Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Hur står det till med Billys syster(?) som också är inblandad? Är hon också kopplad till nasse-grupperingar? Jag gissar att det är syster eftersom dom är skrivna på samma adress. Hon har dessutom ett mellan namn som säkert är uppskattat i broderns kretsar.

Namnen är fornnordiska. Det har såklart inget med nazism att göra, egentligen. Valkyrior var rejält tuffa brudar, sköldmör, som jobbade direkt under Oden.
Att hon blivit döpt till det har givetvis ingenting med några egna sympatier för än det ena, än det andra, att göra. Namn går i trender och det var riktigt inne med fornnordiska namn en period, vare sig föräldrarna hade koll på ursprung eller ej. Gick tretton Ask, Embla etc. på dagisdussinet ett tag. En slags motpol till hittepånamn och sånt som Tindra, Glimra och annat.
Citera
2024-10-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Namnen är fornnordiska. Det har såklart inget med nazism att göra, egentligen. Valkyrior var rejält tuffa brudar, sköldmör, som jobbade direkt under Oden.
Att hon blivit döpt till det har givetvis ingenting med några egna sympatier för än det ena, än det andra, att göra. Namn går i trender och det var riktigt inne med fornnordiska namn en period, vare sig föräldrarna hade koll på ursprung eller ej. Gick tretton Ask, Embla etc. på dagisdussinet ett tag. En slags motpol till hittepånamn och sånt som Tindra, Glimra och annat.
Självklart är det så att namn som är fornnordiska inte har med nazism att göra. Däremot utnyttjas namnen av knäppgökar som rör sig i nazikretsar. Hur var det nu med Billys syster?
Senast redigerad av V-H 2024-10-16 kl. 20:49.
Citera
2024-10-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Självklart är det så att namn som är fornnordiska inte har med nazism att göra. Däremot utnyttjas namnen av knäppgökar som rör sig i nazikretsar. Hur var det nu med Billys syster?

Fast det är väl tvärtom? Att en viss typ av människor försöker förknippa allt som bara går med nazism? Allt till höger om Mao blir lätt nazistiskt retoriskt.
Och vad föräldrar döper sina barn till har givetvis ingen bäring på barnets politiska åskådning eller gärningar, ditt argument är genomuselt.

Hursomhelst döpte vänstermänniskor i gentrifierade finförorter, där V och FI fick halva röstskörden sina barn till fornnordiska namn.
Citera
2024-10-18, 12:35
Bannlyst
någon med FUP?
Citera
2024-10-23, 12:52
Medlem
FUP: https://delafil.se/cc8a31b4b22d4024/...ng5@dom.se.zip
Citera
2024-10-25, 17:10
Medlem
Det blir en lång rättegång som startade i onsdags och slutar i december. Kan väl inte bli något annat än flera livstid här? Speciellt för de fem som har varit mest delaktiga. En somalisk medborgare med tolkbehov verkar ha skjutit på båda platserna. Alla förutom en var över 18.
Citera
2024-10-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det blir en lång rättegång som startade i onsdags och slutar i december. Kan väl inte bli något annat än flera livstid här? Speciellt för de fem som har varit mest delaktiga. En somalisk medborgare med tolkbehov verkar ha skjutit på båda platserna. Alla förutom en var över 18.

Jag har ennu inte börjat läsa fuperna. Men vem anstiftade denna skjutning?
Citera
2024-10-26, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Jag har ennu inte börjat läsa fuperna. Men vem anstiftade denna skjutning?
J0s1p Dum3nc1c
Citera
2024-10-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
FUP: https://delafil.se/cc8a31b4b22d4024/...ng5@dom.se.zip

Tack. Men redan borta, tyvärr. Orkar du lägga upp en gång till?
Citera
2024-10-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Tack. Men redan borta, tyvärr. Orkar du lägga upp en gång till?
https://easyupload.io/wz2uw7 Tillgänglig i 30 dagar
Citera
2024-10-28, 12:26
Medlem
Verkar som att polisen är snabba med att rapportera filer på sistone.

"File may be expired or removed by easyupload.io because of a policy violation"
Citera
2024-10-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Verkar som att polisen är snabba med att rapportera filer på sistone.

"File may be expired or removed by easyupload.io because of a policy violation"

Jag tror inte att polisen ligger bakom det.

Jag testar att lägga upp FUP så får vi se om jag har mer tur.

Södertörns tingsrätt:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in