2024-10-05, 17:37
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kolla tråden om barnvåldtäktsmannen i Huskvarna/ Jönköping som härjade för nån månad sedan och greps och erkände.
Förföljde, angrep och våldförde sig på random barn likt AE.

Var inte så dum i huvudet. Det kan stå barn dyrt om vi tror att det syns utanpå vem som är ond.
Många ser vad de flesta anser bra ut eller iaf normala/ smälter in.
Här har du bild på den glasögon-ormen, med markerat piltrum

https://petterssonsblogg.se/2024/09/...r-i-jonkoping/

Vi skall skydda barn genom att inte ha vuxna män i förskolan. Riskerna är för stor.

Jag har aldrig skrivit ond. Men utvecklingsstörning brukar synas utanpå ja.
Citera
2024-10-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
CW: hus i Ljusdal på Google street view, daterat juni 2024. Det lustiga är att man ser tre personer som är på väg ut från huset, varav en bär på en stor låda. Vore ju rätt spooky om Google var där och förevigade just när polisen var på väg ut med bevismaterialet. Kolla själva:

https://www.google.com/maps/@61.8247...oASAFQAw%3D%3D
Personal från daglig verksamhet
Citera
2024-10-05, 17:41
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Jag tror pedofiler redan har accepterat att de är antingen döda eller socialt döda om de blir påkomna, båda är lika illa, ta sitt liv är nog för många en enklare utväg.
Det är bättre för samhället om de går direkt, men för offrens skull tror jag det är bättre han hålls vid liv.
För att sätta ett namn och ansikte på ondskan och för att få avslut. Det är svårt att få avslut när allt är över.

Borde vara i polisens handbok att säkra GM före man spiller mjölken. Här gjorde man ett taktiskt fel som gjorde att han kunde checka ut.

Absolut, det är nog den enklaste utvägen för dom och det är också sjukt fegt och egoistiskt. dessutom att offret/offrena aldrig riktigt får ett avslut.
Det är lite som att välja mellan pest eller kolera.
Men med tanke på Sveriges värdelösa straff för pedofili och hur pedofilerna behandlas med silkesvantar efter "straffet", så är en död pedofil bättre.

Det är sinnessjukt gjort av polisen och åklagaren att dom inte grep han direkt. Det bör väl vara rutin vid misstänkt BP-brott. För han kan ju ingå i ett nätverk och då hinner han att varna alla osv osv. Otroligt klantigt!
Det är dessutom helt vansinnigt att inte kommunen har agerat då dom fick klagomål långt innan 2018.
Citera
2024-10-05, 17:46
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Med pedofili är inte en läggning, det är störning. Och även om det var en läggning, var skulle vi dra gränsen? Äldre barn i yngre tonåren kan trots allt samtycka.

Du anser alltså att det går att bota, lindra och/eller rehabilitera pedofili?

Det finns lagar som sätter gränser redan.
Citera
2024-10-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Googla Philip Seymour Hoffman eller Jack Nicholson, skulle du låtit nån av dem passa dina barn eller gamla farmor på ålderdomshemmet? Båda två djupt älskade skådisar, varken pedofiler eller mördare, trots att de är tjocka och ser mystiska ut.
Dåligt exempel. Dom besitter ju karisma charm och är rätt stiliga
Medans C.W runkar ned sin FBk tröja med slem dagligen. Med en stor samling barnporr.
Viss skillnad ändå va
Citera
2024-10-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Du syftar då på att hela orten Ljusdal inte hade öga för sånt, med tanke på hur älskad han uppenbarligen var innan han tog livet av sig och det här kom fram.

Jag tror inte varken CW eller Eklund hade utgjort nån större fara för mig på ett pyjamasparty, jag ingår ju inte i deras målgrupp. Men du umgås bara med utseendemässigt snygga personer eftersom de då inte kan vara pedofiler eller mördare?
Var godtrogen svensk du
Det kommer visa sig. Hur det går
Senast redigerad av Silverpondus 2024-10-05 kl. 17:57.
Citera
2024-10-05, 18:01
Medlem
Det har ju framkommit i massmedia att CW anhöriga inte hade en aning om vilken vidrig hobby sonen/brodern sysslade med, och att det fick veta detta samtidigt som alla oss andra.

Är det verkligen så att ingen förvarnar anhöriga innan man går ut offentligt med vad deras monster till son/broder har gjort?

Hans anhöriga måste ju ha rensat CW lägenhet, undra man inte då över var hans dator och ev telefon var?
Citera
2024-10-05, 18:24
Medlem
Kan kommunen hållas ansvarig/skadeståndsskyldig om det visar sig att de brustit i kontroll/rutiner?
Citera
2024-10-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Mina mobbare var feta grisar som blev slagna av deras alkisfarsor. Det slog aldrig fel, ALLA hade problem hemma som tog form i skolan. Klart som fan att något har påverkat till att det här aset började att fingra på småbarn. Undrar vad bara.
Behöver ju inte vara i den egna familjen, han kan ha blivit utsatt av t ex lärare själv som barn.
Citera
2024-10-05, 20:35
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag kan tycka att föräldrar har rätt att kolla till sitt barn via kamera under dagarna. Då hade detta inte hänt.
Citera
2024-10-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Jag kan tycka att föräldrar har rätt att kolla till sitt barn via kamera under dagarna. Då hade detta inte hänt.

Menar du att förskolans toaletter ska övervakas med kamera som dessutom sänds online?

Du får gärna vidareutveckla för du kan ju ha en idé värd att resonera kring även om jag betvivlar det stark.

Män har inte med barns omsorg att göra, oavsett hur mycket vi tycker om och älskar våra barn.

Vi har andra sysslor att beaka.
Citera
2024-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime
Kan kommunen hållas ansvarig/skadeståndsskyldig om det visar sig att de brustit i kontroll/rutiner?

Hållas ansvarig? Hur menar du? Familjer är för evigt förstörda, de värnlösa barnen är märkta och förstörda. Det finns bara ett sant straff för dessa kommunfolk. Svenska folket är värnlöst, beta, cuck, you name it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in