Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-26, 13:42
Medlem
Är det legit och lagligt att göra detta om man har en fiberlina eller kan man råka i problem? Är det någon här som sysslar med detta och faktiskt tjänar något? Summorna låter lite väl tilltagna.
man ska dela ut oanvänd bandbredd till detta vpnföretag.
Länk: https://www.mystnodes.com/
Citera
2024-05-26, 13:47
Medlem
Haha ja du kan frivilligt ingå i ett botnet i utbyte mot värdelösa "myst-coins", det är inte olagligt.
Citera
2024-05-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Haha ja du kan frivilligt ingå i ett botnet i utbyte mot värdelösa "myst-coins", det är inte olagligt.
Okej. Tjänar man något på det eller är det skit?
Citera
2024-05-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Okej. Tjänar man något på det eller är det skit?
Det står väl på hemsidan. Frågan är om du kan använda MYST till något, t.ex. växla mot SEK.
Citera
2024-05-26, 16:15
Moderator
Protons avatar
Citat:
Är det legit och lagligt att göra detta om man har en fiberlina eller kan man råka i problem? Är det någon här som sysslar med detta och faktiskt tjänar något? Summorna låter lite väl tilltagna.
Föreslår innan du gör nåt korkat att du läser igenom användaravtalet för din uppkoppling, jag är rätt säker på att det ligger en bra bit utanför det att upplåta din bandbredd till gud-vet-vad.

Läser jag vidare här förefaller det som om din dator skulle agera gateway till nån vpn och att du skullle få betalt för besväret med nån slags kryptovaluta. Har du hört talas om denna kryptovaluta innan och är den värd nåt?

Vidare läser jag på https://www.mystnodes.com/about-us under "Your connection powers
online services"
  • Market research (vi andra kallar det spam)
  • Search engine 
optimization (vi andra kallar det spam, framförallt när det ska gå över ett anonymt nätverk)
  • AD verification (Försök att bruteforcea lösenord genom din exitnod, varför behövs det annars anonyma proxies?)
  • Cybersecurity Checks (kommentarer är överflödiga oom det sker över ett anonymt nätverk)

Orkar inte kommentera resten av smörjan, men jag skulle nog tänka mig för ett par gånger innan jag joinade det här.

Fan vet vad mer klienten gör med din dator dessutom, förutom att agera exitnod för nåt skumt.
Citera
2024-05-27, 00:11
Medlem
Mr.Kukens avatar
Citat:

Ingen aning hur mycket det kommer knäcka din fiber, men jag (inte jurist) tror inte att det är något större problem med deras avtal än vad det hade varit att köra en TOR-nod på sitt nätverk,

Utöver detta låter MystNodes som världens största scam.

Låt mig presentera följande röda flaggor:
  1. Crypto är involverat. Inte en rödflagga i normalt fall, men när någon försöker locka dig genom att predika crypto, crypto! CRYPTO! så bör man vara djupt skeptisk
  2. Vad dem presenterar är en pengamaskin, alltså att du helt enkelt kan materialisera pengar från tunna luften genom att ladda ner deras shitware. Allting har en kostnad, och de som försöker dölja dem försöker lura dig.
  3. Deras sida har en del som heter Refer a friend. Klassisk taktik från pyramidspel/MLM.
  4. Deras "expert" som rekommenderar produkten är NetworkChuck. Han är bara en jävla YouTuber som snor riktiga tutorials, kryddar med lite fin clickbait och sedan skiter ut dem till hans publik som till majoriteten består av script kiddies.

Sannolikheten att det här inte är en cryptoscam som bygger på ett botnet som säljer din nätverksdata eller gör din dator till en exitnode för någon skum VPN är garanterar 0%. If it's too good to be true, then its probably not true.
Citera
2024-10-21, 16:13
Medlem
jodå det funkar
kör ca 3 noder
sen
konvertera myst till ex eth och sälj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto