdal

På sätt och vis tycker jag det lyser varning kring hans foto. Han är rätt fet och är inte snygg direkt. Inte någon tjejtjusare.
Citera
2024-10-04, 18:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timtomten
Alla föräldrar bör kolla sina barn i underlivet vid tex blöjbyten om det finns sprickor i analöppning att tex vagina är `öppen` skador i mun sprickor i mungipor.
Bör vara förbjudet för män att arbeta på förskolor och att arbeta med barn före 6-års ålder, då barnen kan prata för sig själva.
Hur många utsatta barn har vi i Sverige där övervägande pk-anställda tystar ned dessa övergrepp och håller gärningspersoner om ryggen?
Åt helvete med denna påtvingade instans där föräldrar inte få ta hand om sina egna barn, de skall uppfostras av staten med risk för barns liv och deras hälsa.

Ja, det är sjukt.
Systemet är uppbyggt som att samhället/staten ska skydda barn mot de egna föräldrarna. Det finns inga som skyddar barnen mot kommunerna.

Hade man misstänkt föräldrar hade soc fått orosanmälan, barnen hade tagits från föräldrar och förhörts av polis. Nu hände ingenting.
Förskolor borde fråntas vårdnad till dess rutiner är ändrade så inget sådant här kan hända i framtiden. Personal skyddar varandra och sk huvudman skyddar sin personal.
Det finns liksom ingenstans där man som förälder kan anmäla om man misstänker att allt inte står rätt till.
Det är därför sådant här kan pågå år efter år.
Citera
2024-10-04, 18:29
Medlem
Kommunen kände till det o lät det fortsätta
https://omni.se/kommunen-fatt-in-vit...skats/a/bm7Pkq

Ingen kommun bryr sig om barn, alla föräldrar bör vara medvetna om det.

Alla som klagat genom åren på socialen, kommuner etc har haft rätt
Citera
2024-10-04, 18:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartShiba
På sätt och vis tycker jag det lyser varning kring hans foto. Han är rätt fet och är inte snygg direkt. Inte någon tjejtjusare.

Tror i och för sig inte att fetma gör män till pedofiler.
Tycker han ser ut som vem som helst.
Män ska inte arbeta i förskola alls.
Citera
2024-10-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så kan man inte göra, för barn behöver män som förebilder också. De är oftast de mest populära bland barnen.

Man borde däremot straffa hårt. Jag pratar om livstids (LIVSTIDS) fängelse eller dödsstraff för en vuxen som utnyttjar barn. En pedofil ska aldrig någonsin få permission eller släppas ut från fängelset.

Med tanke på hur få män det är som jobbar med barn och hur ofta det upptäcks att någon är just pedofil, så är det bäst att kvinnor sköter om barnen.

Man kan ju ha män vid aktiviteter som innebandy eller annat. Då ska de vara bra hand om den aktiviteten. Inte bara ensamma vid sovstund ch blöjbyten.

Att ha män bland mindre barn fungerar dåligt. Vilken normal man vill arbeta på dagis, ha låg lön och lite status? Jo, just det, en pedofil. Experiment Sverige måste få sitt slut!
Citera
2024-10-04, 18:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så kan man inte göra, för barn behöver män som förebilder också. De är oftast de mest populära bland barnen.

Man borde däremot straffa hårt. Jag pratar om livstids (LIVSTIDS) fängelse eller dödsstraff för en vuxen som utnyttjar barn. En pedofil ska aldrig någonsin få permission eller släppas ut från fängelset.

Bullshit säger jag. Blöjbarn behöver inga män som förebilder.

Du måste inse att de män som har dessa böjelser skiter i straffsatser. Deras hjärna sitter inte i huvudet utan på kuken. De skulle begå dessa dåd,även om det så vore dödsstraff. Män ska inte arbeta i förskola. Så är det bara.
Citera
2024-10-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mareka76
Ja det är bara att hoppas att denna externa utredning som ska göras är just extern, av helt utomstående. Så det inte blir ett ärende.där kommunen utreder sin egen kommun som alltid ger så fantastiska resultat (ironi)
Ljusdals kommun är känd för tystnadskultur och är tydligen fruktansvärt dåliga på att ta ansvar när det sker fel (då även bland barn och elever). Så det är bara att hoppas att detta blir annorlunda. Det märks på resultatet sen.

Jag håller fullständigt med i det du säger, kommunen har en förmåga att skydda sina chefer och dess anställda med egna utredningar som inte alls är sanningsenliga.
Citera
2024-10-04, 19:36
Medlem
outback4s avatar
-
Senast redigerad av outback4 2024-10-04 kl. 19:39.
Citera
2024-10-04, 19:38
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartShiba

Förenklat tänka så. Ted Bundy då?
Citera
2024-10-04, 19:49
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choosan
Ja givetvis.

Lika självklart som att han var ett fan av Färjestad och Sabaton.

Var hittar du information om att CW var sverigedemokrat?
Mer troligt att DU hoppas att det är så.
Men mest troligt är miljöpartist. Manliga miljöpartister som jobbar med barn har haft fingrar i syltburken lite väl ofta, dessa genusfixerade kvinnliga sojamän.
Citera
2024-10-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Det finns alltid någon som vet.

Är du lika korkad som låtsas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto