2024-10-12, 13:22
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är väl snarare så att de som ogillar Åkesson och SD köper alla rykten rakt av.
Ja nu är det ju inte "rykten" endast.
Citera
2024-10-12, 13:24
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Inte förvånande att ett vänstermiffo inte förstår allvaret i att sätta upp en organisation i syfte att lura gamla människor att köpa något dom inte förstår att dom köper.

Åkessons brottslighet? I röran med upprepade lögner om att han skall ha bjudit in en gängkriminell till sitt bröllop menar du nu att Åkesson är brottslig? Vad är det för brottslighet du avser? Och i den vevan påstår du att andra är pinsamma?

Åkesson är en brottsling och har bristande vandel.
Han umgås med hjärnkriminella samtidigt som man sitter och beslutar tillsammans med regeringen om väldigt viktiga beslut för vårat land.
Det är jävligt allvarligt!
Att sossarna säljer lotter till gamla är ju inte värre än något alls .tvingade de gamlingarna köpa lotterna då? Hotade sossarna gamlingarna med mc gäng om de inte köpte lotterna?

Vad är det brottsliga mee lotterna??
Citera
2024-10-12, 13:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Var Hedarv en objuden gäst som kom dit trots att SD Karlsson varnades om det men inget sade till Åkesson?
Vad jag förstår är det Mattias Karlssons f.d. som tagit med sig sin respektive. Personen var inte bjuden men kom som gäst till en av dom inbjudna. Att man inte lyckats få fram informationen till rätt personer för att stoppa honom från att medverka är en helt annan sak. Men att sitta i en tråd på Flashback i flera dagar och hitta på att Åkesson bjudit personen och att han är en av Åkesson närmaste är löjligt. Du framstår som ett troll.
Citera
2024-10-12, 13:27
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Menar du att Åkesson är kopplad till gängkriminalitet?

Om du tittar på vad jag svarade på från början så ser du vad det handlar om.
Citera
2024-10-12, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Så han har ingen koll på vem som kommer som gäst på hans bröllop? Och han ska alltså vara en statsministerkandidat om han inte ens vet vilka som kommer på hans eget jävla bröllop?
Tydligen har han inte koll på det. Och det känns förbaskat olustigt. Inte minst SÄPO måste ifrågasättas. Det är helt sjukt att det här har kunnat ske. Att ett antal vänsterpack väljer att spinna på skiten är inte förvånande, dom har kört samma taktik i 80 år.
Citera
2024-10-12, 13:30
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Han var inte bjuden. Det var hans respektive som var bjuden. Det var hon som valde att ta med sig honom. Om hon valt att ta med sig Adolf Hitler hade du bergis påstått att Åkesson bjöd Adolf Hitler på sitt bröllopp.
Bröllopet är ju ett av många tillfällen sedan ett antal år tillbaka som han har varit inbjuden till
Det går inte att ursäkta med att det var "1+1" jag visste ingenting.
Kanske en gång men knappast ca 8år tillbaka i tiden x antal ggr per år.
Det är ju löjligt att ens tro på..."jag visste ingenting"
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-12 kl. 13:33.
Citera
2024-10-12, 13:32
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmarskalk
Det är inte raketforskning att förstå varför man ska ta rapporter från partiska föreningar med en nypa salt. När Acta drivs av folk som är kända för att ha en tydlig politisk agenda, så är det klart att deras "gräv" inte är helt opartiska. Det handlar om urval – de kan mycket väl välja ut vilka siffror och berättelser som passar deras narrativ, och tona ner eller ignorera sånt som inte gör det.
Även om de fakta de presenterar är korrekta, kan sättet de framställs på vara vinklat för att få det att låta värre än det är, eller för att rikta strålkastarljuset på just det som gynnar deras agenda.
Är du så verkligen så efterbliven att jag måste förklara det här för dig på ett barns nivå eller leker du svår bara för att jag inte köper dina älskade, vänstervinklade skitrapporter med hull och hår? Någonstans i mitten kanske?
Vad är det som inte stämmer då menar du. SD är inte överrepresenterade? Varför mörkar de inte att socialdemokraterna kommer på plats två? Självklart fattar jag att olika medier vinklar, men här handlar det om siffror kopplade till riksdagspartierna. Vad är det för urval och vinklingar du talar om här? Jag ger överlag inte mycket för att avfärda något p.g.a avsändaren utan att få reda på vad det är som är felaktigt.
Senast redigerad av FranzMarc 2024-10-12 kl. 13:47.
Citera
2024-10-12, 13:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Åkesson är en brottsling och har bristande vandel.
Han umgås med hjärnkriminella samtidigt som man sitter och beslutar tillsammans med regeringen om väldigt viktiga beslut för vårat land.
Det är jävligt allvarligt!
Att sossarna säljer lotter till gamla är ju inte värre än något alls .tvingade de gamlingarna köpa lotterna då? Hotade sossarna gamlingarna med mc gäng om de inte köpte lotterna?

Vad är det brottsliga mee lotterna??
Åkesson är en brottsling för att han påstås umgås med "hjärnkriminella" när en av de personer han bjuder till sitt bröllop tar med sig en gäst med högst tvivelaktig bakgrund? Du verkar faktiskt som klippt och skuren för att sätta upp ett av "Microsofts security department" i Indien där man lurar gamla människor att betala $5000 för att få ett virus borttaget på sin dator. "Hotades den gamla personen att betala $5000 för att få viruset bortttaget? Hon kunde sagt nej!".
Senast redigerad av fettveken 2024-10-12 kl. 13:36.
Citera
2024-10-12, 13:34
Medlem
Citat:
Tydligen har han inte koll på det. Och det känns förbaskat olustigt. Inte minst SÄPO måste ifrågasättas. Det är helt sjukt att det här har kunnat ske. Att ett antal vänsterpack väljer att spinna på skiten är inte förvånande, dom har kört samma taktik i 80 år.

Tack för att du iaf erkänner att detta är problematiskt.
Citera
2024-10-12, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Bröllopet är ju ett av många tillfällen sedan ett antal år tillbaka som han har varit inbjuden till
Det går inte att ursäkta med att det var "1+1" jag visste ingenting.
Kanske en gång men knappast ca 8år tillbaka i tiden x antal ggr per år.
Det är ju löjligt att ens tro på..."jag visste ingenting"
Han har inte varit inbjuden. Du kan släppa det där nu.
Citera
2024-10-12, 13:37
Medlem
Citat:
Jag har tappat räkningen på hur många gånger du försökt intala dig själv och andra i den här tråden att Åkesson bjudit presidenten för en kriminell organisation på sitt bröllop och att dom är nära vänner. Det som är otroligt är att du inte vill inse att inget av det är sant. Åkesson har inte bjudit in personen och dom är inte nära vänner. Diskutera saken med det som utgångspunkt så finns det massor att kritisera. Vad är det för mening med att sitta och diskutera skvaller som dessutom visat sig vara påhittat?
Om vi bortser från den relativt viktiga säkerhetsaspekten av att veta anser jag att det är rätt rimligt att ha koll på vilka som deltar på ens bröllop, kanske en av de viktigaste dagarna i ens liv. Bortsett från att man kanske vill ha koll på vem som äter och dricker på ens nota. Särskilt som denne gjort det ett flertal ggr.

Nära vänner har jag nog aldrig hävdat. Men du kanske inte läste så noga.
Citera
2024-10-12, 13:37
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Efter att ha tagit del av alla i tråden förekommande argument har jag kommit fram till att det är något positivt att valda politiker kan tala med i princip alla människor.

Det handlar inte bara om att kunna tala med bönder på bönders vis och med lärde män på latin, utan att det faktiskt är deras uppdrag och därför som de får röster, för att de som röstar själva skall slippa ha med förhatliga personer att göra när det gäller att uppnå möjliga (och nödvändiga) kompromisser.

Alternativet till att politiker väljs för sin förmåga att kunna tala med alla, är politiker som sitter i ett elfenbenstorn och bara talar med sina likar. Jag föraktar politiker som säger sig inte kunna/vilja tala med utpekade personer. De som säger sig inte kunna tala med vissa personer är inte värdiga sitt uppdrag utan en sorts parasiter.

Utan att dra in allt som har med Ukraina och Putin i övrigt att göra, så fick Frau Merkel en guldstjärna i min bok när hon tog Putin åt sidan, kallade honom "Volodja" och förklarade på ryska varför en invasion av Ukraina var en dålig idé.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-10-12 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in