2024-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Min preliminära analys av deltagarna såhär långt:

Ali: Verkar kunnig och bra på tävlingar. En favorit.
Alva: Gnällspik. Har i övrigt ingen speciell åsikt om henne.
Amanda B: Lite flamsig, men helt okej.
Amanda R: Tjurig ungjävel. Åk hem och lämna platsen till någon som förtjänar den.
Chris: Verkar vettig över lag, men har en aning jobbig personlighet för min smak.
Elsa: Verkar vettig och snäll. Hon kommer gå långt som passiv deltagare.
Emmeli: Tävlingsmänniska av rang, bra. Har dock alldeles för jobbig personlighet att se i TV-rutan.
Gertrud: Ingen åsikt. Har hon ens fått någon tid i TV än?
Ida: Verkar vettig. Tävlingsmänniska. En favorit.
Lena: Gnällspik som sätter genus framför lagtaktik. Byt lag eller åk hem.
Ludvig: En trevlig prick. Verkar enkel och vettig. Bara grejjen med att ha whisky som personlig sak är roligt. En favorit.
Maxim: Stark och verkar bra över lag. En favorit.
Monireh: Ej simkunnig / rädd för vatten och ska tävla i Robinson. Hon kommer gå långt som passiv deltagare, precis som Zayera i förra säsongen.
Nabaz: Lite muppig, men helt okej.
Natalie: Tävlingsinriktad och verkar vettig över lag, räcker gott för mig. En favorit.
Oliver: Samma som Natalie.
Ramia: Lär dig hantera en boll om du ska fortsätta vara med i tävlingar.
Roger: Verkar trött men rätt tänkt att skicka gnällspikarna till gränslandet.
Löken (Thomas): Narcissist av sällan skådat slag. Måtte han inte bli långvarig.
Tommy: Initiativtagare och bra på tävlingar. En favorit.
Viktor: Har väldigt svårt för denna snorunge. Kan dock inte sätta fingret på vad.
Ida är instruktör på SATS ,bland annat indoor running,kände igen henne och kollade att det stämde. Hon är extremt vältränad men har hållit en låg profil på tävlingarna hittills . Säkert för att inte upplevas som ett hot. Hon kan gå långt så länge hon inte börjar överprestera på tävlingar.
2024-10-16, 22:20
Medlem
Bumblebeebees avatar
1. Man borde inte få t med sig hjälpmedel för att göra upp eld som personlig sak. Tänkte på han som tog med 5-56. Då kan man ju lika gärna ta med sig ett tändstål redan eller varför inte rentav en tändare på en gång? Ingen idé sen ju med pristävlingen om tändstålet?

2. Maxin påminner om en kompakt Joel Kinnaman

3. Kan någon trycka in en kokosnöt i käften på Amanda, orkar inte henne. Och VARFÖR får hon så mycket luft i tv?

4. Natalie verkar skön och Gertrud verkar vara som en go farmor som lagar go mat! Och förresten så ska man nog inte underskatta tantan…

5. Viktor är en tölp, en fjant. Men vänta 10 år så kan han nog ha blivit en riktig man. Utseendemässigt iallafall.

6. Hörrni, Alva är INTE en man. Vadå bara för att hon har mörk röst och inte har typiskt kvinnliga drag typ i ansiktet? Nej, hon är kvinna. @alvatorell på Instagram, gå tillbaka i början av hennes feed, nä men man ser hon är tjej. Fast hon gillar nog att slicka mus.

7. Gränslandet-stranden var fett najs. Bästa stranden ju.

Det var det hittills.
2024-10-16, 22:21
Medlem
Ser ut som att Lena har en AirPod i örat i dagens avsnitt, trodde inte det var tillåtet?
2024-10-16, 22:37
Medlem
Bumblebeebees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthahn
Ser ut som att Lena har en AirPod i örat i dagens avsnitt, trodde inte det var tillåtet?

Hahaha
2024-10-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det såg sannerligen ut som att Alva greppade tag i något mellan benen under tävlingen i första avsnittet. Men det kan såklart bara röra sig om att underkläderna hamnat snett e.dyl.

Klippet:
https://gofile.io/d/lGmnQG
Haha, det var ett rejält kläm! Men jag gissar på att det bara börjat klia djävulskt. Saltvatten, värme och åtsittande kläder måste ju vara en mardröm för de nedre regionerna. Hoppas att Pam kan bjuda på några bra tricks från spaningsuppdragen i djungeln!
2024-10-16, 22:56
Medlem
Fonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart.kandelaber
Vem tror ni vinner?

Vem vill ni ska vinna?

Vem åker ut?

2024-10-16, 22:57
Medlem
Fonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthahn

Märkte det också...?
2024-10-16, 23:14
Medlem
2024-10-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Programledare: Petra Malm
Plats: El Nido, Fillipinerna
Premiär: 14 oktober
Deltagare: Länk
Personliga saker:

Nytt för den kommande säsongen:
"För första gången någonsin startar Robinson med tre lag i stället för två. Men det gäller inte under hela programmet. Under de första dagarna får deltagarna i de tre lagen kämpa mot varandra i tävlingar, som kommer avgöra vilka som tar plats i Lag Nord och Lag Syd."

"Gränslandet, platsen dit deltagare som åker ut kan hamna på, får mer utrymme i höstens säsong. Varje vecka får deltagarna på Gränslandet chansen att slå sig in i Robinson igen."
Källa
Skräp och trams. Det var väldigt många år sedan som Robinson var ett program med riktiga tävlingar. Nu för tiden läggs fokus på fillers och andra orelaterade ting. Tävling, nej det blir det nog aldrig igen.
2024-10-17, 02:00
Medlem
Klena ungdomar i gränslandet, vill inte tävla men vill trots det in i Robinson efter 1-2 dagar i gränslandet.
Gertrud är däremot en tuff "åldring" som inte deppar ihop i gränslandet.
Och tänk på Alexander som fick vara i gränslandet i flera veckor och tävlade lite nu och då och kom till slut in och var med i "slutspelet".
2024-10-17, 02:22
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Maxim, Oliver, Natalie, Emelie, Ludvig, Ali och (trots dialekten) Tommy är de jag gärna ser att de tar sig till finalveckan. Det är de som retar mig minst.

Tomas, Roger Alva, Amanda R och Lena vill jag få bort nu. Blir bara förbannad att se och höra dom.

Övriga är mest utfyllnad, de ger varken negativa eller positiva vibbar.

Och så är jag sen länge oerhört trött på Petras skrikande.

Ok, liknar min egen lista lite gran. Tommy har jag lite svårt för då jag uppfattar honom som surgubbe och Viktor har jag svårast för, annars lite som din lista.

Tål inte heller Petras skrikande. Jag föredrar Anders lugn, dock har jag svårt för honom på den punkten att han inte kan vara hård mot deltagarna när han bör vara det.
2024-10-17, 02:33
Medlem
fonders avatar
Så skönt att narcissist-Viktor fick åka till Gränslandet ytterligare en gång, nu hoppas jag bara att han inte får Rogers plats.

Kan inte Gränslland-Amanda hålla käften? Tål inte hennes gnälliga röst och all TV-tid häxan får.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in