Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Om du behöver låna så kanske det beror på att du behöver lånet för att kunna finansiera dina tidigare blancolån.
Men riktig individuell prövning med ett snack med banken verkar numera helt ha försvunnit.
Jag satt för så där 10+ år sedan med lite för många krediter och lån. Jag kunde betala allt, det var inte problemet utan jag ville få ner kostnaderna på krediterna.
Banken gick med på det om de själva fick lösa alla krediter med sitt eget lån. Då fick de en överblick över vad det kostade för mig och vad det skulle kosta efter ihopbakningslånet
De fick också se att jag alltid betalat mina räkningar i tid.
Då var det en no brainer för dom. Jag sänkte mina utgifter ganska rejält och banken var nöjda.
Däremot finns det ju banker som annars bara räknar på at tman får en klumpsumma utbetald och då kanske dom inte litar på att man betalar av allt utan använder saker till nöje istället. Då är det bättre att banken sköter betalningen av övriga krediter och lån man har så vet de att det kommer funka.
Men som sagt, detta var typ 10+ år sedan så bankerna kanske blivit sämre sen dess.