Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 22:28
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns ett svart/mörkt tema i inställningar.
Hade helt missat detta eftersom att kategorin är helt skumt döpt.
Tack!
Citera
Igår, 22:34
  #14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Hade helt missat detta eftersom att kategorin är helt skumt döpt.
Tack!
Finns även en chrome extension som kan ändra bakgrund, länk och text till valfri färg på Flashback. Osäker på om det funkar på mobil, men på stationär dator funkar det iaf.

Exempel:
https://postimg.cc/WFTLn259
Citera
Igår, 23:02
  #15
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Finns ett svart/mörkt tema i inställningar.

Fantastiskt, hittade det
Tack!
Citera
Igår, 23:13
  #16
Medlem
Dylans avatar
Det är bara mobboffer som sitter med grått FB. Så länge det svarta temat funnits har FB varit svart för mig.

Det är också bara mobboffer som inte ändrar till max antal inlägg per trådsida, och sedan hänvisar till sidnummer i tråd som inte alls stämmer, därför att andra inte sitter med dial-up år 2024 och inte behöver begränsa datamängden.
Citera
Igår, 23:38
  #17
Medlem
Klas-Vegass avatar
Ja, flashback borde genomsyras av regnbågsflaggan.
Citera
Igår, 23:58
  #18
Medlem
Olika färgscheman hade suttit riktigt fint.
Gärna ett up-vote system, så det populäraste inlägget hamnar högst upp.
Man skulle även kunna "lägga" en emojie som man tycker passar.
Kan bli spännande att se om det är den stumma apan eller smirken.

Jag ska gå och lägga mig.
Citera
Idag, 00:07
  #19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
En sak jag funderat på, finns det så man kan surfa i "stealth mode"? Dvs ingen stor logga

Du kan kanske stänga av visning av bilder i webbläsaren, det kunde man förr när man hade begränsad hastighet och data.
Citera
Idag, 00:22
  #20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Alla som varit på FB i mer 10 minuter märker vilka fullständiga muppar, nazister, rysstroll och incels som hänger här. Jag klandrar inte någon som inte vill bli potentiellt misstagen för något sådant.

Jag outar inte mig för mina IRL-kontakter men de vet att jag hänger på FB, det räcker. De är ointresserade av forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av casii
Olika färgscheman hade suttit riktigt fint.
Gärna ett up-vote system, så det populäraste inlägget hamnar högst upp.
Man skulle även kunna "lägga" en emojie som man tycker passar.
Kan bli spännande att se om det är den stumma apan eller smirken.

Finns ju några färgscheman. Tycker att det är viktigare att det är översiktligt och det är det. Skulle absolut inte vilja kunna rösta upp inlägg. Ju enklare desto bättre.

Jag är rätt glad för färglösheten, även om jag hade accepterat färg om den hade varit vettig.

Är glad att det inte är plottrigt med massa färg, bilder och blinkande saker. En sak jag hatar Discord för. Bara text är överlägset. Man kan stressa av. Texten måste vara bra för det är bara text. Märks väldigt tydligt vilka som inte har tur när de tänker.

Det är lättnavigerat om man tänker på vad pilarna betyder. Att olika ämnen har olika färg räcker. Hade inte ens behövt det. Skönare att ha fler inlägg per sida än default och har inte pekare över ämnet för att visa. Tycker det är stressande.

Någon kanske vill göra något skal i framtiden, men skulle tro att det leder till att varför har vi de färgerna och folk vill ha andra och tycker det är fel. Tänk er ett rosa skal.
Citera
Idag, 00:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Vore det inte kul om det fanns lite olika färgscheman att välja mellan? Jag skulle vilja ha det av två skäl:
  1. Gråtoner är visserligen funktionellt men tråkigt.
  2. Om någon tittar mig över axeln ser de inte att jag surfar på Flashback eftersom jag bytt färgschema.

Jag vill automatiskt kunna highlighta eller ge notifering om inlägg som är särskilt läsvärda. T.ex. som innehåller källor. Eller som skrivs av användaridentiteter som jag tycker brukar vara läsvärda. Eller som alla vetenskapsintresserade brukar tycka är läsvärda. Med ett klick lägger jag till dem på min favoritlista.

Jag vill även kunna korta ned, eller gråa, eller delvis dölja ointressanta inlägg, skrivna av personer som jag tycker är ointressanta. T.ex. som bara tycker utan att presentera fakta, eller som ofta trollar och sprider personangrepp.

Detta är kanske möjligt att åstadkomma med ett webbläsaretillägg avsett för Flashback. Skapat i Tampermonkey eller Grease monkey. Är dock osäker på hur designen bör se ut.
Citera
Idag, 00:45
  #22
Medlem
auruns avatar
Finns ju flera teman?
Citera
Idag, 01:00
  #23
Medlem
Det är inte Grått utan skitSVART för Sverige!!
Och har varit det läänge!!
Och allt detta är bara invandringens fel!
😁
__________________
Senast redigerad av rantaplan Idag kl. 01:02.
Citera
Idag, 01:01
  #24
Medlem
ItsWednesdays avatar
Jag gillar det. Funktionellt. Känns lite som DDR. Betong och depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in