• 2
  • 3
2021-01-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joshuatree
Hur kopplar man ett fondkonto dit. Om man har ett fondkonto i swedbank hur kopplar man det till sitt isk konto?

Du kan inte koppla ett existerande utan inne i sitt ISK har man ett likvidkonto, fonddep och aktiedep och d kan man flytta medel (kpa och slja andelar) mellan dem utan att skatten pverkas. I ett fondkonto utanfr ISK ulses en skatthndelse s fort du sljer.
Senast redigerad av Engineer 2021-01-11 kl. 18:30.
Citera
2021-01-11, 21:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
ISK konto, vr tids CD skiva!
Haha, ja det har du rtt i, den har jag inte tnkt p
Citera
2024-10-10, 05:25
Medlem
Ngon som vet varfr det inte gr att kpa aktier p ett ISK-konto p Swedbank? (Endast aktiefonder r mjligt att kpa, ej enskilda aktier.)
Citera
2024-10-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Ngon som vet varfr det inte gr att kpa aktier p ett ISK-konto p Swedbank? (Endast aktiefonder r mjligt att kpa, ej enskilda aktier.)
Har inte Swedbank men jag lste att de gjorde ngon frndring fr ett tag sen som innebar att de som bara hade fonder p sin ISK fick sitt ISK omgjort till ett konto dr det endast gr att handla fonder. Fr att kpa aktier mste de ppna ett nytt ISK. Anledningen var ngot om att de hller p med en ny plattform och bara ville flytta ver vissa konton dit eller ngot i den stilen.

Edit: https://www.expressen.se/ekonomi/tec...s-du-som-kund/
Senast redigerad av bzo 2024-10-10 kl. 13:35.
Citera
2024-10-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Har inte Swedbank men jag lste att de gjorde ngon frndring fr ett tag sen som innebar att de som bara hade fonder p sin ISK fick sitt ISK omgjort till ett konto dr det endast gr att handla fonder. Fr att kpa aktier mste de ppna ett nytt ISK. Anledningen var ngot om att de hller p med en ny plattform och bara ville flytta ver vissa konton dit eller ngot i den stilen.

Edit: https://www.expressen.se/ekonomi/tec...s-du-som-kund/

Tackar! D vet jag vad det beror p.
Citera
  • 2
  • 3
isk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in