Makabert mordfall.
Den 51-årige mannen som fann BO i Sörskogen ovanför Flemingsbergsviken berättade alltså bl.a. detta, via Aftonbladets artikel "Hela ansiktet var sönderskuret" några dagar efter att kroppen hittats:
- När jag var nästan framme vid kojan och skulle sätta mig fick jag se ansiktet, eller det som var kvar av det.
- De hade också skurit av underläppen.
Ett par dar senare beskrevs detta i samma tidning, via journalisten Anders Johansson (tillagd fetning):
Av skadorna att döma är ritualmord uteslutet. Det rör sig i stället om besinningslöst våld.
Mördaren har i vilt raseri slagit och knivhuggit sitt offer, kring näsan och munnen men också över bröstet. Kanske även efter det att döden inträtt.
Citat:
Ursprungligen postat av
deBKatzenbach
Om jag inte missminner mig läste jag några månader efter mordet att BO var HIV-positiv och att detta togs upp som ett av skälen till att det hände. Någon annan som minns?
BO var
inte HIV-positiv. Aftonbladet beskrev felaktigt BO som HIV-smittad i artikel 18 juni 1991, via en polisuppgift. Den felaktiga uppgiften lär finnas beskriven i boken
All den luft som omger oss som kom ut för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
pelvis
Varifrån kommer uppgifterna att han skulle ha beställt mordet på sig själv? Hittar inte det i nån text mer än att nån sk "vill minnas att man hört det eller läst det när det begav sig".
Trådsanning, dålig sådan. Användare i början av tråden som mest bara spekulerar i det inklusive att TS hänvisar ett det skulle ha varit en av teorierna i ett Efterlyst-avsnitt om mordet.