Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-21, 11:18
Medlem
kisumixvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Det fetade.. Hahaha den var rolig 😂

Ok. När jag googlade namnet du skrev så kom det upp om en hästbedragerska eller vad det stod samt MP:s språkrör där.
Personen som tråden handlar om har Z*lovic som efternamn enligt Skatteverket. Så handlar inte om politikern. Två olika personer.
* = u
Citera
2024-10-21, 11:30
Medlem
Karma funkar ibland. Spanien har väl en himla massa herrelösa hundar som behöver mat
Citera
2024-10-21, 11:59
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisumixv
Personen som tråden handlar om har Z*lovic som efternamn enligt Skatteverket. Så handlar inte om politikern. Två olika personer.
* = u
Tack för svar men har redan fått att det inte var samma lika 🤗
Citera
2024-10-23, 16:43
Moderator
Jultrollets avatar
I dag som först plockade Aftonbladet upp "nyheten":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1299389

Citat:
Enligt spanska medier var hon passagerare i en sportbil som av okänd anledning kraschade in i mitträcket på en motorväg. Föraren fördes till sjukhus med allvarliga skador. Den svenska kvinnans liv gick inte att rädda.
Citera
2024-10-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
I dag som först plockade Aftonbladet upp "nyheten":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1299389

Märkligt nog även de internationella nyhetssidorna. Registrerad som avliden på ratsit under samma dag som olyckan skedde. Det är nåt som inte stämmer här
Citera
2024-10-23, 19:05
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Märkligt nog även de internationella nyhetssidorna. Registrerad som avliden på ratsit under samma dag som olyckan skedde. Det är nåt som inte stämmer här
Är du säker på att det dök upp på Ratsit redan den 11/10? Jag tittade några dagar senare och då har jag för mig att det inte syntes (jag kan dock missat det men tror inte det). Givetvis visas ju datumet nu på sidan för den dagen då hon faktiskt dog.

Eller missförstår jag dig?
Citera
2024-10-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Är du säker på att det dök upp på Ratsit redan den 11/10? Jag tittade några dagar senare och då har jag för mig att det inte syntes (jag kan dock missat det men tror inte det). Givetvis visas ju datumet nu på sidan för den dagen då hon faktiskt dog.

För några dagar sen stod hon fortfarande som "utvandrad" på ratsit.
Citera
2024-10-23, 21:33
Avstängd
Bild tack, ingen facebook
Citera
2024-10-23, 21:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bild tack, ingen facebook
Finns bild i Sundsvalls tidning.

Googla namnet och scrolla ner till "Vad ville du bli när du var liten?"
Citera
2024-10-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DauX

Ratsit hämtar inte dödsdagen från Skatteverket, enbart datumet när hon registrerades som avliden. Vanligtvis brukar det vara 2-3 dagar efter dödsdatum.
Citera
2024-10-24, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Ratsit hämtar inte dödsdagen från Skatteverket, enbart datumet när hon registrerades som avliden. Vanligtvis brukar det vara 2-3 dagar efter dödsdatum.
Ratsits uppgifter går efter det datumet personen avled och bekräftades död enligt datumet läkaren angivit på dödsintyget.
Även om det tar dagar eller veckor innan Ratsit registrerar en person som avliden, så är det fortfarande datumet på dödsintyget som anges.
Alltså stämmer dödsdatumet så gott som alltid överens med datumet på dödsintyget, som läkare skriver under direkt efter en person avlidit.
Citera
2024-10-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ratsits uppgifter går efter det datumet personen avled och bekräftades död enligt datumet läkaren angivit på dödsintyget.
Även om det tar dagar eller veckor innan Ratsit registrerar en person som avliden, så är det fortfarande datumet på dödsintyget som anges.
Alltså stämmer dödsdatumet så gott som alltid överens med datumet på dödsintyget, som läkare skriver under direkt efter en person avlidit.

Nej. Läs själv på Skatteverkets hemsida

https://skatteverket.se/privat/folkb...800018611.html

När en person avlider ska en läkare lämna ett dödsbevis till Skatteverket. Skatteverket registrerar dödsfallet så snart ett dödsbevis har kommit in från läkare eller sjukhus, eller när Skatteverket har beslutat om dödförklaring

Det tar normalt någon dag för uppgiften att registreras hos Skatteverket. Därefter meddelar Skatteverket att en person avlidit via ett speciellt informationssystem som andra myndigheter och många privata företag, banker och försäkringsbolag är kopplade till. Ofta sker detta automatiskt.

Kontakta läkare eller vårdcentral om dödsfallet sker i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in