Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Då våra fängelsen nu är överfulla med gängkriminella blattar som bara kostar skattebetalarna stora summor pengar, både i och utanför kriminalvårdens förvar, så har jag ett förslag.
Man erbjuder alla kända gängkriminella att sättas i t.ex Globen med en makarov i handen, och strida mot 99 andra gängkriminella. Vinnaren får 50 miljoner kronor, och blir frigiven om han satt fängslad. Man inreder arenan med diverse gömställen och skydd, och i mitten kan man ställa kalasjnikovs, uzis och kevlarvästar för att krydda till det. När 5 stycken är kvar så kan de avbryta om alla vill, men då får de dela på potten. Detta för att de som är polare kanske inte vill döda varandra, men man vill ändå få dit dem.
Livestreamar man på bästa sändningstid med reklam så tror jag absolut att man kan dra in tillräckligt med pengar för att ersätta prispotten. Man kan även sälja biljetter för att se allt live bakom skottsäkert glas. Folk hade lätt betalat 10 000 för en biljett.
För att inte tala om att man blir av med minst 95 gängkriminella bruschor, vilket
bör betala tillbaka sig väldigt fort för samhället.
Vas tycker flashbackpanelen om idén?
Idén om gladiator på liv och död är bra när det gäller gängkriminella för varför ska de härja runt på våra gator?
Men jag gillar inte vinnarpriset. Vinnarpriset borde vara att få lite lyxigare mat i fängelset och 6 månader senare är det dags för en ny gladiatoromgång. Vi ska ju trots allt efterlikna verkligheten där de håller på sådär.
Pengarna från showen kan gå till de gängkriminellas offer.