Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Jag r vldigt vertygad om att det r det som menas, men som ett sidospr vill jag ppeka att chatgpt gav ett svar som inte var srskilt logiskt.
AI gav ett mindre troligt svar.
Kanske var 0,5+0,5 fr svrt?
Undrar om "vet inte" ingr i dess svarsalternativ.
Bra frga, r ju svrt att veta efter vilka parametrar eller hur man sger som AI:n "tnker"
Citat:
Ursprungligen postat av
IRME
Jag var inte heller jtteimponerad. Men intressant. Min tolkning av svaret var att det r tminstone inget vlknt begrepp.
Hantverkaren var hr idag och tgrdade felet, jag var hemma denna gngen s passade p att frga honom, tydligen nr man duschar de frsta gngerna i ett nylagt golv s kan fogmassan dra ihop sig ngot vilket d kallas fr fogmistor, sen om det r en frkortning av ett lngre ord eller vad kan jag inte sga. Men det var inget allvarligt fr det tog inte ens 5 minuter att fixa, vi kommer att ha en slutbesiktning fr att se s att alla anmrkningar har tgrdas p ett korrekt stt s fr vl se vad de sger d.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
Hur ska hantverkaren veta vad han ska rtta till? Jag som hantverkare blir ju bara irriterad river pappret och ker nn annanstans dr jag vet vad jag ska gra. Jag vill inte utfra ett jobb dr man gissar. Jag vgrar. I annat fall ser man ju tydligt vad som r fel men. nej aldrig.
Vad som anses vara fel ska framg klart och tydligt. Att det sttt besiking ej genomfrbar d det vergripande r s mnga fel att det inte r nn mening att skriva ner alla. Snt har hnt. sjlv hanverkat och ftt liknade, Svrbesiktat d vi inte fann ngot fel,. Vi hittar bara ett enda fel p hela bygget. i rum 657 uppe i vnstra hrnet yttervgg. Skada p grund av installation.
Har ocks vart med om att killen p lagret eller nn bror r besiktningsmannen. jag mrker ju att det r nn utan ga som gjort jobbet. i bland ifrgastter jag d alltihop eller fixar det som r fel och drar drifrn.
Man kanske skulle bestrida faktura till besiktaren p grund av: totalt obegriplig text. Hantverkaren tar inte mot den. Faktura betalas nr begriplig text r i vr hand.
I det hr fallet s visste tminstone hantverkaren vad som gllde, det finns 162 lgenheter i vr BRF och det r cirka 40 lgenheter kvar, s frmodligen har de lrt sig alla felkoder och hur man lttast tgrdar felen. Jag r glad att vr frening i samverkan med HSB har sktt allt jobbet s att sga, kan verkligen frst att det r snrigt som tusan med byggen, s mnga byggnormer och lagar som ska fljas och det r inte alltid ltt fr alla.