• 2
  • 3
2024-10-17, 00:43
Medlem
ironmanfists avatar
Det blir nog ett nej om du sk låna själv alltså ensam. Ett stort lån på 100-200 tusen. Banker/små-banker måste ha en borgenär. Helst ett till namn på lånet. Kanske 3 totalt. Dock är det ju Ok att låna runt 50 tusen ensam.
Senast redigerad av ironmanfist 2024-10-17 kl. 00:47.
Citera
2024-10-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleten-
En tanke...

Jag hittar en oärlig bilhandlare, tar ett Billån och lämnar tillbaka bilen.
Går pengarna via mitt konto då?
Är det möjligt om bilhandlaren är snäll nog att låta mig lämna tillbaka den utan värdetapp etc.

+Är det möjligt att banken råkar låta mig skicka allt till Revolut el likn? Ifall 👆 är 👌
Du har inte funderat på att åka till Mombay och jobba som india - scammer ? Nog enklare. Det är inte så lätt att scamma banker som du tror.
Citera
2024-10-17, 07:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
En tanke...

Jag hittar en oärlig bilhandlare, tar ett Billån och lämnar tillbaka bilen.
Går pengarna via mitt konto då?
Är det möjligt om bilhandlaren är snäll nog att låta mig lämna tillbaka den utan värdetapp etc.

+Är det möjligt att banken råkar låta mig skicka allt till Revolut el likn? Ifall 👆 är 👌

Tar du ett lån med bilen som säkerhet får du inte byta ägare på bilen. Då kommer dom att plocka den. Tveksamt bilfirman vill riskera det.
Citera
2024-10-17, 09:12
Medlem
Citat:
Hyra under 6k, el och mobil 600. Betalar knappt för mat (Let's not go there, men det är inte snatteri)
Skulle kunna lägga undan 8k i månaden om jag ville.

Banken som lånar ut pengar kommer ju inte veta om exempelvis din morsa köper din mat, de ser bara en person med låg inkomst.

25-50 000 är nog din kreditvärdighet.

Tycker du ska lägga ner idéen, dina skriverier om att fly inom landet är obehagligt
Citera
2024-10-17, 13:56
Medlem
Karmans avatar
Så du ska låna för att dra dig tillbaka? Känns inte speciellt genomtänkt. Du bör hitta en annan lösning i stället.
Citera
2024-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Hyra under 6k, el och mobil 600. Betalar knappt för mat (Let's not go there, men det är inte snatteri)
Skulle kunna lägga undan 8k i månaden om jag ville.

Du har alltså en inkomst? Om det är en vit inkomst så fattar du väl att Kronofogden kommer att göra löneutmätning?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in