Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
De flesta av dessa konspirationsteoretiker hävdar att de inte får gehör för sina teorier, att det är alldeles tyst i media, att media mörkar sanningen.
Jag vet inte. Vad är det media mörkar? Att Palme-utredningen är ett stort misslyckande, att det gjorts 1000-tals misstag?
Jag tycker nog att det mesta kommit fram, redan under 90-talet. I tv-program efter tv-program vevades det runt med Palme, åklagare, Palme, utredare. Om man begränsar sig till programmen som Borgnäs körde så tycker jag nog att han har redogjort för och täckt in i princip allt som har kommit fram. Och de tv-programmen finns ju på YouTube idag. För alla tittar på. Vad har mörkats där?
Sen är det ett jävla tjat om kulor, kläder, obduktionsprotokoll, vem som visste vad om biobesök, att det skulle kunna vara en ”38, osv osv i all oändlighet. Och man lägger hur mycket tid och kraft som helst på att diskutera tidsangivelser. Allt i alt och mening att ”bevisa” att allt handlar om en konspiration. Manifesterad i en teori om att Palme var aids-sjuk, rysk spion, skulle bytas ut och fly till Moskva.
Alltså, det är ju så jävla långsökt, så att man undrar verkligen hur stollig man kan få vara. Och de rationella argumenten lyser med sin frånvaro. Det är liksom viktigare att någonting kan inträffa eller skulle kunna inträffa, än en rimlig förklaringsmodell.
Säger som GW bruka säga, felet med alla dessa konspirationer är att de oftast blir för konspiratoriska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellerinen-2
Han ska ju enligt egen utsago inte skriva fler böcker, det var nåt med synen som inte var bra längre.
Ok, tack, böckerna eller bok nr 1 var helt okej när man tar det med en nypa salt, annars så spårar det.