Citat:
Ursprungligen postat av
DaVinci
På marginalen kan det såklart skilja sig lite, men du tror väl inte på riktigt att människan inte faktiskt är djupt insyltad i diverse otäckheter?
Att media gärna trappar upp saker och ting när det kommer till SD är väl helt självklart, men förtar inte att detta är en praktskandal.
Jag har medvetet stuckit ut hakan i den här tråden och jävlar vad vissa har gått igång.
Men nu till slut tog tråden rätt riktning.
På Flashback finns det bara svart eller vitt och det går inte diskutera de viktiga frågorna fören alla fått rasa.
Nu kan jag återgå till en seriös diskussion.
När är man kriminell och vem ska bestämma vem som är kriminell?
Eftersom jag vuxit upp i ett land fullt av rättvisa blir jag riktigt trött när dreven startar, oavsett vem det är emot.
I vårt Svenska rättssamhälle är det domstolar som dömer och sedan utdelar staten straff. Efter avtjänat straff är man återigen oskyldig till brott så länge motsatsen inte bevisats.
I denna tråd rasar folk över JÅs samröre med en gängkriminell men vart finns bevisen?
Det enda som vi rasar över är att en person med ett mindre straffregister har varit på ett bröllop och det som talar emot hela drevet är att Säpo granskat varenda käft som var där.
Vad vi kan vara säkra på är att denna ”praktskandal” bara kommer spä på offerkoftan som det där skitpartiet ständigt använder sig av och när nästa skandal kommer så kommer detta trams kunna användas för att ta bort fokus från riktiga frågor,