Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-25, 21:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tyckte hon borde fått fram att det var Tommy som placerade ut laget på sina poster och valde ut just Natalie som partner vid skottkärran. Tommy var ju också lite självkritisk om det efter tävlingen.

När det fanns en jämnstor kille i laget väljer man en stor muskel-lufs och en nätt tjej?

Trots det yrke han har så kan man fundera över intelligensen för praktiska lösningar.

Natalie framstår som sympatisk, men torde få det svårt att ta sig tillbaka.

Hur kunde det där fruntimret hitta immuniteten, när de andra hade karta?
Citera
2024-10-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vems saftiga arsle precis innan första pausen på nattens avsnitt? Damn
Petras? I alla fall om det var en Glock 17 tatuerad på högra skinkan.

Äsch, vi skulle ju inte prata om damernas utseende. Tyvärr inte mycket annat som engagerar. Någon mer än jag som saknar Carl Hamilton?
Citera
2024-10-25, 23:16
Medlem
santos_devilles avatar
Jag tänkte att Tommy kommer jag gilla. En man, norrlänning, inget jävla tjafs. Men snubben är ju tammefan trögare än en slö yxa. Jag har inte hittat någon jag gillar denna säsong.

Blundar man låter han bög turk/finnen lite som ett mumintroll och det är ju kul. Men sen får han ett feminint utbrott och man tappar det
Citera
2024-10-25, 23:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Petras? I alla fall om det var en Glock 17 tatuerad på högra skinkan.

Äsch, vi skulle ju inte prata om damernas utseende. Tyvärr inte mycket annat som engagerar. Någon mer än jag som saknar Carl Hamilton?
Nej. Petra har fullmundering, troll!
Citera
2024-10-25, 23:18
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northstorm
DAMn va gay å ha speglar på 3 väggar....

Wow, där fick du mig
Citera
2024-10-26, 11:35
Medlem
Tommy typ, liksom typ så.
Citera
2024-10-26, 19:53
Medlem
tomperss avatar
En personlighet som Tommy brukar sällan vinna.

Ska bli spännande att se Lena och Chris bråk i gränslandet. Lena har antingen totalt lurat Victor eller så är hon bara helt godtycklig eller hämndlysten. Det lutar mer åt de två senaste.
Citera
2024-10-26, 20:17
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
En personlighet som Tommy brukar sällan vinna.

Ska bli spännande att se Lena och Chris bråk i gränslandet. Lena har antingen totalt lurat Victor eller så är hon bara helt godtycklig eller hämndlysten. Det lutar mer åt de två senaste.

Skönt att du skriver det om surgubben Tommy, vill absolut inte se honom vinna.
Citera
2024-10-27, 00:51
Medlem
Abelssuns avatar
Tove ser ut som ett riktigt missfoster. Vidrig är hon.
Citera
2024-10-27, 10:53
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Skönt att du skriver det om surgubben Tommy, vill absolut inte se honom vinna.

Ganska typisk sturig mas skulle jag säga. I Dalarna finns det 5 Tommy per by.

Helt ofattbart hur många som hatar Petra i tråden. Hon gör ju programmet dubbelt bättre än Lundin. Men man gillar väl trivselteve med låtskrivande på gränslandet, fiskdamm och egen sång av Anders på bjudmiddag och hans mjuka mähästil gentemot de som är trötta och vill åka hem. Han är så trygg och trevlig Anders. Gissar att de som föredrar Lundin även kollar på Bolibompa och Allsång på Skansen.

Annars tycker jag årets omgång börjat helt okej. Flera av skavankerna och många spoilrar har slipats bort. Nabaz är den klart lysande stjärnan hittills. Hoppas han inte åker ut för fort bara utan att vi får njuta av fler neurotiska utbrott över bagateller som fjällad eller ofjällad fisk. Kul att Tove är tillbaka. Hon kan nog ställa till det rejält vad det lider.

3 saker återstår för att förbättra den svenska versionen:

1) Aldrig mer Anders Lundin!

2) Låt inte deltagarna kommentera tävlingarna själva, medan de pågår! Detta låter sig inte göras utan att tonfall och ordval avslöjar utgången i de allra flesta fall. Man måste dricka sex burkar starköl före programmet för att hamna på en nivå, där man kanske missuppfattar nåt.

3) Lägg ner finalen med hinderbana på slutet! Programmet tvärdör, när utröstningsmomentet uteblir.

F ö djävulskt skönt att deltagarna i år talar svenska och inte en miffoblandning av engelska och svenska. Jag minns den gräslige smålänningen som "provideade" för lägret och "fetchade" ved.

Likaså skönt är att det är färre missfoster i tråden som inte har bättre för sig än att enbart leverera ett kort inlägg formulerat helt utan esprit och ackuratess om hur ful och vidrig de tycker någon är. Det är väl knappast en Adonis med ett rikt umgänge som låter sig anas där bakom datorskärmen.
Citera
2024-10-27, 11:52
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag fattar INTE varför Lena INTE bad Viktor skicka Tommy?

Den där tysken som hamnade i gränslandet, hade de något otalt? Förstår ej
Citera
2024-10-27, 12:08
Medlem
Centipedes avatar
Har ni lyssnat på Sveriges enda robinson-pod?
https://poddtoppen.se/podcast/174721...lle-och-gustav
Där de analyserar strategin och möjliga vinnare.
I slutet så kommer det en intervju med den senaste utröstade personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in